FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Marzec 23, 2014, 19:55:42 pm
-
oczywiście chodzi o DOHC 1,6 "kwadrata" czyli 80 mm średnicy cylindra. w tłoku OHV istnieje kieszeń na zawór ssący. czy trzeba ją pogłębiać i czy rzeczywiście trzeba frezować kieszeń pod zawór wydechowy?
-
Skoro jest to pewnie trzeba, ale możesz się przekonać czy jest to wybranie potrzebne to połóż głowicę , bez uszczelki, przyłap ze dwiema śrubami, wstępnie ustaw zawory , najlepiej bez luzów , i powoli pokręcaj wałem.Wtey będziesz miał okazję zobaczyć czy nic nie podpiera się. Możesz jeszcze w domniemanym miejscu styku zaworu z tłokiem położyć kilkumilimetrowe kawałki plasteliny i zobaczysz wtedy jak daleko mają zawory do tłoka. Jak będzie jakaś przerwa to po założenu uszczelki pewnie spokojnie będzie wszystko pracowało.
-
Trzeba podcinac tłoki od poloneza do dohc, głowica ma wieksze zawory i pod innym katem
-
udało mi się kupić tłoki nowego typu- mocno podcięte i krótsze. denko też jakby cieńsze. żeby sprawdzić muszę praktycznie zacząć silnik składać. a później znów go rozkręcić. jeszcze szlif czopów korbowych muszę zrobić i kupić panewki. oryginalne sworznie muszę skrócić bo już spasowane z tulejkami. w chwili obecnej to już nawet problem z zabezpieczeniami sworzni jest. a to niby najzwyklejsze segery są. Michał, masz może oryginalny sworzeń do tych "nowych" tłoków, potrzebna mi dokładna długość- co do setki.
-
niestety nie, do 84mm to bym moze cos zlazł ale do 80 niebardzo