FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: FSOmr88 w Styczeń 25, 2014, 17:39:25 pm

Tytuł: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 25, 2014, 17:39:25 pm
Witam, kupiłem do mojego K16 turbosprężarkę, wirnik nie ma luzów jednak obraca się dosyć ciężko (dosyć, oznacza, że hamuje odrazu)

Jak powinna zachowywać się turbosprężarka?
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 25, 2014, 18:01:41 pm
dosyc ciezko to pojecie wzgledne,
sama sie krecic nie bedzie ,ale nie powinna stawiac oporow ,czyli np. dac sie bez oporow krecic paznokciem najmniejszego palca
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Styczeń 25, 2014, 19:26:12 pm
W mojej chodziło "ciężko" i po założeniu okazał się szmelc.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: MrVspec1 w Styczeń 25, 2014, 20:17:30 pm
Moja pierwsza T2-ka po zamontowaniu na zimnym silniku praktycznie stała w miejscu ale lag praktycznie nie istniał, dopiero jak olej się rozgrzał to na jałowym koło kompresji się kręciło.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Styczeń 25, 2014, 21:23:41 pm
Jak ją bujniesz powinna się swobodnie obracać przez moment, tak jak alternator, siłą rozpędu. Jak ma opory to prawdopodobnie jest już przypieczona i długo się nią nie nacieszysz.

Sprężarkę w dobrym stanie poznasz po:
- brak luzu na wirniku (to już wiesz :P)
- swobodnym i cichym obracaniu się
- nie wyłupane i nie zniszczone łopatki obu wirników
- nie zaolejone wirniki

Każde odstępstwa od tego sygnalizują zużycie. Mniejsze lub większe, zależy do zaawansowania tychże objawów.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 25, 2014, 21:30:54 pm
Więc turbo dobre, wlałem kapkę oleju w otwory olejowe i ruszyła bez narzekań, małe dmuchnięcie kompresorem i obraca się jak szalona.

Turbo z 1500 w dieslu będzie odpowiednie do 1400K16? Nie bardzo wiem jakiej wydajności powinienem się spodziewać.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: MrVspec1 w Styczeń 25, 2014, 21:54:04 pm
Turbo z 1500 w dieslu będzie odpowiednie do 1400K16?

Tak będzie odpowiednie jeśli nie zamierzasz przekraczać 4000 obr. ]:->
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 25, 2014, 21:57:12 pm
Spodziewać się doładowania od spodu i zadyszki u góry?
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Styczeń 25, 2014, 23:07:50 pm
moim zdaniem do 1.4 najlepszym rozwiązaniem jest kompresor. turbo dobre przy 1.8 może i 1.6.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: LUKI w Styczeń 07, 2015, 23:13:16 pm
Twoja bedzie za mała. Daj sobie spokój z turbiną z diesla do benzyny. W tych samych pieniadzach kupisz już odpowiednią z benzyniaka. Najlepiej szukaj coś z tej samej pojemnosci albo coś z mniej wiecej podwojonej pojemnosci ale na podwójnej turbinie. Duży wybór bedziesz miał z Japońców np. z  jakiegoś JZ-ta.  Zombiepox miał u siebie na poczatku turbine z TDS-a ale coś narzekał na nią. ;)
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Styczeń 07, 2015, 23:59:32 pm
Potwierdzam, hybryda na bazie K24 dawała u mnie 1.5 bara poniżej 3000 obrotów, ale nie istniała praktycznie możliwość regulacji doładowania. Dodatkowo tak duży boost obciąża mocno układ paliwowy (mocy z tego niewiele, a ciśnienie na listwie musi być zachowane, pompa nie wyrabia wydajnością itp...).
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 10, 2015, 20:41:38 pm
w dieslu masz wiecej spalin*ine ciseinie spalin)... wiec moim zdaniem przy 1.4 bedzie wstawac nieco pozniej niz przxy dieslu... ja mam w 2.0 turbone z benzynowgo volvo2.3... i na lpg wstaje bardzo wczesnie niema laga
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: zombiepox w Styczeń 12, 2015, 17:45:01 pm
Jak LUKI pisał z 1.5 diesla będzie za mała. Jeżeli z diesla to szukaj minimum 2.2, a jak z benzyny to szukaj coś z silników 1.6t.
Ja polecał bym szukać jakiejś benzyny.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Marzec 08, 2015, 21:38:26 pm
Mam taką ale boje się że będzie za duża :p
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Marzec 08, 2015, 22:47:10 pm
Bardzo fajna, z anti surge.

Duża, podaj numery to da się łatwo wyłapać do ilu KM osłuży.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Marzec 09, 2015, 22:22:06 pm
Brysiek masz turbo z Mercedesa OM906 diesel 6,4l 245KM 700Nm. Chyba jest to twin scroll. Koło kompresora masz uszkodzone.
Tytuł: Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Marzec 10, 2015, 03:32:32 am
Dokładnie wymontowana z firmowej laweta. Będę próbował zamienić ją na jakąś mniejszą...