FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: seraf w Sierpień 02, 2014, 23:22:00 pm
-
Czy ktoś montował takie światła w miejscu przednich halogenów w polonezie ?
Może są jakieś gotowe światła żeby pasowały w miejsce tych halogenów?
-
Nie ma to kompletnie żadnego sensu.
W Polonezie to nie wygląda.
Sens montażu świateł do jazdy dziennej istnieje tylko w samochodach z reflektorami na żarówkę H7, które to żarówki są kiepskiej trwałości i wtedy przedłuża się ich żywotność. W przypadku H4 nie ma takiej potrzeby.
-
Można ewentualnie dopasować jakieś lampy starego typu jeszcze na żarówki w prostokątnych obudowach np. takie:
(http://img06.olx.pl/images_tablicapl/70996307_1_644x461_swiatla-do-jazdy-dziennej-wesem-made-in-poland-nie-china-poznan.jpg)
-
U mnie w omedze gdzie jest ksenon i ktoś to wcześniej zamontował jest sens. Natomiast w polonezie przy H4 jak wspomniał Rafał przerost formy nad treścią. Ksenon kosztuje około 100zł strona, natomiast H4 nie jest tak drogie by to robić.
-
Ksenon kosztuje około 100zł strona, natomiast H4 nie jest tak drogie by to robić.
No i H4 przetrwa około roku minimum. A H7 3-4 miesiące. Natomiast ksenon coprawda można kupić już za około 40-50zł, ale to chińskie gówno, markowy ksenon ponad 100zł kosztuje i wtedy też zauważymy oszczędność montując światła do jazdy dziennej. A jeśli ktoś liczy na obniżenie spalania to niech stanie przed ścianą, i zayebie pare razy łbem.
-
Potwierdzam. H7 to szajs jakich mało. Praktycznie co zmiana pory roku to któraś strona przestaje świecić. Oczywiście mowa nie o polonezie a o skodzie fabii. Nie zmienia to faktu, że palą się na potęgę.
-
A jeśli ktoś liczy na obniżenie spalania to niech stanie przed ścianą, i zayebie pare razy łbem.
Po samym zastosowaniu żarówek P21W zamiast świecącej niepotrzebnie reszty, ok. 120zł oszczędności rocznie. Światła z WESEM kosztowały 60zł. Przetestowane w Skodzie, przebieg roczny ok. 25kkm.
-
Można zastosować żarówki P21W w wersji LED - wtedy jest jeszcze lepiej. (mało tego - wtedy nie świecą postojówki przednie, tylne i podświetlenie rejestracji oraz licznika i nawiewów....
Niby śmieszne prawda ?
W liczniku żarówek do podświetlenia jest 10
plus żarówki do podświetlenia deski (w minusie) to razem 14...
Plus postojówki tylne i podświetlenie rejestracji to 18
Plus przednie postojówki to 20 !
14x1.2W
+
6x5W...
16.8+30!
To jest niespełna 47W....
Przy napięciu 12V... daje to około 4A obciążenia mniej....
Myślę że warto.
-
250 godzin pracy silnika na wlaczonych swiatlach (150W) to jakies 12kg paliwa pojdzie
-
Niestety w plusie podświetlenia zgarów itp świeci bez względu na to czy są włączone światła czy nie.
Bardziej mi chodzi o obciążenie alternatora tak naprawdę niż spalanie.
Teoretycznie jakby wymienił tylne żarówki od świateł i oświetlenia tablicy na ledowe odpowiedniki to juz by sporo ubyło obciążenia a w przednią lampę dać tą mała żarówkę postojowa tylko w wersji led o większej jasności żeby pełniła role świateł dziennych.
I jeździć na postojów kach zamiast mijania ;)
Ale domyślam się że tak nie wolno zgodnie z przepisami ;)
Dlatego chciałem zrobić myk z tymi halogenami i tam wrzucić jakieś halogeny z ledami ;)
-
Niestety w plusie podświetlenia zgarów itp świeci bez względu na to czy są włączone światła czy nie.
To coś masz nie tak.
Bardziej mi chodzi o obciążenie alternatora tak naprawdę niż spalanie.
To podziękuj gównianemu fabrycznemu alternatorowi i załóż lepszy.
-
Niestety w plusie podświetlenia zgarów itp świeci bez względu na to czy są włączone światła czy nie.
To coś masz nie tak.
Wszytko OK. Były takie co świeciły się po przekręcaniu kluczyka i takie co dopiero po zapaleniu świateł.
-
To było od czegoś zależne chyba od tego czy GSi czy GLi, albo 1997 i nowsze.
Potwierdzam były i takie i takie.
-
Wg mnie światła do jazdy dziennej mają sens i chce tylko wiedzieć jak je najlepiej zamontować w polonezie.
