FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: barthezo w Luty 03, 2005, 19:50:11 pm
-
panowei mam dziwny objaw.
mam poldka 1.6 GLI i dzieje mi sie to na gazie i byc moze na benzynie bo nie jezdze to nie wiem. ale moze bedziecie wiedziec a nie zloscic sie odrazu ze nie daje do dzialu gaz bo moze to akurat nie gaz:D
Mam cos takiego ze jak jade moim poldasem np 60 wrzuce na luz to tryzma sie 2tys obrotow caly czas. i dopiero jak sie zatrzymam jadac caly czas na luzie obroty spadaja do 1.1 tys. dziwne troche. i nie wiem czy to normalne bo jak jade syzbko i chce na luz wrzucic to wysokie troche te obroty ma bo 2 uwazam za wysokie;/ ale jak sie zatryzmam to od razu spadaja. jak silnik moze czuc czy jade na luzie czy stoje na luzie? bez sensu.... help me
-
Też tak mam i jak pamiętam tak było od pocz?tku jak go kupiłem
Nie ma się co przejmować po prostu przestać jeżdzić na luzie :) mniej spala.:)
-
no w sumie racja:] ale ktos tu cos mowil o masie od akumulatora? sprawdze moze to:]
-
a kto? inny mówił, że można odł?czyć czujnik prędko?ci
a jeszcze inny, że abimex tak ma
a to nie silnik czuje tylko komputer "czuje" tym wła?nie czujnikiem, więc z tego wniosek, że trzebaby przeprogramować kompa, aby wył?czał ssanie na podstawie temp. silnika a nie prędko?ci czy czego? tam jeszcze...
-
koliber ale to nie ssanie wie wł?cza jak wyrzucisz na luz tylko komp zwiększa obroty biegu jałowego.W starym poldku kumpla bylo tak ze jak sie zrzucilo na luz w czasie jazdy to gasl. w gli wyeliminowali to. :) najprostrzym sposobem
pozdro
p.s.
to ja pisałem o masie na obudowie samochodu.
-
Ja tez tak mam. Czesto sie zdazalo jak jezdzilem na paliwie, teraz jak jezdze na gazie zdaza sie to bardzo rzadko, ale jednak. Zawsze zatem pomaga zatrzymanie auta. Jedyna najmniej kosztowna metoda.
-
a kto? inny mówił, że można odł?czyć czujnik prędko?ci
to ja pisalem :) bo niestety u mnie nic innego nie pomagalo... Jezdzilem 3 miesiace z odpietym czujnikiem predkosci, ale poszla mi linka predkosciomierza i przy zalozeniu nowej mechanik podpiol mi ten czujniik i jest w miare ok.
Jak zaczyna lapac wysokie obroty na biegu jalowym musze sei zatrzymac, poczekac az spadna do okolo 1000 po okolo 30sek ruszyc i juz dzialaja normalne niskie obroty
-
jankiel, zwiększenie obrotów biegu jałowego nazwałem w skrócie ssaniem, ale nie chodziło mi o zasadę działania, tylko końcowy efekt, czyli zwiększenie obrotów na zimnym silniku.
i jeszcze dla przypomnienia parę cytatów z książki Morawskiego (wydanie 15)
str. 81, linia 20:
"Silnik uzyskuje właściwą prędkość obrotową po osiągnięciu temperatury 68st. C i krótkiej (ok. 30 s) pracy na postoju w tym stanie."
str. 81, linia 24:
"Prędkość obrotowa biegu jałowego jest zakodowana w pamięci ECM i nie wymaga ani regulacji fabrycznej, ani podczas eksploatacji."
ale ktoś pisał, żeby we wszystkim nie wierzyć Morawskiemu... :?
-
Predkosc obrotowym na biegu jalowym mozna ustawic sobie za pomoca kompa
-
Panowie! problem sie powtarza
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=4061&view=newest
Kowal! gdzie jest ten cenzuralny czujnik predkosc (dokladnie gdzie) masz moze cyfrowke? moglbys zrobic fote tego czujnika wmontowanego i wymontowanego i umiesic? bylbym Ci niezmiernie wdzieczny...
inni mowili ze to silnik krokowy albo czujnik temperatury na kolektorze ssacym, teraz juz sam nie wiem co o tym myslec... narazie nie moge pokombinowac bo siedze w Łodzi a poldas rdzewieje w radomiu. :(
-
panowie wycz?ćie jeszcze miejsce mocowania przewodu masowego do masy pojazdu to jest za akumulatorem. Mi pomogło przynajmniej na razie.
-
Kowal! gdzie jest ten cenzuralny czujnik predkosc (dokladnie gdzie) masz moze cyfrowke? moglbys zrobic fote tego czujnika wmontowanego i wymontowanego i umiesic? bylbym Ci niezmiernie wdzieczny..
Jest to taka "przelotka" miedzy wejsciem linki predkosciomierza do skrzyni biegow a wlasciwa linka.
Foty nie zrobie bo nie mam dostepu do kanału
-
wyciagnac go calego czy tylko jakies przewody mozna wypiac??
-
wyciagasz go ze szkrzyni i linke sobie wkrecasz bezposrednio w skrzynie... czujnik podwieszasz obok skrzyni na opaskach - wazne zeby byl podlaczony ekeltrycznie
-
ok! dzieki! jak wroce do radomia to sie pobawie.. pozdrawiam!
-
podepne sie do temaciku, poniewaz mam podobny problem. Na zimnym silniku woz ma nawet 3000RPM. Przeszkadza mi to, bo zimne auto nie powinno chodzic na takich obrotach. Do tego jest glosno. Czy odlaczenie czujnika predkosci cos zmieni? I jaki bedzie mialo to wplyw na zachowanie auta? chodzi mi o normalna jazde.
-
Bardziej pomoze przeczyszczenie silniczka krokowego/restart kompa niz odlaczenie czujnika predkosci.
-
Miałem podobne problemy (1.6 gli Abimex). I zrobiłem tak:
- wyczy?ciłem silnik krokowy,
- odpi?lem rurkę odpowietrzania silnika (ta co leci do puszki filtra powietrza).
- zatkałem tę końcówkę w puszce filtra powietrza, żeby lewego nieprzefiltrowanego powietrza nie łapało,
- zresetowałem kompa
- i jeżdże teraz bez żadnych problemów z wysokimi, czy niskimi obrotami na biegu jałowym, czy to na gazie czy na benie.
-
hmmm
reset kompa mial robiony dwa tygodnie temu. a silniczek... heheh. nie ruszany od dawna .. paru lat. zobacze co z tym mozna zrobic :) Bo autko jak sie juz rozgrzeje, to chodzi jak zloto. oprocz minimalnie falujacych obrotow. ALe naprawde minimalnie.
-
Jak faluja to sonda lambda moze byc na wykonczeniu lub wlasnie silniczek