FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: krzlew w Lipiec 28, 2014, 13:16:47 pm
-
Witam,
zarejestrowałem się bo mianowicie mam do Was pytanie -
wpadł mi w spadku samochód po dziadku - atu plus 97r. 1.6 GLI
Auto ma przebiegu 41 tys. Samochód ostatnie 7-8 lat stał pod blokiem i niszczał - złośliwi sąsiedzi porysowali lakier, przebili opony itp.
Dziadek był jedynym właścicielem samochodu. Zastanawiam się czy go zachować dla siebie tzn zrobić co trzeba - wymiana tarczy, klocków etc wszystkie płyny bo przez tyle lat stania nie wygląda to za dobrze. Hamulce się tak zapiekły, że nie mogłem ruszyć. A najfajniejsze jest to, że silnik odpalił za pierwszym razem i odpala elegancko bez problemu.
Chcialbym też odnowić cały lakier i pozbyć się zaczątków rdzy. Pod spodem wygląda wszystko elegancko musiał być zabezpieczany antykorozyjnie bo tylko tlumik rdza łapie na dole.
Pytanie jest takie zachować go dla siebie i cieszyć oczy, jeżdzić nim co niedziele fajnie odnowionym czy sprzedać najlepiej jakiemuś fanowi marki - bo za cene złomu nie opłaca się handlarzowi go sprzedawać.
Wstawiam fotki:(http://i61.tinypic.com/15qxod2.jpg)
(http://i61.tinypic.com/259ikiu.jpg)
(http://i58.tinypic.com/25p75ol.jpg)
(http://i58.tinypic.com/28u7fco.jpg)
(http://i59.tinypic.com/2dwb7ua.jpg)
(http://i57.tinypic.com/20seou1.jpg)
-
Rób co trzeba i zostaw dla siebie :)
-
jeżeli blacha dobra to wstawiaj do garażu i po mału go sobie remontuj i wymieniaj co trzeba, nikt Ci nie każe otworzyć worka pieniędzy i wszystko na raz zrobić :) ja bym zostawił, sam mam swojego po dziadku, co prawda stał 5 lat tez w sumie ale w garażu. Z resztą sam sobie odpowiedziałeś, że handlarzowi nie opłaca się sprzedawać bo będzie trzeba co nieco powymieniać i da Ci 400 zł. Zostaw, zostaw, zostaw :)
-
Ja bym mimo wszystko remontował,nie zważając na opinię innych.
-
Od założenia prze zemnie tematu minęło pół roku aż w końcu sprawa poloneza ruszyła.
Znalazłem garaż, mam też człowieka garażowicza, który się opiekuje poldkiem :)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/s720x720/10636301_1588142488064535_9157030941396243116_n.jpg?oh=8edf434f9f2c4df975f28b9445598830&oe=559459E5&__gda__=1432065102_08765c2a8ad298c61f2caf7f2dd8ff3e)
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10385489_1590846827794101_5494905415389056920_n.jpg?oh=6d318fae4ec1b4af3ba6e92ac7596848&oe=55592F8F)
Nie mam na razie finansów aby zrobić kompletnie blacharkę dlatego wpierw doprowadzam go do stanu aby mógł przejść przegląd oraz wymieniam najpotrzebniejsze rzeczy.
Samochód jest zważywszy na swoje 8 letnie leżakowanie pod chmurką w nader dobrym stanie.
1. Hamulce- przód :tarcze hamulcowe przód + łożyska przednich piast do wymiany,zaciski przednie do regeneracji( wymiana kpl.naprawczego uszczelnień ) ,przewody elastyczne,nowe odpowietrzniki
- tył : bębny hamulcowe nie wymagają wymiany ( znikome ślady zużycia nawet brak nalotu rdzy) , szczęki ham. do wymiany ( grube lecz odkleja się okładzina), cylinderki ham. tył do wymiany,linka hamulc. do wymiany z uruchomieniem zapieczonej osi/ wspornika dźwigni ham. ręcznego /pośredniej , zestaw montażowy szczęk stan idealny bez rdzy
2. zawieszenie większość tulei gum-met w bardzo dobrym stanie jedynie tylne drążki reakcyjne mostu napędowego zerwane/rozwulkanizowane,tuleje przednich drążków reakcyjnych sparciałe do wymiany, amortyzatory do wymiany w późniejszym terminie( kwestia finansowa- właściciel)
3.układ napędowy : skrzynia biegów - ogólne zapocenia z pod uszczelek korpusu.W pierwszym etapie uszczelnienie dolnej pokrywy/ miski skrzyni+ wymiana oleju przekładniowego, tylny most brak wycieku z uszczelniacza wałka napędowego od strony wału ,wyciek oleju z piasty prawego koła( oba uszczelniacze do wymiany - Jako ciekawostka brak tych uszczelniaczy w jakiej kol wiek hurtowni na terenie Trójmiasta)
4. Silnik stan idealny jak na taki wiek samochodu .Niewielkie zapocenia , do wymiany wszelkie filtry+ olej z dwukrotnym przepłukaniem silnika,świece do wymiany wraz z kpl. kabli wys. napięcia ,zawory do regulacji , pasek rozrządu + paski klinowe do wymiany , uszczelniacze - przód wał korbowy i wałek rozrządu do wymiany profilaktycznie, płyn chłodzący do wymiany z zdjęciem części połączeni gumowych i usunięciem grynszpany z pod nich , czujnik ciśnienia nie działa ( sprawdzone ciśnienie oleju) do wymiany
5. Układ kierowniczy : bez luzów ani zatarć ,dwie końcówki mają popękane osłony gumowe, olej w układzie wspomagania do wymiany
6. układ wydechowy ogólnie skorodowany - do wymiany w późniejszym terminie
7. instalacja elektryczna do częściowej odbudowy( poważne zwarcie po lewej stronie pod deską ),alternator i rozrusznik należało by przejrzeć ( działają prawidłowo)
8. Tapicerka : deska rozdzielcza popękana i stopiona- do wymiany
9. Karoseria o poprawek i prac lakierniczych w późniejszym terminie, częściowo nie sprawne zamki( nasmarować i uruchomić) ,zawiasy w 2 drzwiach zapieczone do uruchomienia
10. Układ paliwowy: zbiornik wraz z taśmami do wymiany,filtr paliwa do wymiany
Najogólniej ostatni moment na rozpoczęcie prac renowacyjnych
-
no dużo roboty przed Tobą...ale garaż jest, człowiek jest, chęci są :)
powodzenia !
-
Fajny poldek w obiecującym stanie. Jak pomyślę, że ludzie takie sprzęty na złom oddają...
Mój, w porównaniu z tym atu, to ścierwo, a i tak złomowanie traktuję jako ekstremalną ostateczność.