FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: wsk116a w Lipiec 25, 2014, 13:33:34 pm

Tytuł: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Lipiec 25, 2014, 13:33:34 pm
Witam, zostałem ostatnio szczęśliwym posiadaczem Borewicza .
zawsze marzyłem o replice obrso 2000 ,wiec czas się za to zabrać .
Kupiłem silnik 2.0 dohc o oznaczeniu 132 db 2a0 wraz ze skrzynią biegów która prawdopodobnie jest zakleszczona ponieważ nie da się wbić biegu, brak rozrusznika i gaźnika ,gaźnik prawdopodobnie od poloneza pasuje ,a z rozrusznikiem będzie więcej problemu .
Mam kilka pytań :
- jakiś zamiennik rozrusznika ,prawdopodobnie corma stara ?
- silnika stał kilka lat nie odpalany ,pierwsze go rozebrać wyczyścić i odpalić czy może pierwsze spróbować odpalić ?
- skrzynia od poloneza pasuje czy trzeba rzeźbić ?
- silnik pasuje idealnie na miejsce poloneza ?
 

To są moje początkowe i nurtujące mnie pytania ,myślę że z waszą pomocą uda się coś nam złożyć .
 
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Lipiec 25, 2014, 14:07:08 pm
Mam kilka pytań :
- jakiś zamiennik rozrusznika ,prawdopodobnie corma stara ?
- silnika stał kilka lat nie odpalany ,pierwsze go rozebrać wyczyścić i odpalić czy może pierwsze spróbować odpalić ?
- skrzynia od poloneza pasuje czy trzeba rzeźbić ?
- silnik pasuje idealnie na miejsce poloneza ?

Na Twoim miejscu najpierw bym przejrzał silnik, co on jest warty. Bo narobisz się itp a okaże się że to padło konkretne i wymaga generalnego remontu.
Skrzynia z poloneza pasuje, z tego co słyszałem zakłada się dzwon z łady bo ma z lewej strony miejsce na rozrusznik ( rozrusznik też z łady).
Ktoś kiedyś pisał że z gaźnikiem od Poloneza w 2.0 były problemy......
radził bym szukać ori, z miejscem w komorze nie ma problemu, kwestia podpięcia itp.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Lipiec 25, 2014, 14:15:19 pm
co do silnika to też tak może być że padło ,no ale wygląda na całkiem całkiem wałki całe nie są wytarte nie był molestowany przecinakami ani młotkami wiec bądźmy dobrej myśli 
wiadomo że silnik odpalę pierwsze na stole przed wsadzeniem go do budy .

