FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: kanio1 w Kwiecień 25, 2014, 19:31:36 pm
-
A więc po 3 Hondach przyszedł czas na coś z naszej rodowej stajni :-).
Na auto "polowałem" parę miesięcy aż w końcu udało się trafić na całkiem interesujące ogłoszenie.
Plan jest taki aby Poloneza doprowadzić do ładu i składu :] .
MODEL:
-ATU PLUS , 2000 r , 154000 km
SILNIK:
- 1.6 GSI OHV
-Świece Iskra G50 (pod LPG)
UKLAD DOLOTOWY:
-seria
Plany:
-Zimny dolot powietrza ze zderzaka
UKLAD WYDECHOWY:
-Seria
Plany:
-Brak
ELEKTRYKA I WNĘTRZE:
-Klima (na razie nie sprawna , ale naprawimy z czasem)
Plany:
-Podgrzewane lusterka
-Sticker w miejsce panelu pod kierownicą
-Podświetlane wskazówki zegarów
-Centralny
UKLAD NAPĘDOWY:
-Seria (wał lekko wyje ale i z tym będziemy walczyć)
-13' Wielosezonówki
-14 letnie z szerokim rantem firmy RSL
Plany:
-Dokupić opony do alufelgóf
ZAWIESZENIE:
-Seria
Plany:
-Może lekko w dół
UKLAD HAMULCOWY:
-Seria ( tarcze przód + bęny tył )
Plany:
-Odnowienie i pomalowanie zacisków i bębnów
BODY-KIT:
-Seria
-Hak
Plany:
-Odnowienie powłoki lakierniczej bo są spore niedociągnięcia poprzedniego właściciela
AUDIO:
-Brak
Plany:
-Jednostka sterująca Pioneer DEH-4300UB
-Tweetery z zestawu helix dark blue 62.1
-Hertz ESK 165
Foty na razie z ogłoszenia bo brak aparatu a bez foto się nie liczy ;) :
(http://images64.fotosik.pl/915/59f8167a6814378bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=59f8167a6814378b)
(http://images62.fotosik.pl/915/980d24b3c9a94cafm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=980d24b3c9a94caf)
(http://images62.fotosik.pl/915/a8dc7850b96d1304m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a8dc7850b96d1304)
25,04,2014:
-wymiana oleju na Castrol 15W40
-nowy filtr powietrza AP028/1 (filtron)
-nowy filtr oleju OP520 (filtron)
-nowe świece zapłonowe Iskra G50 (odpowiednik FE65PS)
-
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.
Poaztym fajne Atu w pięknym kolorze! ;)
-
Wywal te obciachowe kołpaki . Już lepiej jeździć bez . Blenda też najlepsze czasy ma dawno za sobą ]:-> Ale ogólnie <spoko>
-
Jeśli cały czas jeżdził na mineralu i nic się nie dzieje to niema co zmieniac. Blenda jest napewno do wymiany ;p
-
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.
Fabrykę tak opuszczały.
-
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.
Fabrykę tak opuszczały.
Otóż to nie zmieniam na inny bo po co mam nie daj Bóg rozszczelniać silnik? Wiem wiem blenda do wymiany jak nic :P szukam jej cały czas. Ogółem do lekkiej poprawy jest też deska rozdzielcza bo widnieją dziury po Cb radiu (gruszce) ale to wszystko z czasem. Najważniejsze że mechanicznie jest ideał prawie ;)
A swoją drogą nie próbował nikt jakimś sposobem samemu naprawiać ten odblask?
-
Pozbądź się jej i zaspawaj miejsce po tablicy.
Link do zdjęcia z ogłoszenia
(http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/80/20/58/4180205833_6)
-
Pozbądź się jej i zaspawaj miejsce po tablicy.
Link do zdjęcia z ogłoszenia
(http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/80/20/58/4180205833_6)
Jakoś nie bardzo mi to podchodzi. Raczej zastanawiałem się nad tym czy by jakąś folie odblaskową tam wrzucić albo jakiś stickerbomb. Choć co do stickera to może słabo wyglądać . :(
-
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.
Fabrykę tak opuszczały.
Osobiście miałem GSi fabrycznie zalane olejem syntetycznym od nowości,i rozmawałem z dwoma osobami które mają swoje Polonezy od nowości i od fabryki na syntetyku w tym jeden jest z klimą.
Mój biały zaś jeździł od nowości na mineralu,w grudniu zalałem mu półsyntetyk i chodzi o niebo lepiej.Teraz przeszedł na pełny syntetyk Mobil 1 i to nie ten sam silnik ;) Także włóżmy między bajki teksty,że OHV powinno jeździć na mineralu ;)
-
(https://g.autorola.com/g/pl_PL/show.carpicture?t=full&pid=38546607)
Oczywiście Twój polonez na specjalne życzenie opuścił fabrykę z innym olejem niż pozostałe. Syntetyk to może miał wlany, ale na pierwszym przeglądzie po 1000km (wtedy decydował klient).
