FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: strowger#1983 w Styczeń 16, 2014, 18:24:02 pm
-
Koledzy, jedno moje GSI zaczęło niedomagać. Przebieg 120kkm, gaz sekwencyjny, nie jeździłem nim 3 miesiące (jeśli to ważne).
Dziś wsiadam i po rozgrzaniu okazało się, że na gazie i benzynie nie można osiągnąć obrotów powyżej 4900. Po prostu nie wkręca się. Nie ma znaczenia czy silnik jest pod obciążeniem czy na postoju, na benzynie czy gazie. Kontrolka CE nie zapala się. Poniżej 4900 silnik wydaje się osiągać normalną moc, potem coś go jakby blokuje - ale nie przerywa i chyba normalnie pracuje - nie wiem, ciężko coś określić przy takim hałasie.
Na razie sprawdziłem świece - są w porządku. Co dalej? Może rozrząd przeskoczył? W sumie niedawno wymieniany (ok. 3 tysiące km temu).
Co powinienem sprawdzić?
Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
-
zacząłbym od filtra powietrza, potem sprawdził czy z odmy nie poszło za dużo syfu i nie przyblokowało czegoś, później CPWK, a na samym końcu rozrząd ;)
-
A ja, zaraz po sprawdzeniu filtra powietrza (można na próbę go wyjąć i sprawdzić czy będzie zmiana) i odmy, skierował bym dalsze kroki w kierunku oceny ciśnienia paliwa na wejściu listwy wtryskowej. Jeśli będzie mniej niż przynajmniej ok. 3 bary - do sprawdzenia: filtr paliwa, pompa paliwa (zużyta/zapchany smok/za małe napięcie zasilania), przewody paliwowe (przygniecione/nieszczelne - spada ciśnienie). Można ewentualnie podmienić cewko-moduł.
Przy CPWK były by chyba problemy z rozruchem, szarpanie, itd.
-
Dziękuję. Filtr jest nowy, CPWK czysty, nie mam problemu z rozruchem. Filtr paliwa czy pompa w porządku, z resztą na gazie jest dokładnie tak samo... jutro sprawdzę odmę no i chyba rozrząd :/.
-
Skoro to GSI to może już wałek sie zaczyna wycierać. Miałem do czynienia z takim przypadkiem, kiedy przy zużytym wałku silnik nie dokręcał się do końca.
-
Uuups, jeśli tak, to kiszka. Liczę jednak, że to coś innego, myśl o wałku odpędzam od siebie ;).
No bo gdzie kupić dobry wałek? Chyba na szrocie...
-
Taki? ;>
http://allegro.pl/polonez-walek-rozrzadu-hydro-nowy-oryginal-gsi-i3877989019.html
...ale co tam, lepiej pytać, niż samemu chwilke poszukać :P
-
Żeby to było takie proste, jak w sprzedaży są wałki z plasteliny.
-
Taki? ;>
http://allegro.pl/polonez-walek-rozrzadu-hydro-nowy-oryginal-gsi-i3877989019.html
...ale co tam, lepiej pytać, niż samemu chwilke poszukać :P
Sugerujesz, że nie umiem korzystać z Allegro? Po prostu nie mam pewności, że te wałki są oryginalne. Już lepiej wziąć używkę po dużym przebiegu.
Z resztą, spróbuję na razie innych niż wałek możliwości.
-
Ja bym sprawdzał układ zapłonowy najpierw.
czujnik cpwk wydaje się najbardziej podejrzany, potem może cewka. Konektory też warto wyczyścić elektrosolem, dla pewności (skoro auto trochę stało)
-
Wiadomo. Jak kolega sugeruje warto posprawdzać wszystkie inne rzeczy. Możliwe że akurat cpwk już nie działa jak należy. A co do tego wałka z allegro za 75zł to szkoda kasy i roboty na wymiane. One do 10000km mają ciężko dojeździc.
-
Chyba że to faktycznie jest wałek ze starych zapasów jak napisał sprzedający. Wtedy za te pieniądze warto
-
Jeżeli przerywa to prawdopodobnie winny jest zapłon.
-
Nie przerywa. Po prostu nie kręci się powyżej 4900. Właściwie nie kręcił. Teraz już normalnie do końca leci :-)
Usterka zdiagnozowana. Winnym okazał się regulator napięcia i zarazem padnięcie ładowania. Lampka ładowania się nie świeciła i to mnie zmyliło.
Z jakiegoś powodu w/w usterka powodowała brak możliwości wkręcenia się na pełne obroty.
Dziękuję wszystkim za sugestie i porady.
-
Napięcie było za małe albo za duże i przez to napięcia z czujników też były nie takie jak powinny.