FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: pulposlaw w Kwiecień 14, 2014, 19:16:26 pm
-
Po pierwsze witam, bo to chyba mój pierwszy post (udzielałem się raczej na fejsbukowej grupie :P).
Tak oto przedstawia się mój problem. Gdy jadę poldkiem i dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania na luzie to obroty utrzymują się w granicach 2 tyś obrotów. Do momentu dojechania do skrzyżowania nie ma opcji żeby obroty spadły, a po dojechaniu i krótkim postoju (kilka sekund) obroty zaczynają powoli spadać by zatrzymać się w granicy 1/1.2tyś. I sytuacja się powtarza każdorazowo, niezależnie czy na gazie czy na benzynie, choć na benzynie problem występuje rzadziej. Na ciepłym silniku problem raczej ustępuje, choć tez mu się zdarza 'przywiesić'. I tu moje pytanie - co to może być? Silniczek krokowy jakiś czas temu wymieniłem i po dojściu do tych 1 tyś obrotów utrzymują się one bardzo dobrze na tym poziomie.
-
Z podpisu wnioskuję że twoje FSO toAbimex, a on posiada tzw czujnik drogi i kiedy auto się jeszcze toczy podbija lekko obroty silnika. Czyli powiedziałbym że w twoim wypadku jest wszystko w porządku.
-
Ten czujnik drogi jest przymocowany na tym ślimaku od linki prędkościomierza? W sumie w swoim Caro z początku '97 (bo to z podpisu to drugi poldon) ten problem występuje, i jest coś takiego na tym ślimaku. A w drugim poldolocie z '95 czegoś takiego nie ma i ten problem nie występuje. I tak średnio mi sie to wydaje normalne że po zatrzymaniu się obroty utrzymują się na poziomie 2 tyś. Niby nic by mi to nie przeszkadzało, ale że jeżdżę głównie krótkie dystanse, więc spalanie mi drastycznie wzrosło z 14L lpg na 18L i troche już mnie to denerwuje :P I tak oba poldony to abimexy
-
Jak Ci to mocno przeszkadza, to po prostu odepnij tą wtyczkę. Jeśli się poprawi, to to na pewno właśnie ten czujnik.
Jak nie, to będziesz szukał dalej.
Ale zrób coś z tym autem, bo Ci nie może tyle palić
-
Walczyłem ostatnio z tym problemem w Caro dziadka. Wysokie obroty i duże spalanie. Po pomiarach okazało się że padła sonda, a przyczyną wysokich obrotów był uszkodzony silnik krokowy.