Nikt nie mówi że OHV powinno jeździć na mineralnym, ale nie pisz głupot, że to zabójstwo dla tego wiekowego silnika.
Osobiście miałem GSi fabrycznie zalane olejem syntetycznym od nowości
Miałeś go od nowości? Chyba nie.
-
No nie wiem ja miałem zalany minerał i taki też zalałem (trochę w obawie przed rozszczelnieniem i dla świętego spokoju ). Lekkie zdziwienie było przy wymianie świec , ponieważ założone były NGK-i BP6ET (3 elektrody boczne) <co> . A dziś pojawił się problem , mianowicie przy włączonym silniku , jeśli naciśnie się pedał hamulca to wyłącza się obrotomierz... Zwarcie gdzieś?
-
Silnik Ci się nie rozszczelni, możesz wlać półsyntetyka na początek, jeżeli masz wątpliwości co do mineralnego.
Obrotek wyłącza się tylko przy stopie czy w ogóle przy zwiększonym poborze prądu?
-
Mam taką samą naklejke w białym.A GSi z syntetykiem nie miałem od nowości,ale kupiłem je z przebiegiem 47tyś km i nie miało takiej naklejki na podszybiu a wiem na 100%,że zdejmowana także nie była więc śmiem twierdzić,że jeździł na syntetyku od początku.Zresztą co potwierdził poprzedni właściciel.
Pozatym,tak jak napisałem wyżej rozmawiałem z człowiekiem który także ma GSi od nowości i wg jego teorii auto ma od nowości wlany olej syntetyczny.Naklejki Lotous także nie ma.Więc?
Pozatym gdyby mineral był dobrym olejem do zdrowej OHVki to ciekawe dlaczego GSi na mienralu klepie,nie wkręca się na oborty tak jak powinno,stosunkowo ciężko odpala?I nikt mi nie wmówi,że jest inaczej bo sam to przerabiałem na swoim.
A jak chcesz pogadać to zapraszam na PW bo nie chce robić tu śmietniku.
Amen <ok>
-
To ja już wogóle jestem szurnięty bo mam pełen syntetyk 10W60 za coś około 180 zł hehe
Przejechałem na nim prawie 4000 km i nic się nie dzieje oprócz tego że silnik jest bardziej cichy w porównaniu z tym co było ;)
Auto wczoraj przekroczyło 70000 km ;)
-
Mam taką samą naklejke w białym.A GSi z syntetykiem nie miałem od nowości,ale kupiłem je z przebiegiem 47tyś km i nie miało takiej naklejki na podszybiu a wiem na 100%,że zdejmowana także nie była więc śmiem twierdzić,że jeździł na syntetyku od początku.Zresztą co potwierdził poprzedni właściciel.
Pozatym,tak jak napisałem wyżej rozmawiałem z człowiekiem który także ma GSi od nowości i wg jego teorii auto ma od nowości wlany olej syntetyczny.Naklejki Lotous także nie ma.Więc?
Pozatym gdyby mineral był dobrym olejem do zdrowej OHVki to ciekawe dlaczego GSi na mienralu klepie,nie wkręca się na oborty tak jak powinno,stosunkowo ciężko odpala?I nikt mi nie wmówi,że jest inaczej bo sam to przerabiałem na swoim.
A jak chcesz pogadać to zapraszam na PW bo nie chce robić tu śmietniku.
Amen <ok>
Ja też mam od nowości półsyntetyk, ale dopiero od pierwszego przeglądu. Fabrykę opuszczały auta z mineralnym, zrozum to. Przez pierwszy 1000km silniki się docierały, później była wymiana i właściciel sobie decydował co ma wlać. Obecność naklejki o niczym nie świadczy, ale potwierdza to co wiadome i pewne. W fabryce nie ma półki z olejami do wyboru, tylko cysterna od wybranego dostawcy. Nie wierzę, że jakiś Mietek na taśmie wlał syntetyka (pewnie jeszcze MOBILA, CASTROLA, LM, VALVOLINE do wyboru) do jakiegoś konkretnego egzemplarza szykowanego pewnie jeszcze jako wersja prokuratorska lub biskupia :)
-
Silnik Ci się nie rozszczelni, możesz wlać półsyntetyka na początek, jeżeli masz wątpliwości co do mineralnego.
Obrotek wyłącza się tylko przy stopie czy w ogóle przy zwiększonym poborze prądu?
przy dowolonym poborze prądu , jak włączyłem światła to nawet skoczyły w góre (ale tylko wskazówka)
mniej więcej tak to wygląda https://www.youtube.com/watch?v=Uk1344iWI-o&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=Uk1344iWI-o&feature=youtu.be)
aaaa no i grzanie tylnej szyby nie hula
-
Sprawdź ładowanie.
