FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: ujban88 w Luty 07, 2014, 08:24:42 am
		
			
			- 
				Montuje w swoim fiacie inna hamulce, tłoczek w przednich zaciskach 60mm a tylne 42mm.
 Czy seryjna pompa lukas pociagnie to?
- 
				Mam pompę lukasa z poloneza i tłoczki 54 przod, 38 tył. Pedał pracuje poprawnie, nie jest miękki, a hamulec pracuje bardzo dobrze.
 Uważam, że nie powinieneś mieć problemu z za małą pompą.
 
 Nawet jak by się okazało, że jest źle, to na to serwo podpasujesz inną pompę.
- 
				Nawet jak by się okazało, że jest źle, to na to serwo podpasujesz inną pompę.  
 
 Inna czyli jaką? z jakiego auta?
 
 Wolałbym wiedzieć aby poźniej nie latać, szukać i niepotrzebnie stresować się ;)
- 
				tłoczek w przednich zaciskach 60mm a tylne 42mm. chcesz miec system zero-jedynkowy ,czy rezygnujesz z serwa ?
- 
				hamulce pochodzą z forda scorpio 2 generacji, 260mm wentylowane przód i 253mm wentylowane tył i tłoczki takie jak pisałem wcześniej.
 Serwo zostaje lukasa
- 
				Dobra ale chodziło mi o to jaka inna/wydajniejsza pompa podejdzie na serwo z pn lukas'a
			
- 
				Cały temat to teoretyzowanie póki co. Setup nie jest zły, bo o wiele cięższe Scorpio zatrzymuje sprawnie.
 Myślę że nie będzie odkrywcze to co napiszę, ale pewnie pasować będą pompy od większych aut z tym samym systemem.
 BTW sprawdzałeś jakie są parametry pompy w Scorpiaku ?
- 
				Na serwo Lucasa na pewno pasuje P&P pompa z któregoś landrovera ale nie jestem w stanie powiedzieć z którego.
			
- 
				Na serwo Lucasa na pewno pasuje P&P pompa z któregoś landrovera ale nie jestem w stanie powiedzieć z którego.
 
 Dzięki, w razie czego w tym kierunku będe się rozgladać
 
 Fiat po tych moich modach będzie ważył minimum 150kg od serii, wybrałem takie hamulce bo już sporo podzespołów mam z forda, auto będzie wazyć sporo i chce mieć dobry i pewny hamulec
 
 Co do rzekomej nadwymiarowości hamulca to zgadzam się z BARTEK#1925, abs jest tylko po to aby użytkownicy aut nie pocili się na śliskiej nawierzchni a wieksza tarcza to tworzenie mniejszej siły hamowania czyli pedał hamulca pracuje z mniejszą siłą
- 
				wieksza tarcza to tworzenie mniejszej siły hamowania czyli pedał hamulca pracuje z mniejszą siłą wieksza tarcza to wieksza sila hamowania ,bo ta jest na kolach
 
 jaka srednice tloczka ma pompa w scorpio ?
 zalozyc mozesz wlasciwie dowolna pompe na dowolne serwo ,bo to kwestia rozstawu otworow, a te mozna zmienic na rozne sposoby
 
- 
				 jakiej długości ruch wykonuje tłok zacisku podczas hamowania? 
			
- 
				Na serwo z lucasa pasuje pompa z terrano 2 - dziś taka wpadła mi w ręce i robiłem testy na zapasowym zestawie:
 
 (http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_1.jpg)
 
 (http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_3.jpg)
 
 (http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_4.jpg)
 
 i tak wyglada serwo z pompą
 
 (http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_5.jpg)
 
 jedyna wada takiego rozwiązania to że serwo musi zostać obrócone o 90 stopni bo w innych mieschach wypadają otwory mocujące pompę, po za tym tyły pomp są identyczne
 
 obrócenie serwa spowoduje że wąż od serwa musi isć nieco inaczej oraz należy wykonać 2 otwory w tylneł alu płycie mocującej serwo do budy.
 
 Więcej fotek jak powiercę to i posadzę na serwo zmodyfikowane.
 
- 
				Jaka jest różnica między pompą z terrano a lucasową ? (widać że ma chyba większą średnicę)
 
 
 O dywagacji o hamulcach czytam już długo..
 Wymieniłem u siebie KOMPLET hamulców (tarcze, bębny, szczęki , klocki)
 Po wyregulowaniu tylnych hamulców i prawidłowym nasmarowaniu przednich...
 Pedał ma może 15-20mm skoku i samochód staje dęba. Aż czuć że się człowiek z fotela zsuwa.
 
 Może najpierw należało by seryjne hamulce doprowadzić do ładu ?
 