od jakiej dokładnie tej łady ?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 25, 2014, 14:20:33 pm
Zanim odpalisz silnik nie zawadzi nalać świeżego oleju i zmienić filtr. Dać troszkę oleju do cylindrów i pokręcić wałem z wyjętymi świecami.
Gaźnik od Poloneza w 2.0 dohc spisuje się poprawnie, kwestia doboru dysz i zwężek. Wymiary dysz są w literaturze.
Jeżeli skrzynia "stoi" to warto ją otworzyć i zobaczyć, może susza (brak oleju) i korozja coś namieszały - miałem tak kiedyś z jednym mostem od  Poloneza który przeleżał kilka lat w kałuży.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Lipiec 25, 2014, 14:24:55 pm
z łady to z 2107, wtedy chyba też koło zamachowe z łady, można też dzwon z fiata 124 ( dokładnie nie pamietam już ) wtedy koło i rozruch z dohc.
silnik najlepiej rozłóż zanim spróbujesz odpalić bo może z tego być wiecej problemu niż pożytku, gaźnik lepiej szukać ori, lub od razu uderzyć w 2 gaźniki.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Lipiec 25, 2014, 14:42:18 pm
silnik dzisiaj przeglądnę ,zobaczę rozrząd ,ściągne  miskę olejową, tłoki już zalałem olejem wcześniej .
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Lipiec 25, 2014, 14:47:07 pm
zerknij na to
sporo info , które by ci się przydało.
http://www.fsoautoklub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=15:opis-przeoenia-ganikowego-silnika-dohc-z-fiata-131132argenty-16-18-20&catid=14:dohc-16-18-20&Itemid=5
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Lipiec 25, 2014, 21:30:58 pm
rozrząd sprawdzony jest ok ,na jutro została jeszcze miska olejowa do ściągnięcia i sprawdzenie wału.
Skrzynia jest zardzewiała w środku, wygląda na to że dostała się tam jakoś woda.
Skrzynia jest skomplikowana w naprawie czy można ją zaliczyć do tych łatwiejszych ?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: bing17 w Lipiec 26, 2014, 08:15:06 am
Skrzynia jest prosta w robocie, jak większość skrzyń. Jak nie będziesz dawał sobie rady to napisz do mnie, wyślę Ci instrukcję rozbierania i składania z Haynesa do Fiata 132.
Daj sobie spokój z gaźnikami od Poloneza i kup oryginalnego 34ADF na początek, chociaż jak masz zamiar robić replikę Poloneza z OBRSO to szukaj dwóch IDF 44. Silnik wypadałoby rozebrać jak on tak długo stał, to że ładnie wygląda z zewnątrz to jeszcze nic nie znaczy.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Lipiec 26, 2014, 09:07:22 am
na początek założę gaźnik od poloneza ,zobaczymy jak to chodzi , To prawda że łożyska i uszczelki do skrzyni są ciężko osiągalne ,któryś mądry mi powiedział że to koszt 1000 zł ?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 26, 2014, 10:34:04 am
Skoro w skrzyni jest korozja, to łożyska do wymiany, na pewno.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Lipiec 26, 2014, 11:58:32 am
Silnik wypadałoby rozebrać jak on tak długo stał, to że ładnie wygląda z zewnątrz to jeszcze nic nie znaczy.
dokładnie, zwłaszcza ze woda dostałą sie do skrzyni to uj wie jak wygląda silnik w środku, z gaźnikiem lepiej szukać ori, szkoda kombinowania z polonezowskim ...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: bing17 w Lipiec 26, 2014, 13:45:32 pm
na początek założę gaźnik od poloneza ,zobaczymy jak to chodzi , To prawda że łożyska i uszczelki do skrzyni są ciężko osiągalne ,któryś mądry mi powiedział że to koszt 1000 zł ?
Sam sprawdź ile to kosztuje, dwa łożyska są bardzo ciężko dostępne, łożysko na wałku pośrednim jest często do wymiany, a kupić jest je ciężko. Uszczelki z tego co wiem można kupić w ASO, ale pewny nie jestem, sprawdzę w poniedziałek bo też muszę kupić do swojej.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Lipiec 26, 2014, 13:53:41 pm
silnik leżał osobno i skrzynia osobno . no ale dla pewności rozbiorę
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 26, 2014, 14:23:12 pm
łożysko wałka sprzęgłowego w zasadzie nie istnieje, nie istnieje również główne łożysko wałka głównego, szukałem jakiś czas temu. znalazłem jedno oryginalne w cenie ponad 160 Euro. założyłem jakieś produkcji jeszcze radzieckiej. niestety nie pamiętam oznaczeń. złożenie igiełkowe wałka głównego znajdziesz w lepszym sklepie z łożyskami. z resztą łożysk mogą być problemy. gorzej jest natomiast z segerami, oryginalne są z grubej blachy, dziś już takich nie produkują, ja zamawiałem. w skrzynie miały różną budowę jedne są proste w budowie jak cep inne trochę skomplikowane. mam książkę Heynesa , żaden z rysunków nie pasował do mojej skrzyni.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Lipiec 28, 2014, 12:58:46 pm
czy od tej cromy będzie pasował rozrusznik do mojego 2.0 dohc

