FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: gosc qzin w Luty 03, 2005, 19:10:56 pm
-
:shock: [shadow=red][/shadow][glow=yellow][/glow][glow=black][/glow]POMOCY wlasnie rozebralem silnik (zdjelem glowice ) oddalem do planowanie ale niewiem czy warto by bylo ja jeszcze sprawdzic na szczelnosc?? Padla uszczelka pod glowica po 130 tys ,plyn w oleju etc.. nawet na jednym garku woda :eek:
Co radzicie spradzac szczelnosc ?? i jak potem dokrecac ta glowice , slyszalem ze w tych k-16 zaworowych sa jakies szczgulne zasady z tymi dlugimi szpilkami!!!
POMOCY gg: 3676505 mail qzin@op.pl
-
Oplaca sie sprawdzic bo wtedy wyjdzie czy jest gdzies peknieta a po za tym to maly koszt sprawdzenia
-
polecam przeczytać temat. "Operacja na otwartym sercu 1,4" (skorzystaj z wyszukiwarki albo na piechotę). Lektury jest na całe popołudnie ;) . Wszystko o głowicy 1,4. Tam powiniene? znale?ć odpowiedzi na większo?ć pytań.
A szczelno?ć warto sprawdzić je?li były przecieki płynów. Będzie 100% pewno?ci co do głowicy.
-
Temat wraca jak bumerang - 3 tygodnie temu wymieniałem uszczelkę (olej w płynie). Sprawdzanie, planowanie i jako? jeżdżę (jak z jajkiem). Zastanawiam się czy nie warto byłoby zastosować uszczelkę klingielitow? (wykonan? oczywi?cie profesjonalnie). Jak mi padnie (tfu tfu) kolejny raz to spróbuję - może to będzie rozwi?zanie.
-
Zastanawiam się czy nie warto byłoby zastosować uszczelkę klingielitow? (wykonan? oczywi?cie profesjonalnie). Jak mi padnie (tfu tfu) kolejny raz to spróbuję - może to będzie rozwi?zanie
nie radze bo uszczelka metalowa jest miedzy innymi po to by potem nie trzeba bylo dociagac glowicy, poza tym uszczelka podglowicowa jest wykonana bardzo nowoczesnie. jej okladziny sa ze stali nierdzewnej. Otwory dla cylindrow maja brzegi osloniete pierscieniami ognioodpornymi, ktore zostaja scisniete pomiedzy powierzchniami przylegania glowicy i kadluba. Brzegi otworow w uszczelce podglowicowej, sluz?ce dla przeplywu plynu chlodzacego, sa osloniete elastomerem. W ogolnosci, uszczelka podglowicowa wymaga malego nacisku pomiedzy powierzchniami przylegania glowicy i kadluba. Tego rodzaju uszczelka zostala zastosowana po raz pierwszy w malym silniku benzynowym. Okazala sie jednak bardzo trwala we wszystkich przeprowadzonych probach.
ostatnie zdanie jest ciekawe :-)
wiecej info o tym silniku w moim artku na stronie roverk.pl
http://roverki.pl/article.php?sid=350