- 
				tu chodzi bardziej o zestaw kiedy masz tłoczki 54 czy 56 jak np z coupe turbo , do tego z tyłu też większe tłoczki a pompa zaczyna nie wyrabiać, wtedy pasuje nieznacznie zwiększyć średnicę tłoka w pompie
 
- 
				Dzięki Świety za tą cenną podpowiedz. Zapewne w zime na spokojnie ją wymienie bo ta oryginalna lukasowa niby daje rade z tych 160km/h czy więcej wyhamować auto ale jednak pedał leci do samej podłogi. 
 Same hamulce są w stanie bardzo dobrym, tarcze, klocki a nawet łożyska koł są nowe, ślizki wyczyszczone i posmarowane wszystko chodzi lekko, zaciski odbijają
- 
				wg tego co w necie znalazłem to pompa z poloneza ma tłoczek - 22.22 a ta z terrano 25.4 więc pedał nie powinien lecieć do samej podłogi, ja też skołowałem ją z myślą właśnie hamulcach 284 z fiata coupe, bo wiele osób twierdzi że spoko hamuje ale przy wiekszych prędkościach pedał jakby schodzi całkiem do podłogi - niby hamuje ale dupy nie urywa, tutaj myślę że wiekszy tłok pomoże , ale będzie pewnie pedał troszkę twardszy i mocniej trzeba go będzie naciskać za to zawsze coś zostanie pod nogą.
 
 
- 
				Święty - musisz siąść do mnie a ja do ciebie - zobaczymy jaka jest różnica.
 Ja mam mega ciężkie auto... i seryjne hamulce - ale nowe.
 Ty masz lekkie autko i większe heble..
 Zobacyzmy czy jest różnica bo sam jestem ciekaw.
 
- 
				Różnice poczujesz gdy kilkakrotnie rozpędziesz auto do 100km/h i wyhamujesz do zera
			
- 
				Dokładnie. To, że poldkowe hamulce mogą być dobre, to wszyscy wiemy, problem zaczyna się powyżej 100. Na jednym dobrym hamowaniu ze 150 pogiąłem tarcze...
			
- 
				Nigdy mi się to nie zdarzyło, a 140km/h przekraczam regularnie jeżdżąc autostradą...
			
- 
				Ja nie mówię o jechaniu autostradą, tam to bez hamulców da radę się poruszać. Problem jest jak się zaczyna hamulców używać ostro, a jak się wsadza motor konkretny to wtedy już trzeba coś zrobić
			
- 
				Nigdy mi się to nie zdarzyło, a 140km/h przekraczam regularnie jeżdżąc autostradą... A ile razy awaryjnie na niej hamowałeś ...
 Uwierz miałem takie sobie hamulce lucasa zamieniłem je na takie sobie hamulce z tipo i różnica jest ogromna...
- 
				Hmmm może nie "do końca" ale pare razy mi się zdarzyło.... przez cztery lata "przycisnąć" pedał ze strachu do podłogi....
 Nic się nie stało tarczom....
 Ale przez ten czas zjeździłem 4 komplety klocków :D
 
- 
				Poszperałem trochę i znalazłem kilka przydatnych numerków OE do tego tematu (nie sprawdzone w praktyce, ale wyszukane na podstawie informacji z forum). Oto pompy i odpowiadające im fabrycznie serwa.
 
 Polonez lucas plus :
 • PSA434   9’ - serwo
 • PMH444   śr. 22,2 - pompa hamulcowa
 
 Na serwo Lucasa na pewno pasuje P&P pompa z któregoś landrovera ale nie jestem w stanie powiedzieć z którego.
 
 
 Land Rover Freelander :
 • PSA528   10' - serwo
 • PMK490   śr. 23,8   - pompa hamulcowa
 
 Land Rover Defender :
 • PSA510   10' - serwo
 • PML213   śr. 25,4   - pompa hamulcowa
 
 
 Na serwo z lucasa pasuje pompa z terrano 2 
 Nissan Terrano 2 :
 • PSA709   8/9’ - serwo
 • PML351   śr. 25,4 - pompa hamulcowa
- 
				Wtrącę swoje 3 grosze 
 Posiadam pompę z jakiegoś landrovera 25.4
 Z jakiego konkretnie modelu nie mam pojęcia dorwałem ja 5lat temu w kopalni na „złomie” ponoć przepuszczała, rozebralem z myślą wymiany gumek  ale nie mogłem dorwać zestawu  i o niej zapomniałem. Przez ten temat ja  odkopalem i przymierzałem, nie trzeba obracać serwa pasuje bez problemu
 
 Łapcie foto https://images89.fotosik.pl/36/6378586fc107bc9bmed.jpg