FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: TranceEternity w Luty 25, 2014, 09:37:58 am
-
Potrzebuję kupić nową chłodnicę do Poloneza.
Jakiś czas temu czytałem że ten producent ma jeszcze miedziane, kupował może ktoś czy warto ?
http://www.esklep.info-gol.com.pl//chlodnica-059696-p-293.html?osCsid=dc73e9e82238f3df36dc579517e20b54
-
Zdaje się że to turecki zamiennik.
-
Warto to brać czy lepiej tą:
http://allegro.pl/chlodnica-fso-polonez-na-2-czujniki-nowa-orginal-i3990133541.html
-
Według mnie lepiej DELPHI . Czyli ta z allegro .
-
Z info-gol to turas. Z opinnii chłodzi dobrze ale często cieknie.
Mam taką delphi ale używkę z 2006. Jest bardzo lekka i delikatna ale za to ma gęściej napakowane lamelki jak oryginał. Wychodzi mi 10 vs 6 na cm bieżący w oryginale. Czyli niby większa powierzchnia wymiany. Mam ją od miesiąca w k16 i na razie daje radę, poczekamy do upałów.
Brałbym Delfiacza bo za tą cenę to okazja, ostatnio były po 300.
-
Tą chłodnicę z allegro koleś mi sprzeda za 200 zł z przesyłką.
Dzięki za poradę :)
-
Zdecydowanie bierz tę aluminiową Delphi z Allegro - ja zrobiłem to samo 1,5 roku temu i nie narzekam. Też rozważałem tę turecką z Info-Gol - dopóki nie zobaczyłem jej zdjęć, na których widać było, jaki to jest syf - pod względem wykonania w niczym nie przypomina fabrycznej Delphi. A co do aluminiowej - wyraźnie słabiej chłodzi niż moje GSi, niż miedzianka, jednakże nie dokładałem jeszcze drugiego wentylatora, bo fabrycznie przy miedzianej miałem tylko jeden i wystarczał. W przypadku aluminiowej - nie wystarcza. Ale kupiłem taką z dwoma gwintami pod czujniki, więc kiedyś sobie drugi wentylator dołożę.
Edit: Znalazłem na moim mailu zdjęcia tej tureckiej, jakie Info-Gol przesłał te 1,5 roku temu na moje życzenie. Dorzucam w załączniku.
-
W FSOwskiej chłodnicy boki były z grubego plastiku, a całość solidnie polakierowana, dzięki czemu ta chłodnica była szczelna i trwała.
W tureckiej boki są miedziane (i to cienkie) więc wystarczy ją nieuważnie postawić by się wygięła i zaczęła cięknąć. Blaszki są rzadko rozmieszczone a kanały jeden za drugim (inaczej niż w FSO gdzie kanały są naprzemienne), więc jest też pewnie mniej wydajna od oryginalnej. W dodatku polakierowana jest na odwal się i nówka już śniedzieje. Generalnie turcy spartolili zarówno projekt jak i wykonanie.
PS, tak na wygląd to chłodnica z Forda Scorpio Mk2 2.3 powinna pasować, ciekawe jakie ma wymiary...
-
Jakie "kur*" miedziane (nie oszukujmy się),koło miedzi to to dziesięć metrów nie leżało na litość boską.Właśnie takie cuś (kebaba)kupiłem trzy lata temu do sprawdzania silników poza budą na garażu za 100 pln z wysyłką nie cieknie ale nie wydaje mnie się żeby dała rade przy np. +35C przy 1.6ohv,w korcu ,trochu za rzadka tatakata chłodniczka taka se .Za to co tam chcą za tą atrapę chłodnicy na alledrogo to niech sobie na Ch>>>oinke powieszą,albo hurtem dla KWP w np. W...(Wilkowyyach)sprzedadzą .Do swojej(dowód na fatra ,a syn tera ujerzdża) OHV-ki wolę starą ale drożną mosiężną -od zawsze oryginał,czasem wiatrak na pstyczek w korkach i OK i tyle :d
-
Do swojej(dowód na fatra ,a syn tera ujerzdża) OHV-ki wolę starą ale drożną mosiężną -od zawsze oryginał,czasem wiatrak na pstyczek w korkach i OK i tyle
Tylko kup chłodnicę ze szrotu to będzie szczelna przez pół roku... a może przez kolejne pięć lat. Loteria, a przy cenach oryginalnych aluminiowych Delphi nawet się nie opłaca bawić w taką loterię, lepiej kupić nową i mieć spokój na kolejne kilkanaście lat.