-
Mam taką samą naklejke w białym.A GSi z syntetykiem nie miałem od nowości,ale kupiłem je z przebiegiem 47tyś km i nie miało takiej naklejki na podszybiu a wiem na 100%,że zdejmowana także nie była więc śmiem twierdzić,że jeździł na syntetyku od początku.Zresztą co potwierdził poprzedni właściciel.
Pozatym,tak jak napisałem wyżej rozmawiałem z człowiekiem który także ma GSi od nowości i wg jego teorii auto ma od nowości wlany olej syntetyczny.Naklejki Lotous także nie ma.Więc?
Pozatym gdyby mineral był dobrym olejem do zdrowej OHVki to ciekawe dlaczego GSi na mienralu klepie,nie wkręca się na oborty tak jak powinno,stosunkowo ciężko odpala?I nikt mi nie wmówi,że jest inaczej bo sam to przerabiałem na swoim.
A jak chcesz pogadać to zapraszam na PW bo nie chce robić tu śmietniku.
Amen <ok>
Ja też mam od nowości półsyntetyk, ale dopiero od pierwszego przeglądu. Fabrykę opuszczały auta z mineralnym, zrozum to. Przez pierwszy 1000km silniki się docierały, później była wymiana i właściciel sobie decydował co ma wlać. Obecność naklejki o niczym nie świadczy, ale potwierdza to co wiadome i pewne. W fabryce nie ma półki z olejami do wyboru, tylko cysterna od wybranego dostawcy. Nie wierzę, że jakiś Mietek na taśmie wlał syntetyka (pewnie jeszcze MOBILA, CASTROLA, LM, VALVOLINE do wyboru) do jakiegoś konkretnego egzemplarza szykowanego pewnie jeszcze jako wersja prokuratorska lub biskupia :)
Rozumiem Cie i pewnie masz racje.Ja tylko mówie to czego doświadczyłem :) Warto wymieniać poglądy :)
-
aaaa no i grzanie tylnej szyby nie hula
Sprawdź bezpiecznik. Często lubi paść z bliżej nieokreślonego powodu.
-
odnośnie sporu o olej , na zdjeciu widać znów naklejkę jaki olej został zalany a to że przejechał 23 km raczej świadczy o tym że jest prawie jak nowy i z takim musiał wyjechać z fabryki ---> http://www.gieldaklasykow.pl/aukcja-fso-polonez-atu-plus-1998-warszawa/ (http://www.gieldaklasykow.pl/aukcja-fso-polonez-atu-plus-1998-warszawa/)
-
Mam taką samą naklejke w białym.A GSi z syntetykiem nie miałem od nowości,ale kupiłem je z przebiegiem 47tyś km i nie miało takiej naklejki na podszybiu a wiem na 100%,że zdejmowana także nie była więc śmiem twierdzić,że jeździł na syntetyku od początku.Zresztą co potwierdził poprzedni właściciel.
Pozatym,tak jak napisałem wyżej rozmawiałem z człowiekiem który także ma GSi od nowości i wg jego teorii auto ma od nowości wlany olej syntetyczny.Naklejki Lotous także nie ma.Więc?
Pozatym gdyby mineral był dobrym olejem do zdrowej OHVki to ciekawe dlaczego GSi na mienralu klepie,nie wkręca się na oborty tak jak powinno,stosunkowo ciężko odpala?I nikt mi nie wmówi,że jest inaczej bo sam to przerabiałem na swoim.
A jak chcesz pogadać to zapraszam na PW bo nie chce robić tu śmietniku.
Amen <ok>
mam GSI na mineralnym mobilu i czy ciepły czy zimny silnik ładnie pracuje miękko żadnego klepania niema, w drugim plusie gsi mam silnik zalany olejem gm półsyntetyk i na zimnym strasznie klepie a póki nie osiągnie tych 50 st. chodzi strasznie twardo i głośno.
-
Bo olej GM to gówno jest. Znajomy ostatnio w Roverku 200 zmieniał olej i poprzednio miał zalanego GMa właśnie i mu klepał. Poleciłem mu Liqui Moly z MoS2, po wymianie zrobił z 50km i silnik ucichł :)
-
Na GM też mi klepał teraz mam Lotosa i jest cicho
-
Gdyby ktoś miał problem taki jak ja opisywany wcześniej https://www.youtube.com/watch?v=Uk1344iWI-o&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=Uk1344iWI-o&feature=youtu.be) , to w moim przypadku był to problem nie doładowanego akumulatora. Po przejechaniu paru km i naładowaniu akumulatora , problem zniknął.
-
Nie chce koledze off topiczyć w temacie ale chciałbym zauważyć że chyba nawet Roverki z taśmy na mineralu LOTOS zjeżdżały, w każdym razie w moim 1998 taka naklejka na podszybiu jest od nowości. No chyba że było inaczej a wszystkie nadwozia miały tą naklejkę bezmyślnie montowaną.
-
Dokładnie, z taśmy wszystkie zjeżdżały na mineralnym, potem przy pierwszej wymianie wg woli posiadacza auta.
Co do auta - nudny szaraczek, czekamy na prace! :)