FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: junior w Lipiec 13, 2014, 12:10:13 pm
-
Mam problem z odpaleniem poloneza 1.6 GLI bosch na benzynie. Samochód odpala za pierwszym razem, na zimnym silniku gdy zresetuje ECU. Po odpaleniu chodzi równo, trzyma obroty, na gazie również. Kontrolka check engine się nie świeci. Gdy samochód się nagrzeje to już nie chce odpalić i gdy ostygnie również do momentu zresetowanie ECU.
Podczas tego odpalanie jest tak, że chciałby zapalić, a nie może tzn. chyta na ułamek sekundy i gaśnie.
W ostatnim czasie
- wymieniłem filtr paliwa,
- podmieniałem trzykrotnie całe urządzenia wtryskowe,
- cewke zapłonową,
- kable WN,
- świece,
- sprawdzałem pompe paliwa podaje paliwo, nawet wymieniłem w niej to sitko na nowe.
Brakło mi pomysłów co to może być. Może ktoś jeszcze wpadnie na jakiś pomysł.
-
Musisz dać przekaźnik resetujący kompa. Było poruszane jakieś kilkadziesiąt razy na forum.
-
Mam zamontowane jakieś przekaźniki przez gazowników, może to jest któryś z tych i szwankuje, jakie ma mieć oznaczenie ?
-
jakie ma mieć oznaczenie ?
Wróżki tu nie znajdziesz. Poprostu je podmień na inne sprawne.
-
1. Problemem jest niewłaściwa dawka LPG która powoduje rozjechanie się ustawień komputera benzynowego.
2. Problemem jest niewłaściwa emulacja sondy lambda, która powoduje to samo co wyżej.
3. Uszkodzona sonda lambda, która powoduje to samo co powyżej.
Szukaj tylko w tym obrębie.
Te zamontowane przekaźniki tylko odcinają zasilane ECU, przez co ustawienia wracają do domyślnych. Nie rozwiązują problemu "głupienia" komputera benzynowego. Take coś montują partacze, a nie gazownicy.
-
Zapomniałem napisać rozwiązanie ....
Z upływem czasu problem z odpalaniem na benzynie narastał, podczas przełączenia z gazu na benzynę odrazu auto gasło.
Usterką była pompa paliwa, która przed wymianą wogóle już nie podawała do wtryskiwacza paliwa, pomimo, że działała.
Problem rozwiązany.