FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Darkoniusz w Marzec 19, 2014, 16:18:57 pm
-
Mój drugi Polonez, pierwszego (pierwsze własne auto) (MR'89) zjadła rdza. Sentyment został, w listopadzie 2013 zakupiłem MR'91.
Autko od dnia zakupu stoi w garażu i bardzo powoli jest rozbierane i doprowadzane do stanu używalności. Wnętrze auta w znakomitej kondycji, czyściutko, poprzedni właściciel jeździł na siedzeniach zakrytych pokrowcami w tygrysie pasy :)
Zrobiono:
- wyjęcie silnika, zmiana uszczelek, pasków, filtrów, kabli WN, świec, płynów, olejów, taki mały remont silnika (przebieg 90 tyś. km),
- założyłem kolektor ssący z DFa oraz kolektor wydechowy z gsi,
- konserwacja (sam przód auta do tej pory) hamerajt i bitex,
- uszczelnienie skrzyni biegów, wymiana gumowego łączenia wału ze skrzynią b, olej,
Aktualnie pracuję nad:
-układ hamulcowy zdemontowany, renowacja (samemu) zacisków (ktoś wyjmował poprzednim razem tłoczki siłą, brak słów, były zniszczone, nie wiem jak to hamowało), wymiana przewodów elastycznych, demontaż i renowacja pompy hamulcowej,
-montaż nowych tarcz, klocków, nowy płyn,
-konserwacja nadkoli (bitex),
-odświeżenie reflektorów, wkłady na czarno, zmiana kierunków na pomarańczowe, czyszczenie halogenów,
W najbliższym czasie:
-profesjonalna regeneracja i zmiana dysz gaźnika na te z DFa (proponowano mi gaźnik po regeneracji z DFa, ale chce mechanicznie otwieraną drugą gardziel),
-filtr powietrza własnej roboty,
-profesjonalna regulacja gaźnika i zapłonu,
-delikatne obniżenie zawieszenia,
Plany:
-zmiana koloru+konserwacja nadwozia oraz podwozia
-felgi 14" z trucka, następnie ich delikatne poszerzenie,
-zmiana silnika (jest kilka wersji tego pomysłu, ale warunki nie pozwalają aktualnie bawić się w swap)
-zmiana układu hamulcowego,
-założenie wspomagania,
-poszerzenia nadkoli (pomysł zainspirowany polonezem VR6),
Foto:
(http://imageshack.com/a/img713/6200/k1wk.jpg)
(http://imageshack.com/a/img853/6404/1hd4.jpg)
(http://imageshack.com/a/img594/4795/74go.jpg)
(http://imageshack.com/a/img20/5656/m908.jpg)
(http://imageshack.com/a/img850/5913/b8m1.jpg)
Mam nadzieję na lepsza pogodę, aby trochę podgonić prace. Wizja końcowa zmienia się z każdym tygodniem, więc kto wie co z tego wyniknie. :)
-
No czekam na postępy prac i więcej fotek ;p
-
Update:
-regeneracja zacisków tył+przód oraz pompy,
-wymiana przewodów elastycznych;
-klocki komplet przód tył;
-wymiana tarcz przód;
-nowa linka h. ręcznego
-sprężyny 2 zwoje mniej, nowe amortyzatory przód;
-malowanie ważniejszych elementów hamerajtem
-malowanie wnętrz nadkoli bitexem
(http://imageshack.com/a/img850/6168/nsu4.jpg)(http://imageshack.com/a/img34/2010/v3hv.jpg)
-
Podczas odpowietrzania pękła uszczelka w tylnym zacisku (2 razy), powód: nie usunąłem do końca nalotu z rowka w którym znajduje się uszczelka, także polecam poświecić więcej czasu i porządnie zająć się usunięciem wszelkiej rdzy, nalotu.
Pytanie: jakie resory 3-piórowe kupić, aby dać je do sklepania (gleba)(i oczywiście w miarę dostępne na szrotach)? mam wąskie caro (ale chyba mocowania resorów się nie zmieniały).
-
Dlaczego zmiana koloru? Ten jest unikatowy i wyjątkowo moim zdaniem pasuje do wczesnego Caro.
-
Zdaję sobie z tego sprawę, ale auto było malowane (doły drzwi, zaprawki) widać różnice w odcieniu.
Stan obecny:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/dd2q.jpg)
-
Jak kod lakieru masz na tablicę znaminowej?
-
L81
-
Wizyta na szrocie (wy też czujecie się tam jak żona z kartą kredytową męża w centrum handlowym?):
resory z kombi: 50zł (oddane natychmiast do sklepania, razem z nowymi tulejami),
chłodnica szeroka miedziana z dwoma wentylatorami: 50zł,
zbiorniczek wyrównawczy: 25zł.
-
Do końca ukończenia wstępnego projektu jeszcze daleko a przegląd się kończy, wiec na szybko na kilka śrub skręciłem karoserie, wymiana drążków reakcyjnych i jazda na stacje kontroli. Przegląd zaliczony :D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/845/yydh.jpg)
-
A tam po co mi gleba... mówiłem..
(https://lh4.googleusercontent.com/-xvMHypRhkpQ/U5QXcwNxmCI/AAAAAAAAABk/6djkjwVOh4o/w756-h567-no/IMG_20140607_163555.jpg)(https://lh4.googleusercontent.com/-MlmtAeQ1VKE/U5QXfR-RfpI/AAAAAAAAABs/Kc-jsjpNX8k/w756-h567-no/IMG_20140607_120548.jpg)
Jeszcze pół zwoja z przodu z tego co widzę.
-
Wpadła szeroka chłodnica z dwoma wentylatorami.
(https://lh4.googleusercontent.com/-xzro-rYQk_E/U5Srb6IR7qI/AAAAAAAAACc/Y1Tnk4CoaeA/w756-h567-no/IMG_20140608_200348.jpg)