FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: lesor#1973 w Lipiec 05, 2014, 17:58:32 pm
-
Gdzieś było ale nie mogę znaleźć, może nikt mnie nie zjedzie... <prosi>
(Jako, że warkot mojego 1.6 gle staje się nie do zniesienia, muszę myśleć o zmianie silnika albo remoncie.)
Przy okazji zmiany na używkę ohv mile widziane by było hydrauliczne kasowanie luzów.
Jakiego szukać silnika (chodzi mi o nazewnictwo: gli,gsi, abimex, bosch - mylą mi się te rzeczy), żeby miał hydraulikę i żeby dało się podpiąć moje osprzęty, tj. kolektory, gaźnik, aparat zapłonowy+moduł i żebym nie zmieniał zbiornika.
Ewentualnie co trzeba dodać/przełożyć z mojego?
+ 2 pytania o ceny usług (od lat mam taki fart, że tylko oleje, filtry, klocki, żadnych grubszych robót)
Ile powinna kosztować wymiana silnika z taką lekką rzeźbą?
Ile powinna kosztować praca przy remoncie ohv, tj. demontaż, montaż (części po mojej stronie, szlify-obróbka także).
Pytam o Mazowsze.
-
Szukaj GLI Boscha lib GSI. Abimexy rzadko miały hydro. Wszystko pasuje. Jedyną rzeczą, któą bedziesz musiał sprawdzić jest krzywka napędzająca aparat. Dla bezpieczeństwa. Niby to ohv ale wiesz, może być różnie. Reszta p&p w jedno popołudnie przy piwku.
-
"Wszytko pasuje" poza tym, że brak napędu pompki paliwa, łącznie z zaślepionym otworem. Musisz zapodać pompkę elektryczną zewnętrzną, zbiornik zostaje ten sam.
-
Dziwne, bo w moim GLI ktore trafiło do GLE był naped pompki i aparatu.
-
I to było GLI z hydro?
(http://images50.fotosik.pl/51/c622277779214d88.jpg)
-
Nie, to akurat było bez hydro. Czyli prawie wszystko pasuje oprócz pompki :-) W razie pytań pisz do Młodego. On niedawno przekładał słupek z bosza do kanta wiec moze doradzić.
-
taki nadmierny luz zeby nie dalo sie go skasowac?? cos bredzisz kolego... za duzo siedze w temacie, zeby nie dalo sie cos z tym zrobic... Hydro bylo po 97r w kazdym silniku. Bosch i GSI mialo hydro. Abimexa nie widzialem na hydro....
-
gadać z Pedrogsi#1961
http://forum.fsoptk.pl/index.php?action=profile;u=12699 on ma przerobione GSI na gaźnik..
-
Posiadałem Abimexa `97 w minusie miał hydro i otwór na pompkę ale brak napędu pompki. Numery silnika zgadzały się z papierem z fabryki. Niestety ten silnik szybko umarł. Potem trafił tam silnik z plusa gli który to remontowałem ten nie miał otworu na pompke ani napędu pompki.
-
Najprościej bosza trafić- na bank bedzie hydro. Pompa do tego elektryczna, powrót przed gaźnikiem i wszystko ładnie działa ;)
-
Ja osobiście remontował bym stary, ale... Jeśli chcesz już silnik to szukaj bosza - nie ma tylko napędu pompy ale reszta pracuje p&p - niestety ale dźwięk pompek gaźnikowych ;/ nieprzyjemny. GSI nie pasuje - trzeba spawać kolektor.
-
GSI nie pasuje - trzeba spawać kolektor.
Nie spawać, tylko dorobić szpilki w głowicy.
Używkę w bdb stanie trafisz za 200-300 zł, remont to 5x tyle.
-
Nie mówiłem że taniej, le remont fajna sprawa.
-
Wracam do pomysłu.
Jaka pompa elektryczna zewnętrzna?
Fajna jest od Samuraja ale ma 0,15 bara a powinna być 0,2-03
Jak zrealizować powrót paliwa?
Powrót mam teraz na pompie.
Pamiętam, że w którymś gaźniku fso był w pokrywie <co>
-
Czasem nie we wszystkich? W DF było na pompce.
-
34dcmp z wczesnego poloneza ma powrót w pokrywie
-
Ile powinna kosztować wymiana silnika z taką lekką rzeźbą?
Ile powinna kosztować praca przy remoncie ohv, tj. demontaż, montaż (części po mojej stronie, szlify-obróbka także).
Pytam o Mazowsze.
Pierwsza opcja to koszt ok 300PLN, tyle mniej więcej by kosztowała praca mechanika przy demontażu-montażu skrzyni oraz odpinianiu calego osprzętu na nowy motor plus wyjęcie włożenie bloków. To zajmuje dobre kilka godzin pracy. Do tego zawsze się jakiś cybant ukręci i mechanik musi być na to przygotowany.
remont to zakres robót powyżej plus rozłożenie silnika na stole, demontaż ocena stanu części itp itd Dodatkowe 300PLN plus oczywiście części, kolejne 300PLN.
No i dobrze by było oddać wóz do kogoś kto takie operacje przeprowadzał, zeby nie było potem niespodzianek typu coś się urwało bo zapomniałem odkręcić.
Wg mnie warto zainwestować w sprawny motor :)