FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: zacekpl w Luty 08, 2014, 22:27:23 pm
-
Jakiś czas temu w dziale "na szybko" opisywałem problem OHV, ktora nie chciała chodzic na 2 gar, a na nim były wcześniej wymianie hydro- to tak w skrócie. Przyczyna były nieotwierające się zawory. Po sznurku do kłębka, moim oczom ukazało się to:
(https://lh3.googleusercontent.com/-ho8CCZ_vQKY/Uvablm-PQ6I/AAAAAAAABE8/jqEOOW4uhHc/w856-h573-no/DSC08311.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-GevL3j4qzV0/UvabxXky04I/AAAAAAAABFE/WZ18UFPguNg/w856-h573-no/DSC08312.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-53qF3bON1_c/Uvabzv3HsTI/AAAAAAAABFM/RaQ7JAoF0-o/w856-h573-no/DSC08311.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-4C4nzTcCMRY/Uvab5XWuwiI/AAAAAAAABFU/liS6jL96t8Y/w856-h573-no/DSC08310.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-gJbO_Kg-u8Q/UvacCrYsk9I/AAAAAAAABFc/PjyoR9a89k0/w856-h573-no/DSC08309.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-rsUVB_LisLs/UvacJhaTiGI/AAAAAAAABFk/W1v0OQ90G_E/w856-h573-no/DSC08308.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-twZqgx4wCd8/Uvaci2NRjSI/AAAAAAAABFs/TXr07oXE9wA/w856-h573-no/DSC08306.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-QIErTVF8xKg/UvackmHuPaI/AAAAAAAABF0/QOuzdzLVW9M/w856-h573-no/DSC08304.JPG)
Jak widać pozostałe krzywki również są dośc mocno nadjedzone, mierzone suwmiarką mają po 38-39 mm. Wszystko wskazuje na to, że wałek był nędzny, skoro po 80 tys km wygląda jak wygląda(wałek po 200 tys z OHV bez hydro wyglądał duuuzo lepiej), a nowe szklanki zjadły go do konca. Dlaczego ? Na tych szklankach silnik przejechał może z 50 km. Możliwe, zeby jakis kanał olejowy się zatkał ? Boje się że, jak włoże nowe szklanki i wałek to po 100 km będzie to samo...
-
mialem juz dwa przypadki u siebie ze dwa rozne polonezy GSI wytarly walek przy 80tys,,,
-
Nie chcę nic mówić, ale ciekawe co by było jak by FSO "wymyśliło" swój silnik DOHC albo samo zaczeło produkować K16 na licencji... <mysli> ]:-> :P ;> <rotfl2>
-
Nie chcę nic mówić, ale ciekawe co by było jak by FSO "wymyśliło" swój silnik DOHC albo samo zaczeło produkować K16 na licencji... <mysli> ]:-> :P ;> <rotfl2>
wystarczy,ze zalozyli zagraniczne popychacze wyprodukowane za granicą ,ktore to wycieraja polskie walki ;]
-
mialem juz dwa przypadki u siebie ze dwa rozne polonezy GSI wytarly walek przy 80tys,,,
Ja spotkałem przypadek, że popychacz był wklęsły jak patelnia . Krawędzią popychacza można się było golić.
Zadawałem sobie nawet pytanie: co było pierwsze: popychacz, czy krzywka?
-
Te popychacze ktore zjadły kilka mm powyższego wałka nie są starte nawet o 1 mm
-
Te popychacze ktore zjadły kilka mm powyższego wałka nie są starte nawet o 1 mm
Czyli jak w moim Atusiu. Przypadek z żyletką pochodzi z Caro kolegi. Z pozostałych krzywek zostały 4 mm i "dobre"popychacze, na patelni były 2 mm.
-
Od niedawna u mnie pojawiło się klepanie w okolicy 4 gara, po sciągnieciu pokrywy zaworów i kreceniu silnikiem kluczem, wszystkie zawory otwieraja się ładnie, nie wiem czy to wałek się kończy czy coś innego, dodam że silnik nie stracił na dynamice i mocy, odpala normalnie, macie jakieś sugestje, pacjent GSI.
-
Jakby sie kończył to by się nie otwierały. Porównaj skok zaworów czy żaden nie otwiera się mniej od pozostałych.
-
Na ile jest to możliwe porównałem, to i nie było za bardzo różnicy, na wolnych obrotach słychać jak by nie palił na jeden garczek, cewke, kable, świece podmieniałem z drugiego auta i bez zmian.
-
Widze ze masz GSi, może to wtrysk ?
-
Wątpie w to że to wtrysk, po za tym raczej by nie klepał przez uszkodzony wtrysk.
Nagralem prace silnika
https://www.youtube.com/watch?v=-fLZ9xCP6oQ
Na drugim słychać trochę lepiej to klepanie.
https://www.youtube.com/watch?v=tc481qvetTw
-
Brzmi jak hydro. Nic tylko jeździć dalej
-
Daj mu po garach na jakieś ekspresówce i powinno sie poprawić, u mnie pomogło jedynie przy rozruchu są takie odgłosy. Podobnie miałem w lanosie, ale wystarczyło pare razy na rozgrzanym dać go do odcinki i później chodził ładnie jak na DOHCa przystało ;)
-
Albo wyjąć i wyczyścić szklanki.
-
Daj mu po garach na jakieś ekspresówce i powinno sie poprawić, u mnie pomogło jedynie przy rozruchu są takie odgłosy. Podobnie miałem w lanosie, ale wystarczyło pare razy na rozgrzanym dać go do odcinki i później chodził ładnie jak na DOHCa przystało ;)
Niestety nie pomogło, silnik pracuje na pełnym syntetyku więc zapchane hydro raczej odpada.
-
Od nowości na syntetyku ?
-
Od nowości na pólsyntetyku, od trzech lat na pełnym.
-
Ja bym jednakowoż do szklanek zaglądnął. Trzeba je rozebrać, wyczyścić i rozciągnąc sprzężynki. Nowych nie kupuj bo z wałka zostanie to co wyżej.
-
jezeli walek sie wytarl ,to szklanki maga byc porysowane i drugi walek bedzie przez nie scierany
-
Kupno dobrego wałka graniczy z cudem, prawdopdobnie będę szukał innego silnika.