FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bjorn w Lipiec 08, 2014, 16:15:33 pm
-
Witam, mam problem z moim Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI. Chodzi o nierówna pracę. Polega to na tym, że na postoju pracuje przez kilka sekund równo, po czym zatrzęsie silnikiem, tak jakby przygasał. W trakcie jazdy pojawiają się wibracje i taki dziwny dźwięk jakby grzechotania. Najbardziej słyszalne w zakresie od 2,5 do 3,5 tys. obr.\min. Mechanik podejrzewa coś z wałkiem rozrządu, że nie otwiera lub nie zamyka zaworów do końca, bądź coś z panewkami. Zrobiona była diagnostyka, żadnych błędów, sonda lambda ok, spalanie w porządku, wszystkie czujniki sprawne, sprężanie na każdym z cylindrów ponad 12, świece nowe, przewody też, podmiana cewki nic nie dała. Może macie jakieś pomysły, co może być lub ktoś już miał z czymś takim do czynienia? Z góry dzięki za pomoc.
-
stan panewek sprawdza się mierząc ciśnienie oleju w układzie smarowania. jak działają hamulce, czy po wciśnięciu pedału silnik pracuje nierówno? podmień komputer sterujący wtryskiem, może on szwankuje.
-
Przy hamowaniu czasami obroty spadają poniżej 900. Na postoju, nie ma to wpływu.
-
Nagrałem filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=6_mVc_lhr0A&feature=youtu.be
-
Kombinowałem dzisiaj trochę z cewką i są następujące objawy:
-W nocy widać jak na cewce, na 2 cylindrze co jakiś czas przeskoczy iskra
-Po odpięciu przewodu WN ze świecy wyświetla się Check Engine, po czym po chwili silnik gaśnie
-Zauważyłem, że na każdej świecy, tuż przy gwincie widać iskrę