FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Makos123 w Luty 05, 2014, 14:15:15 pm
-
Tak jak w temacie. Wiem że hałasująca klapa tylna to normalne w polonezach ale czy jest jakiś sposób na chociażby zmniejszenie tego tłuczenia się? z góry dzięki za pomoc.
-
Jak się ustawi jak należy to nic nie hałasuje.Trzeba ustawić zamek i odpowiednio powkręcać lub powykręcać te gumeczki odbojniki na krawędziach.
-
Najprostszy sposób w tym przypadku jest najskuteczniejszy. Hak klapy obklej taśmą klejącą <spoko> taśma starcza na jakieś pół roku bo potem się ,,potnie" zamkiem, więc trzeba ją zerwać i powtórzyć zabieg. Wiem, że wydaje się być druciarskie ale bawić się w regulacje klapy , zamka, odbojników itp możesz się w nieskończoność a efekt nie pewny, za to patent z taśmą jest znany, lubiany i bardzo skuteczny, sam praktykuję odkąd tylko mam Poloneza i polecam <spoko>
-
Dzięki bardzo. Lubie moje auto ale ten stukot strasznie irytuje. Mam nadzieję że patent się sprawdzi także u mnie;)
-
1. Dobra regulacja zamka i odbojów gumowych na krawędziach klapy
2. Oklejenie czymś ucha klapy (niestety, trzeba to powtarzać raz na jakiś czas jak już wspominali)
3. Sprawa najgorsza - uszczelka klapy musi być w dobrej kondycji, zwłaszcza na dolnej krawędzi, gdzie często jest popękana.
Jak się wszystkie te 3 rzeczy połączy to klapa nic a nic nie hałasuje. :D
-
zobacz czy ucho klapy i zamek nie są powycierane. jeżeli jest ok to regulacja pomoże, ale jak są jakieś ubytki to lepiej to potraktować taśmą.
-
ja obklejałem taśmą i pomagało, ale na krótko. w końcu podłożyłem kawałek butelki pet pod taśmę i przez ponad rok był spokój.
-
ja oprócz wyregulowania zamka, wylałem silikonem w miejscu gdzie odboje stykają sie z karoserią. W efekcie nic nie puka, nic nie piszczy :D
-
Odswiezam wątek, panowie jakieś wskazówki co do regulacji zamka i odbojów tylnej klapy w caro plusie, żeby nie przedobrzyć? Mimo małego przebiegu, czasem na dziurach się klapa odezwie.
-
jedyna metoda to raz ma pół roku nawinąć izolację na ucho w klapie i będzie cisza. Jak ustawisz na ciasno zamek i odboje to pęknie ucho.
-
Plusy miały gorzej zrobione to ucho? W caro minusie mam klape prawie na sztywno,jest cichutka i ucho nie spawane. W chyba każdym caro plusie przy zamykaniu klapy słychać taki specyficzny dźwięk uderzenia. Dzisiaj spojrzałem u siebie w zamek i widać, że tylne ucho dobija to pasa tylnego powodując ten dźwiek uderzenia przy zamykaniu i podczas jazdy na dziurach, mimo że odboje są powykrecane.
-
plusy ucho maja takie samo, tylko klapa wiecej wazy przez spojler i cala roznica masy jest wlasnie nad uchem,
dlatego tez plusy maja dwa razy mocniejsze silowniki od klapy