FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: kulako w Kwiecień 07, 2014, 21:12:59 pm

Tytuł: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: kulako w Kwiecień 07, 2014, 21:12:59 pm
Kupiłem Poloneza Caro rocznik 1997.
Jest to wersja 1.6 GLI. W dowodzie pisze, że ma 57kW mocy.
Jaki on ma ten monowtrysk? Boscha czy jakiś inny?
Kolejna sprawa to układ chłodzenia. Mam chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym, niby nowszego typu. Są na niej dwa wiatraki, jeden załączany ręcznie przyciskiem z kabiny, drugi na czujnik. Kiedy kupiłem auto, nie działał, okazało się, że w ogóle nie był podłączony.
Zrobiłem więc tak: Puściłem masę bezpośrednio z akumulatora do wiatraka a plus przez ten czujnik w chłodnicy. Nadal nie działało, pomyślałem więc, że jest walnięty czujnik, zmieniłem czujnik, niestety ale nadal nie działa. Polonez może zagrzać się i ponad 100 stopni a wiatrak się nie włączy, nie mam pojęcia co z tym  zrobić.
Kolejna sprawa, to dźwignia biegów; jest przekręcona lekko w lewo, co z tym zrobić?
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Kwiecień 07, 2014, 21:35:04 pm
Najpierw poczytaj jak działają włączniki termiczne wentylatorów, a potem się zastanów jaki błąd popelniles i dlaczego nie działa to co stworzyłeś.
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: kulako w Kwiecień 07, 2014, 21:51:00 pm
Mógłbyś zgłębić temat?
Bo na logike biorąc to jest dobrze połączone, nie mam pojęcia co może być źle.
Dodam tylko, że jak oba styki od termowłącznika zewrę na krótko to wentylator chodzi.
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Kwiecień 07, 2014, 22:18:03 pm
Mógłbyś zgłębić temat?
Bo na logike biorąc to jest dobrze połączone, nie mam pojęcia co może być źle.
Dodam tylko, że jak oba styki od termowłącznika zewrę na krótko to wentylator chodzi.
czyli wentylator jest sprawny, a musisz wymienić włącznik termiczny
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Kwiecień 07, 2014, 22:18:16 pm
Jeżeli łączysz dwa kable przychodzące do czujnika na krótko i wentylator zaczyna działać, to znaczy, że reszta instalacji jest ok, skup się na czujniku.
Masz na myśli, że gałka zmiany biegów jest obrócona lekko w lewo? W takim razie obróć ją w prawo:) Jest na gwincie, nic złego się nie stanie.
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: kulako w Kwiecień 07, 2014, 22:20:15 pm
No ale czujnik jest nówka sztuka ze sklepu.
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Kwiecień 07, 2014, 22:21:28 pm
No ale wentylator jest nówka sztuka ze sklepu.
Kogo to?
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: kulako w Kwiecień 07, 2014, 22:22:38 pm
Znaczy, chodziło mi o czujnik, przejęzyczyłem się :)
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Kwiecień 07, 2014, 22:28:31 pm
Znaczy, chodziło mi o czujnik, przejęzyczyłem się :)
Widocznie jest do bani, albo nie na taki zakres temperatur jak trzeba.
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: kulako w Kwiecień 07, 2014, 22:35:43 pm
a jaki powinien mieć ten zakres temperatury?
Tytuł: Odp: 1.6 GLI problemy nowicjusza.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Kwiecień 07, 2014, 22:49:05 pm
Ja mam założony 92-82 stopnie i jest bardzo dobrze.