A patrząc po ogłoszeniach i forum trochę osób ma takie "bezsensowne" światła ;)
-
Montaż jest prosty. Homologowane Magnetti Marelli czy Philips mają moduł, który podpinasz tylko pod mase, 12V i przewód od postojówki. Ten ostatni po to żeby światła się wyłączały po włączeniu postojówek i dalej mijania.
-
Osobiście wszystkie MR93 i nowsze jakie spotkałem mają podświetlenie zegarów po zapłonie. W modelach przed plusem był potencjometr regulacji podświetlenia którym dało się zgasić deskę.
Osobiście zastanawiałem się nad zrobieniem świateł dziennych w lampach przednich. jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie. Do tego dobrze by było dać porządny odbłyśnik np. z tylnej lampy przeciwmgielnej.
-
Osobiście zastanawiałem się nad zrobieniem świateł dziennych w lampach przednich. jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie. Do tego dobrze by było dać porządny odbłyśnik np. z tylnej lampy przeciwmgielnej.
Własnie o coś takiego mi chodzi ;)
-
Osobiście zastanawiałem się nad zrobieniem świateł dziennych w lampach przednich. jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie. Do tego dobrze by było dać porządny odbłyśnik np. z tylnej lampy przeciwmgielnej.
Własnie o coś takiego mi chodzi ;)
http://sklep.wesem.pl/3/6710/reflektory_typu_0295_br_do_fso_polonez_caro
-
Jak BTW zwróćcie uwagę na napis umieszczony z tyłu tej lampy Wesemowej ;)...
-
To coś masz nie tak.
To było od czegoś zależne chyba od tego czy GSi czy GLi, albo 1997 i nowsze.
Potwierdzam były i takie i takie.
zalezalo to od przypadku,poniewaz kumpla ATU+GLI kupione w samolnie w czerwcu 1997 swiecilo caly czas ,a moj Caro+ GLI kupiony we wrzesniu 1998 nie swieci ,
po roku 1998 nie widzialem zadnego ,ktory nie swieci ,ale moze sie trafialy jakies sporadyczne
jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie.
seryjne nie mialy,byl okragly slad,ale to jakis technologiczny slad po odlewie,
ten ZELMOT ma miejsce na otwor, bo moze mieli zamiar robic wersje z dziennymi ,jednak to wymaga zmiany szkla - a dokladnie jak to w polskim szambie hologacyjnym , wystarczy znaczek E4 odcisniety od srodka :D
-
jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie.
mało tego - niektóre z nich miały homologację RL na kloszu...
-
Czyli teoretycznie jeśli lampa by miała wytłoczone E4 to już może być do jazdy dziennej ;)
Oczywiście lampa główna od Caro ;)
-
Czyli teoretycznie jeśli lampa by miała wytłoczone E4 to już może być do jazdy dziennej ;)
Oczywiście lampa główna od Caro ;)
nie wiem po ci ten bzdet.
H4 jest sto razy lepsze niż h7 w sensie trwałości.
Na twoim miejscu bym to sobie odpuścił i dał spokój. A zainwestował w coś lepszego typu alternator lub zrobienie nadkoli z tyłu.
-
Tak samo jak po co mi skórzane fotele w kolorze czerwonym prawda ? Chce to niech ma. I trzeba mu w tym pomoc.
-
Ja wkleiłem dzienne w zderzak :P jest to oświetlenie tablicy rejestracyjnej do ciężarówek ale posiadają oznaczenie homologacji jak światła do jazdy dziennej i świecą o niebo lepiej niż te chińskie g.. za 30zł (http://i60.tinypic.com/34g5wy8.jpg)
-
Mają na kloszu RL00?
-
Tak dlatego je zamontowałem :P Jedna lampka kosztuje chyba 50zł (nie pamiętam) ale świecą tak , że można w nocy jechać na nich oczywiście po drodze gruntowej ,np. do domu
-
Zapytaj w sieci suder i suder o 12EEG0043
-
A ja sobie zamontowałem ledy w tych miejscach na dodatkowa żarówkę, które wskazywaliście i postojowe wstawiłem też ledowe takie mocne, że prawie nie trzeba mijania zapalać w nocy ;)
A na koniec tych przeróbek nie włączam świateł w dzień wcale :)
-
Ja zamontowałem zamiast halogenów, i wygląda i świeci to tak:
http://www.venioo.blogspot.com/2014/03/wies-tanczy-i-spiewa.html
-
Ja zamontowałem zamiast halogenów, i wygląda i świeci to tak:
http://www.venioo.blogspot.com/2014/03/wies-tanczy-i-spiewa.html
Czyli nie wygląda.