FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: zacekpl w Luty 09, 2014, 13:03:55 pm
-
Jak w temacie, wiem, że różnią się tym, że wałek pod hydro nie ma mimośrodu do napędu pompki paliwa. Skoro silniki z hydro i tak nie mają otworu na pompkę, to czy można włożyć wałek do silnika z hydro pochodzący z silnika bez hydro ?
-
wlozyc mozesz ,ale ile taki walek pozyje to jest zagadka,
za to w druga strone nie mam przeciwwskazań
-
Dlaczego ma nie pożyć ? Czyżby znikające wałki to była wina hydro a nie wałka ?
-
walek hydoro ma szersze katy pracy ,a popychacz hydro ma mniejsza srednice,
jak zalozysz zwykly walek ,to masz inne katy styku elementow
-
Popychacz z hydro ma średnicę mniejszą o 2 mm, nie sądzę, aby to miało większy wpływ na scieranie sie wałka, tym bardziej że szerokośc krzywek jest taka sama na obydwu wałkach- ok 18mm. Chyba po sesji wezmę oba wałki na Politechnike, żeby mi zmierzyli czy twardośc jest taka sama. Orientujesz sie w jaki sposob są one utwardzane ?
-
podobno byly azotowane, tak slyszalem na pojebudzie ,od goscia,ktory patentowal jakis nowy sposob azotowania i wspopracowal z FSO,
obawiam sie jednak,ze te 2mm moga robic taka roznice ,ze gdzies sie krawedz popychacza zalapie podczas pracy ,ale nie mam jak tego sprawdzic,
jak chcesz to zakladacj i testuj, chetnie poznam wyniki :p
-
Mam dwie ohv wolnostojące, jedna z hydroa druga bez, jak wałek z tej z hydro będzie wytarty to wsadze z tej bez i zobaczymy co sie stanie ;D
-
w silniku z hydropopychaczami jest większy nacisk na krzywkę wałka. Tak wiec wałek o oznaczeniu W a nie H w silniku z hydropopychaczami pożyje góra 1000km.
-
Zgadzam się z przedmówcą, były przypadki (nie pamiętam czy to na tym forum) że wałek nie wytrzymywał nawet 1000km.
-
To jakieś potwierdzone info czy takie gdybanie ?
-
nie przypominam sobie ,zeby ktos potwierdzal,ze wlozyl zwykly walek AB/CB do bloku hydro
-
Chodziło o wałki niby pod hydro ale wątpliwej jakości.