FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: markus w Styczeń 19, 2014, 11:49:29 am
-
http://auto-swiat.onet.pl/zdjecia/nowy-polonez-odnaleziony-warszawie-zdjecia/19
Na tm zdjeciu jest nalepka z oleju Lotos , mineralny 15W/40 . Czy do poloneza z hydropopychaczami stosowano w nowych autach mineralny olej czy powinien byc polsyntetyk . Zwrocilem na to uwage bo to zdjecie pokazuje auto fabrycznie nowe , nota bene znalezione w AutoPartsie w Warszawie i zdziwilem sie ta naklejka z info o rodzaju zastosowanego w nowym egzemplarzu . Czy mozna zmienic mineral na polsyntetyk po przebiegu od nowosci 700000 km w silniku GSI z hydro czy zostawic i jezdzic na mineralnym? Temat odnosnie olei juz nie raz byl ale czy to prawidlowy olej w nowym ATU ?
Caly artykul jest pod adresem :
http://auto-swiat.onet.pl/1-nowy-polonez-odnaleziony-warszawie
-
Każdy Polonez zjeżdzał na mineralu, chyba nie tylko OHV ale wszystkie motory.
-
http://auto-swiat.onet.pl/zdjecia/nowy-polonez-odnaleziony-warszawie-zdjecia/19
Na tm zdjeciu jest nalepka z oleju Lotos , mineralny 15W/40 . Czy do poloneza z hydropopychaczami stosowano w nowych autach mineralny olej czy powinien byc polsyntetyk . Zwrocilem na to uwage bo to zdjecie pokazuje auto fabrycznie nowe , nota bene znalezione w AutoPartsie w Warszawie i zdziwilem sie ta naklejka z info o rodzaju zastosowanego w nowym egzemplarzu . Czy mozna zmienic mineral na polsyntetyk po przebiegu od nowosci 700000 km w silniku GSI z hydro czy zostawic i jezdzic na mineralnym? Temat odnosnie olei juz nie raz byl ale czy to prawidlowy olej w nowym ATU ?
Caly artykul jest pod adresem :
http://auto-swiat.onet.pl/1-nowy-polonez-odnaleziony-warszawie
po 1000km był zmieniany wg woli właściciela na pierwszym OTD1.
jak zapewne nie doczytałeś artykuł jest pod publikę, samochód nie jest w tak idealnym fabrycznym stanie, zauważ że nie ma klamki, klapki ( bo sie lakier dobiera), auto stało nie w hali lecz na dworzu 15 lat.
co z tego że ma folię ale ma tez deskę spękana itp, spod listew zaczyna coś wychodzić.
-
MRUKU , w zasadzie to pytam o olej bo kupilem poldka GSI z przebiegiem 70000 km i zmienilem mu olej , wlalem Lotos polsyntetyk , ale jak zobaczylem to zdjecie to pojawily sie watpliwosci czy dobry olej wlalem ? Odnosnie braku poszycia drzwi przod L i tyl P oraz klamek zwrocilem na to uwage , tak samo jak stan elementow srubowych zawieszenia ale w sumie to detale ....dla przyszlego nabywcy pole do popisu...pozdrawiam
-
Każdy Polonez zjeżdzał na mineralu, chyba nie tylko OHV ale wszystkie motory.
U mnie wbite od nowości w gwarancji wszędzie Elf 5W40 w 1.4, myślałem, że tak samo było przy pierwszym zalaniu silnika... :/
czy dobry olej wlalem
Oczywiście, myślę, ze nie ma przeciwwskazań. Oczywiście opinii jest wiele, ale półsyntetyk nie zaszkodzi OHVce która nie jest wyeksploatowana. :)
-
Tak jak zostało napisane. Wyjeżdżały na mineralnym i później wg uznania właściciela. Informacja o oleju jest dopiero po pierwszym przeglądzie odnotowana.
-
No to bez sensu robili jeśli 1.4 też mineralnym zalewali. Chyba, że było to traktowane jako "płukanka" świeżego silnika, który się dopiero docierał.
Sorry za OT. :)
-
Właśnie z sensem i to ekonomicznym, po co było lać drogi najpewniej jeszcze zagraniczny(nie wiem na jakim poziomie wtedy były wyroby krajowe) olej na pierwsze 1000km? Silnik na dotarciu, nikt normalny nie pałował - olej to olej ma smarować i świeży mineralny spełnia zadanie czy to 1.4 czy 1.6 jeden pies, jakby komuś w fabryce zależało czy za 15 lat po 100000km będą zawory grały jakiemuś szesnastemu właścicielowi. Pierwszy właściciel kupił wyjechał z fabryki, zadowolony? to narazie! byle się na gwarancji nie psuł :) o to chodziło
Zresztą jakby te 1000km na mineralu miało zaszkodzić, ile tych silników jeszcze jest i sporo we wzorowym stanie jakoś nikt nie narzeka że ktoś śmiał w fabryce roverka mineralnym zalać.
BTW ciekawe czy tej nówce sztuce po 15 latach tego minerala zmienili czy ciągle go tym smarują :P
-
W przypadku OHV to i tak ten mineralny był dużo lepszy jakościowo niż ten w 1977r.
-
ale silnik w plusie ,a silnik z 1977r tez identyczne nie sa,
na pierwsze 1000km to olej mineralny ma sens i jest to zarazem ekonomiczne rozwiazanie,
a najlepiej jakby ten 1000km to na dwoch odpaleniach silnika zrobic ;p
-
Nie są, dziś odkryłem brak nadlewów pod pompę wspomy w takim starociu :P
A poziom olejów bardzo poszedł do przodu, to fakt.
ale silnik w plusie ,a silnik z 1977r tez identyczne nie sa,
na pierwsze 1000km to olej mineralny ma sens i jest to zarazem ekonomiczne rozwiazanie,
a najlepiej jakby ten 1000km to na dwoch odpaleniach silnika zrobic ;p
Tankowanie na CPN przy kotsisa i od razu przejazd na szczecin tam drugie tankowanie i spowrotem :P
-
Klapka i boczek sprzedane, tak samo gałka biegów - przed chwilą usłyszane i obejrzane w Teleexpresie ;)