FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: mruk1313 w Marzec 16, 2014, 21:50:10 pm
-
Witam.
Mam pytanko czy bawił się ktoś w założenie elektowentylatora chłodnicy ( metalowy pałąk stosowany w wąskiej chłodnicy) do 125p z silnikiem typu 115c czyli na łańcuszku.
Dodam że mam tradycyjna chłodnicę z korkiem na górze, zamiast magicznej z korkiem na króćcu....
Zmierzam do tego że u mnie jest rozsypane sprzęgło elektromagnetyczne i chciałbym założyć wiatrak chłodnicy elektryczny.
Czy ktoś bawił się w takową przeróbkę z chłodnicą tradycyjną stosowaną w 125p z silnikiem 115c.
Głównie chodzi mi o kwestię mechaniczną , bo z podłączeniem to sobie poradzę bez problemu.
pozdrawiam.
-
jezeli kolo pasowe pompy nie wystaje bardziej niz w silniku Poloneza ,to wlozysz wiatrak elektryczny ,ale tylko na chlodnice schowana pod przednim pasem gornym,
w takiej konfiguracji ledwo mozna wlozyc wiatrach z obudowa na glodnice,
jezeli nie zmienisz chlodnicy ,to probowac mozesz jedynie z wiatrakiem od rovera/diesla ,bo standardowy silnik wiatraka nie wejdzie
-
Wiatrak wchodzi od strony atrapy
-
od atrapy to jasne ,ze wchodzi ,ale trzeba go rozebrac i zlozyc tak,zeby krecil sie w druga strone,
przypadkowo mam taki ,bo ktos zle zlozyl
-
Wystarczy podłaczyć odwrotnie kabelki. Montowaliśmy tak
-
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci ,
kableki odwrotnie podlaczyc mozna tylko w roverze/dieslu
-
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci ,
kableki odwrotnie podlaczyc mozna tylko w roverze/dieslu
dokładnie, niestety magicznej chłodnicy z korkiem nie posiadam i chyba założę od rovera i powinno zdac egzamin.
Chyba że pokuszę się o założenie silnika z poloneza to wtedy większe pole manewru.
dzięki za sugestie. Krotko i rzeczowo.
ps przy mojej chłodnicy koło pasowe a w zasadzie elektromagnes wadzi o silnik wiatraka....
-
jedna "magiczna" chlodnice sam kiedys zrobilem,
ojciec przyniósł uzywana normalna od Poloneza - obcialem korek i zalutowalem otwor ,a korek na wezu pozyskalem ze starej magicznej chlodnicy i dolozylem na gumowym laczniku,
mam to do dzis (gdzies lezy) ,
cena nowej "magicznej" 220 czy 280pln ,wiec ojciec postanowil oszczedzic,
w roku 1999 to bylo wiecej kasy niz dzisiaj :p
-
jedna "magiczna" chlodnice sam kiedys zrobilem,
ojciec przyniósł uzywana normalna od Poloneza - obcialem korek i zalutowalem otwor ,a korek na wezu pozyskalem ze starej magicznej chlodnicy i dolozylem na gumowym laczniku,
mam to do dzis (gdzies lezy) ,
cena nowej "magicznej" 220 czy 280pln ,wiec ojciec postanowil oszczedzic,
w roku 1999 to bylo wiecej kasy niz dzisiaj :p
to fakt masz rację, ale fartem dziś kupiłem nową za 150zł.
teraz możesz podpowiedzieć łopatologicznie jak już jesteśmy przy tym temacie jak podłączyć wiatrak bo ja mam kilka pomysłów ale nie wiem skąd podciągnąć zasianie, wiadomo przekaźnik i bezpiecznik musi być i czy da się wykorzystać stara instalacje od czujnika umieszczonego w chłodnicy i zasilania sprzęgła?
-
jezeli masz instalacje na czujnik w chlodnicy ,to wlasciwie juz masz problem z glowy,
wentylator mozesz podlaczyc bezposrednio pod przewody zasilajace elektromagnes ,w moim DFie nie bylo przekaznika do wentylatora,
jezeli chcesz podlaczac przez przekaznik ,to musisz dociagnac staly plus do przekaznika i przekaznik podlaczyc w obwod zasilania elektromagnesu,
zastosowanie przekaznika ma sens, bo wlacznik bimetalowy dluzej pozyje,
ale sprawdz ,czy juz na obwodzie elektromagnesu nie ma przekaznika ,bo wtedy juz jest P&P
-
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci
coo?? oczywiscie ze kazdy wiatrak sie kreci w druga strone.. podpinalem w te i wewte juz neiraz..