-
Dobra to podaj link -Wykaż się Fanie tuningu FSO-adres do sklepu lub prywaciarza który handluje-produkuje w tych czasach porządnymi ,nie mówiąc o jakichś oryginałach chłodnicami np. nie mówiąc o nagrzewnicach .Każdy sądzi według siebie , na skup -szrot to mogę najwyżej sprzedać (chłodnicę -nagrzewnicę starą)A jak coś w tym stylu montuję w swoim POLONEZIE to NOWE(np.nagrzewnicę FSO nówkę z 80 roku , była tyle lat w garażu mojego fatra),żeby się z tym nie pierdoloć ileś razy BO DBAM O SWOJEGO POLONEZA ,ale z duchem fso ,dla pasji.TYlko nie pisz że mi zaraz żyłka pęknie ,bo jak "kur*" czytam takie pseudo pierdy to mnie krew zalewa.
-
dorobienie chłodnicy z aluminium do OHV kosztuje 400pln do poldoroverka 500pln.
-
W jednym sklepie do tarpana -honkera, pn'a trucka mieli jeszcze nie dawno po 400 nowe (na sztuki ,stare troszke poobijane)chłodnice miedziane .Dowiem się, jak będzie aktualne zapodam.
-
BO DBAM O SWOJEGO POLONEZA ,ale z duchem fso ,dla pasji.TYlko nie pisz że mi zaraz żyłka pęknie ,bo jak "kurczaki" czytam takie pseudo pierdy to mnie krew zalewa.
Fajnie że jesteś tak zajęty zarabianiem świetnych pieniędzy że nie masz czasu się pitolić z chłodnicami. Ale niektórzy mają mniej pieniędzy, a więcej czasu, i za 500 zł mogą zakupić 10 chłodnic ze szrotu i one w sumie pewnie wytrzymają dwa razy dłużej niż jedna za 500zł.
ale nie wydaje mnie się żeby dała rade przy np. +35C
Ja tę chłodnicę sprawdzałem przy +40 stopniach na pełnym gazie na pierwszych dwóch biegach wyłącznie jadąc zakresem 4-6.800 w Roverze. Zakładam że fabryka wiedziała co robi, dając do Rovera wydajniejszą chłodnicę. Gdyby ta turecka chłodnica miała tylko plastikowe boki i była lepiej wykonana, to by zupełnie dała radę. Silnik mi się nie przegrzał.
-
Zakładam że fabryka wiedziała co robi, dając do Rovera wydajniejszą chłodnicę.
??
-
Co do DELPHI to można by debatować ... Jakiś czas temu kupiłem do C+ pod DOHC FIAT'a nową chłodnicę aluminiową, polskiego producenta robioną jak miedzianą (chodzi mi o soty czy jak to się tam fachowo nazywa) ale z plastikowymi zbiornikami po bokach pod 2 wiatraki. Zapłaciłem 170zł. I pozbyłem się biedy z niewydajnością układu. Jak dogrzebie się pudla w garażu to napiszę przez kogo "zdziełana" :D
-
250 za turecki szajs... za tę kwotę można kupić prawie 2 nowe alu chłodnice (na allegro multum aukcji) testowane, działają i to lepiej niż stara miedzianka.