FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: FSOmr88 w Styczeń 25, 2014, 17:39:25 pm
-
Witam, kupiłem do mojego K16 turbosprężarkę, wirnik nie ma luzów jednak obraca się dosyć ciężko (dosyć, oznacza, że hamuje odrazu)
Jak powinna zachowywać się turbosprężarka?
-
dosyc ciezko to pojecie wzgledne,
sama sie krecic nie bedzie ,ale nie powinna stawiac oporow ,czyli np. dac sie bez oporow krecic paznokciem najmniejszego palca
-
W mojej chodziło "ciężko" i po założeniu okazał się szmelc.
-
Moja pierwsza T2-ka po zamontowaniu na zimnym silniku praktycznie stała w miejscu ale lag praktycznie nie istniał, dopiero jak olej się rozgrzał to na jałowym koło kompresji się kręciło.
-
Jak ją bujniesz powinna się swobodnie obracać przez moment, tak jak alternator, siłą rozpędu. Jak ma opory to prawdopodobnie jest już przypieczona i długo się nią nie nacieszysz.
Sprężarkę w dobrym stanie poznasz po:
- brak luzu na wirniku (to już wiesz :P)
- swobodnym i cichym obracaniu się
- nie wyłupane i nie zniszczone łopatki obu wirników
- nie zaolejone wirniki
Każde odstępstwa od tego sygnalizują zużycie. Mniejsze lub większe, zależy do zaawansowania tychże objawów.
-
Więc turbo dobre, wlałem kapkę oleju w otwory olejowe i ruszyła bez narzekań, małe dmuchnięcie kompresorem i obraca się jak szalona.
Turbo z 1500 w dieslu będzie odpowiednie do 1400K16? Nie bardzo wiem jakiej wydajności powinienem się spodziewać.
-
Turbo z 1500 w dieslu będzie odpowiednie do 1400K16?
Tak będzie odpowiednie jeśli nie zamierzasz przekraczać 4000 obr. ]:->
-
Spodziewać się doładowania od spodu i zadyszki u góry?
-
moim zdaniem do 1.4 najlepszym rozwiązaniem jest kompresor. turbo dobre przy 1.8 może i 1.6.
-
Twoja bedzie za mała. Daj sobie spokój z turbiną z diesla do benzyny. W tych samych pieniadzach kupisz już odpowiednią z benzyniaka. Najlepiej szukaj coś z tej samej pojemnosci albo coś z mniej wiecej podwojonej pojemnosci ale na podwójnej turbinie. Duży wybór bedziesz miał z Japońców np. z jakiegoś JZ-ta. Zombiepox miał u siebie na poczatku turbine z TDS-a ale coś narzekał na nią. ;)
-
Potwierdzam, hybryda na bazie K24 dawała u mnie 1.5 bara poniżej 3000 obrotów, ale nie istniała praktycznie możliwość regulacji doładowania. Dodatkowo tak duży boost obciąża mocno układ paliwowy (mocy z tego niewiele, a ciśnienie na listwie musi być zachowane, pompa nie wyrabia wydajnością itp...).
-
w dieslu masz wiecej spalin*ine ciseinie spalin)... wiec moim zdaniem przy 1.4 bedzie wstawac nieco pozniej niz przxy dieslu... ja mam w 2.0 turbone z benzynowgo volvo2.3... i na lpg wstaje bardzo wczesnie niema laga
-
Jak LUKI pisał z 1.5 diesla będzie za mała. Jeżeli z diesla to szukaj minimum 2.2, a jak z benzyny to szukaj coś z silników 1.6t.
Ja polecał bym szukać jakiejś benzyny.
-
Mam taką ale boje się że będzie za duża :p
-
Bardzo fajna, z anti surge.
Duża, podaj numery to da się łatwo wyłapać do ilu KM osłuży.
-
Brysiek masz turbo z Mercedesa OM906 diesel 6,4l 245KM 700Nm. Chyba jest to twin scroll. Koło kompresora masz uszkodzone.
-
Dokładnie wymontowana z firmowej laweta. Będę próbował zamienić ją na jakąś mniejszą...