http://olx.pl/oferta/najtansze-czesci-do-fiata-croma-na-tablicy-CID5-IDPLJr.html#bec68f6ab0
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 29, 2014, 23:29:23 pm
Croma ma przedni napęd. może nie pasować. w tym dziale jest artykuł kol. ELWOODA który ma jak sądzę, największe doświadczenie z DOHC. poszukaj i poczytaj. znajdziesz w artykule dużo potrzebnych wiadomości które Ci się przydadzą.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Sierpień 05, 2014, 23:42:10 pm
zdjęcie poldka
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Sierpień 08, 2014, 15:08:27 pm
dostałem wczoraj rozrusznik ma byc od fiat 131 ale jednak nie pasuje (nie można go przymocować )

silnik to napewno 2.0 dohc na skrzyni jest takie oznaczenie fiat 131 bb1a 1005 więc nie mam pomysłu czego to wina
gość idzie w zaparte że to rozrusznik od 2.0
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 09, 2014, 16:47:10 pm
co to znaczy- nie można go przymocować? otwory nie pasują, czy co?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Sierpień 10, 2014, 12:07:19 pm
tak ani jedna śruba nie pasuje na otwory
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 11, 2014, 02:04:25 am
oddaj ten rozrusznik. bo tylko nerwy i czas tracisz. ten rozrusznik może być od 131, ponieważ 131 występował też z silnikiem OHV o pojemności 1300 ccm. szukaj od 132 z silnikiem DOHC.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Sierpień 11, 2014, 10:18:21 am
Tylko ze ja mam skrzynię od 131 tak wychodzi z oznaczenia skrzyni .
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 11, 2014, 12:38:12 pm
być może ten rozrusznik jest od 131 ale z silnikiem OHV 1300. silnik OHV jest sporo szerszy od silnika DOHC. inne kształt ma obudowa sprzęgła więc rozrusznik też może być inny. w oznaczenia włochów nie wierz. wszystkie skrzynie stosowane do silników DOHC miały taki sam numer. choć np. różniły się przełożeniami. mam skrzynię od 132 (widziałem dawce) i 131, obie z tym samym numerem a różnią się przełożeniami.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: Slawo w Sierpień 12, 2014, 20:49:54 pm
Cytuj (zaznaczone)
Tylko ze ja mam skrzynię od 131 tak wychodzi z oznaczenia skrzyni .
Masz dość rzadko spotykaną skrzynię od 131, w której rozrusznik jest po stronie wydechowej. W skrzyniach od 132/Argenty, najbardziej popularnych, rozrusznik jest po drugiej stronie.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 13, 2014, 01:02:00 am
fakt, ja nawet dobrze zdjęć nie obejrzałem, nie zwróciłem uwagi na ten szczegół. mea culpa. cóż, człowiek uczy się do końca życia. pewnie z odpowiednim rozrusznikiem będzie problem.
krótkie OT. Slawo, w którym roku takie skrzynie produkowano? Włosi produkowali rzeczy osobliwe, ja mam DOHC 1,6 o średnicy cylindrów 80 mm i skoku 79, 2 mm. też krótka seria tego silnika była wyprodukowana.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Sierpień 14, 2014, 10:19:07 am
no to poszukam dzwona i powinno wszystko grać .
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: Slawo w Sierpień 17, 2014, 19:24:07 pm
Cytuj (zaznaczone)
no to poszukam dzwona i powinno wszystko grać .
Mam chyba jeden taki dzwon od 132, którego raczej nie będę używał. Możemy ewentualnie zrobić wymianę, może ten do 131 do czegoś mi się kiedyś przyda :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 18, 2014, 21:37:49 pm
Teraz uwaga bo dzwony nie są do końca zamienne, w zależności od typu skrzyni są małe i duże łożyska na dolnym wałku - o ile pamiętam to w dzwonie z 131 było małe a w 132 było duże - prównajcie to w obu dzwonach żeby nie było jaj .
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Sierpień 18, 2014, 21:42:58 pm
W razie "w" mam kilka skrzyń pod DOHC :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz 86r OBRSO 2.0 dohc
Wiadomość wysłana przez: wsk116a w Sierpień 25, 2014, 18:08:06 pm
no to ile za te skrzynie ?