FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Rajdowiec w Luty 23, 2014, 21:51:04 pm
-
Witajcie,
taki się problem zrodził w czasie snu zimowego.
Otóż, auto odpada, normalnie pracuje, wsio dzieje się w czasie jazdy.
Jadę sobie i z bardziej ogólnych objawów to jest to, że autem czasem delikatnie szarpie podczas przyspieszania. Wiadomo, przyczyn milion może być.
Ale czasem w czasie jazdy nagle autem już dość mocno szarpie i w tym dokładnie momencie wskazówka obrotomierza opada do zera, po czym po ułamku sekundy podnosi się na poprzedni swój poziom i jadę dalej. Tak jakby na ułamek sekundy auto chciało się zatrzymać, a potem jednak jedzie dalej.
Ma ktoś jakiś pomysł ? <co>
Z góry dzięki :)
-
Najłatwiej podmienić moduł ale stawiałbym na aparat zapłonowy.
-
W sumie ... najmocniej dawało to o sobie znać jak padało. Raz wyjechałem Złombolowozem na śnieg pośmigać bokiem to jak wracałem to już się bałem, że nie dojadę ... Może to trop. Mam na zapas, to podmienię.
-
Zielony kabelek.
-
A to nie jest czasem całkowita utrata prądu? Światła nie gasną i radio?
-
Kurka, nie wiem, radia jeszcze nie mam :) ale wydaje mi się, że podswietlenie deski nie gaśnie.
-
To zostają sprawy zapłonu: generator w aparacie, kabelek, moduł, cewka.
Sposób naprawy - podmiana wszystkiego po kolei :(
-
Moduł jak się zwali, to najczęściej wogole nie działa, cewka różnie bywa. Najsłabszym ogniwem jest zielony kabelek. Szarpanie przerywanie i w rytm tego opadający obrotomierz to z mojego doświadczenia zielony kabelek jak nic, ale wiadomo już niejeden dawał sobie rękę odciąć :D
-
Mnie to przypomina naszego Poloneza, ale w calkiem innym przypadku: Otoz poprzedni wlasciciel(w czasach jak Polonez byl lupem dla zlodzieji) zamontowal dodatkowy przycisk przy kolumnie kierowniczej, ktory po latach zaczal swirowac i wlasnie rozlaczal zaplon na ulamek sekundy...
-
odkopię temat bo mam podobny problem , tj. na włączonym silniku przy wciśnięciu hamulca , obrotomierz się wyłącza? Piszecie że "zielony kabelek" a ma ktoś może zdjęcie gdzie znajdę ten kabel? i co należy z nim zrobić?
-
najpierw zobacz czy ładowanie masz dobre, później zobacz czy masz dokręconą nakrętkę na alternatorze (ta z kabelkami) później wsówka. Obrotek zaczyna wariować jak są znaczące spadki napięcia.
-
odkopię temat bo mam podobny problem , tj. na włączonym silniku przy wciśnięciu hamulca , obrotomierz się wyłącza? Piszecie że "zielony kabelek" a ma ktoś może zdjęcie gdzie znajdę ten kabel? i co należy z nim zrobić?
U ciebie nie ma zielonego kabelka. Sprawdź ładowanie i tak jak napisał P!otrek, połączenia przy alternatorze.
Mogą też być problemy przy stacyjce.
-
lub ewentualnie masa na silniku znika (raczej najprawdopodobniej)
-
Problem się wyjaśnił. Tak jak kolega wcześniej pisał, nie było styku z alternatorem. Przeczyszczenie styków naprawiło wszystko ;)
-
Podepnę się.
Czy kostka stacyjki może powodować zanik prądu ? Jeśli tak to z czego pasuje do Plusa ?
-
Może i powinna pasować od Opli z identyczną stacyjką (w oplach jest mniej opcji)