FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: hazell w Kwiecień 17, 2014, 13:56:54 pm
		
			
			- 
				Witam,
 Piszę z następującym problemem.
 Otóż gry jest opuszczony pedał sprzęgła coś trze, jakby blacha o blachę. Gdy wcisnę sprzęgło trze mocniej.
 Dzieje się to raczej po podgrzaniu silnika i nie występuje zawsze. Czasem trze mocniej, czasem słabiej, czasem w ogóle. Jeżdżąc po mieście tak co 5 minut.
 Dodam, że gdy uniosę pedał sprzęgła do góry tarcie ustaje całkowicie.
 
 Zdążyłem już wszystko nasmarować w okolicach łapy i łożyska oporowego oraz wymieniłem łożysko na nowe. Nic się niestety nie zmieniło.
 Dodam, że zaczęło się tak dziać po wymianie silnika - skrzynia z łapą itd moje, sprzęgło z tarczą i dociskiem było już zamontowane na nowym silniku.
 
 Z góry dziękuję za pomoc.
 
 Pozdrawiam
 Hazell
- 
				A na jakich biegach wystepuje to tarcie? Bo mam takie coś jak u ciebie występuje,też po nagrzaniu silnika i zawsze na 1,2 lub wstecznym biegu i aby to ucichło,wystarczy żebym dał na luz i jeszcze raz wrzucił bieg.
			
- 
				Generalnie występuje to na luzie i na każdym biegu. Nie występuje tylko gdy uniosę pedał sprzęgła do góry...
			
- 
				żeby dźwignia włączania sprzęgła nie latała luźno jest podpięta do obudowy skrzyni biegów sprężyną odciągającą. prawdopodobnie nie została owa sprężyna założona. 
			
- 
				Masz rację, sprężyny nie ma. Jednak nie tłumaczy to odgłosy tarcia, zwłaszcza na wciśniętym sprzęgle...
			
- 
				Łozyska wyciskowe sa gównianej jakosci  i nawet nowe potrafi szumiec. Odgłos tarcia powinien zniknac po bardzo lekkim nacisnieciu a własciwie musnieciu pedału sprzegła. Objaw sie nasila w miare ilosci przejechanych kilometrów  i nagrzania tarczy ? 
			
- 
				 dźwignia mogła wypaść ze swojego miejsca. na "drugim" końcu dźwigni jest wytłoczone półkoliste wgłębienie na "oś" dźwigni- kołek oporowy- to wkręt w obudowie skrzyni, zakończony półkulistym łbem. do dźwigni przynitowana jest odpowiednio ukształtowana sprężyna (z blachy) żeby dźwignię dociskać do tego łba. zdarza się że sprężyna lub nit, pęknie i wtedy dźwignia spada z tego łba. może również wypaść z kanału w łożysku wyciskowym. nie wiadomo do czego ją teraz dociskasz. odnośnie smaru (tłuszczu) w okolicach sprzęgła- usuń smar i przemyj benzyną ekstrakcyjną. smar + kurz (krzem) to pasta ścierna używana do docierania zaworów. tam ma być sucho.
			
- 
				Miałem tak u siebie po zmianie tarczy i docisku firmy Statim, a łożyska na Luk. Po ponownej wymianie docisku na oryginalne Valeo przestało szumieć.