-
jezeli masz instalacje na czujnik w chlodnicy ,to wlasciwie juz masz problem z glowy,
wentylator mozesz podlaczyc bezposrednio pod przewody zasilajace elektromagnes ,w moim DFie nie bylo przekaznika do wentylatora,
jezeli chcesz podlaczac przez przekaznik ,to musisz dociagnac staly plus do przekaznika i przekaznik podlaczyc w obwod zasilania elektromagnesu,
zastosowanie przekaznika ma sens, bo wlacznik bimetalowy dluzej pozyje,
ale sprawdz ,czy juz na obwodzie elektromagnesu nie ma przekaznika ,bo wtedy juz jest P&P
oj Krzysiu nie mam przekaźnika, muszę go dołożyć.
W chłodnicy mam czujkę i są dwa przewody dochodzące do niego i do elektromagnesu jeden przewód- też jest zasilenie.
Jak to ożenić aby mi działał jak w polonezie?:)
-
bardzo rpsto to "pozenic" zujnik na chlodnicy dziala na "zwarcie" wieic.. podpciagasz do przekaznika - ktory umiejscawiasz sobie w dowolnym mijscu plus i minus do odpowiednich "nozek" z jednej innej nozki ciagniesz przewod do wentylatora, nastepnie ciagniesz plusa do wentylatora a minusa przez wlacznik chlodnicy do przekaznika..
-
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci
coo?? oczywiscie ze kazdy wiatrak sie kreci w druga strone.. podpinalem w te i wewte juz neiraz..
NIE kazdy
oj Krzysiu nie mam przekaźnika, muszę go dołożyć.
W chłodnicy mam czujkę i są dwa przewody dochodzące do niego i do elektromagnesu jeden przewód- też jest zasilenie.
Jak to ożenić aby mi działał jak w polonezie?:)
moze byc tak jak napisal Zuczek,
a mozesz troche ambitniej,
nie mialem 115c ,wiec nie wiem ,czy to zasilanie elektromagnesu idzie po stacyjce ,czy bezposrednio z plusa - od tego zalezy jak chcesz zrobic,
najprosciej to zasilanie z elektromagnesu (plus) podlaczyc pod wyzwalanie przekaznika i on bedzie sterowal przekaznikiem,
jezeli nie zalezy Ci na trybie dzialania ,to do przekaznika ciagniesz plus i minus ,ktore beda zasilac wentylator,
czy ten plus na wentyl bedzie z aku ,czy po stacyjce ,to zalezy ,jak jest zasilany ten oryginalny plus z elektromagnesu i jaki efekt chcesz uzyskac
-
podziękował.
Podziałam jak się tylko ociepli:)
On działa po stacyjce, jak jest włączony zapłon to wtedy go przyciąga :)
-
to zasilanie wentyla mozesz ciagnac z aku i po wylaczeniu stacyjki wentylator bedzie rozlaczony,
no chyba ze chcesz miec jak w Plusie ,ze wentyle wyja na postoju az zbija temp.
-
to zasilanie wentyla mozesz ciagnac z aku i po wylaczeniu stacyjki wentylator bedzie rozlaczony,
no chyba ze chcesz miec jak w Plusie ,ze wentyle wyja na postoju az zbija temp.
heh wole jak Plusy :)
na postoju niech zbija mimo nie pracującego silnika.
-
to mozesz wyrzucic intalke od elektromagnesu i zalaczac przekaznik plusem z aku puszczonym przez bimetal,
ale nie ladnie tak, nie chce mi sie grzebac w skrzynce Plusa ,bo bym zrobil jak w DFie,zeby kulturalnie wentylatory zatrzymywaly sie razem z silnikiem :)
-
to mozesz wyrzucic intalke od elektromagnesu i zalaczac przekaznik plusem z aku puszczonym przez bimetal,
ale nie ladnie tak, nie chce mi sie grzebac w skrzynce Plusa ,bo bym zrobil jak w DFie,zeby kulturalnie wentylatory zatrzymywaly sie razem z silnikiem :)
urok każdego Poloneza jest taki że wiatrak chodzi po zatrzymaniu silnika:) i chce tak w 125p oczywiście bimetal 92-88 zamiast 90-80:)
-
eee ,w Borku nie chodzi ,w MR91 nie chodzi (tzn. nie chodzil ,dopóki nie przestal wcale chodzic :p )
jezeli chcesz tak zrobic, to +12v od aku i zapominasz o starej wiazce czujnika
-
eee ,w Borku nie chodzi ,w MR91 nie chodzi
Oj nie wiem, aż pójdę sprawdzić. W mr93 chodzi na pewno.
-
W Borku jak się zgrzeje też :)
-
moim szarym Borkiem jezdzilem w sierpniu i takie zjawisko zaobserwowalem, a rzuca sie to w oczy wzgledem Plusa,
w MR91 tez tak bylo i przrobienie na przycisk tego nie zmienilo (sam przerabialem)