FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: uKi w Marzec 15, 2014, 23:03:43 pm
-
Witam serdecznie.
Mam niecodzienny problem.
Mianowicie w zeszłym tygodniu poskładałem silnik w moim poldoroverku a dzisiaj rano miałem przygodę na trasie wpadłem na kawałek bębna hamulcowego z naczepy tira który rozpierd....ił mi alternator i uszkodził blok z którego teraz wylewa się płyn chłodzący. Silnik znowu jest na stole muszę wymienić blok. Pytanie moje brzmi z czego i jaki będzie pasował?
znalazłem takie w miarę tanie
http://allegro.pl/blok-silnika-rover-414-honda-14k4fi-i4057727171.html
nie wiem jak jest z tulejami cylindrów jak mam tym niebieskim sylikonie osadzane.
-
To każdy blok z K-Serii. Może być z 1.4, 1.6, 1.8, 1.8 VVC... :) Inny jest tylko 1.4 sprzed 1995 roku, gdzie tuleje są uszczelniane o-ringami. Taki jak wrzuciłeś jest git.
Chociaż na Twoim miejscu poszukałbym dołu silnika z 1.6... :)
-
Z samego bloku teoretycznie chyba nic nie ma <smutny>,jest z 1,6 w tych samych pieniądzach ale potrzebuje jeszcze tulei i całego układu korbowo-tłokowego
-
Dołu silnika w sensie kompletnego. Tylko założyć głowicę i ogień. :)
-
Jaka będzie różnica w mocy i momencie na takim bloku?
-
Teoretycznie 8KM (lub nieco więcej) i ok. 20Nm. Przy czym moment jest nieco niżej i jest go więcej w niskim zakresie obrotów. W efekcie jazda jest nieporównywalna z 1.4, które poniżej 3,5-4 właściwie wiele nie robi. Mimo długiego mostu objeżdżam 1.4 o 1,5-2 długości samochodu.
-
Oki.
No to będę starał się coś poszukać. Jak by ktoś miał coś na oku to będę wdzięczny za pomoc.
Dzięki wielkie.
Pozdro.