FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Tom16 w Sierpień 05, 2014, 22:13:29 pm
		
			
			- 
				Witam 
 Ostatnio polonez gsi zaczął mi dużo łykać gazu (około 13.5L/100km instalacja sekwencja) więc pojechałem do gaz majstra który to robił. Po podpięciu kompa od lpg pod komputer wyszło że napięcie sondy lambda waha się od 0,7-0,9 V. Sondę założyłem nową około 1200 km temu firmy NTK. Co to może być i gdzie szukać przyczyny ?
- 
				Zapomniałem dodać że check engine nie wywala.
			
- 
				duzo pali ,a sonda pokazuje caly czs bogato ,hmm gdzie tu szukac przyczyny takiego stanu,
 naprawdę nie wiem  <lol>
 
 P.S.
 moze zrobcie z tym gaz majstrem burze mozgow i wyjdzie wam,ze MOŻE za duzo gazu sie dostaje do cylindra :]
- 
				na benzynie też stała w tych wartościach co na gazie czyli 0,7-0,9 V. Czy zapchany zapychający się katalizator może mieć wpływ na działanie sondy lambda ?
			
- 
				czy gazownik,ktory zaklada instalacje do samochodow nie potrafi sprawdzic dlaczego mieszanka jest zbyt bogata majac do dyspozycji komputer podlaczony do sterownika IVgen ?
 przeciez po podlaczeniu widac co sie dzieje z ustawieniami ,widac czasy wtryskow benzynowych i gazowych ,widac jakies cis. ma gaz w parowniku,mozna odpiac to i owo dla diagnostyki,
 czy naprawde trzeba dowiadywac sie przez internet ,ze w pierwszej kolejnosci w takim przypadku trzeba sprawdzic,czy parownik nie puszcza gazu zaworem bezpieczenstwa ?
- 
				Podłączył się pod kompa lpg i na benzynie i gazie falowanie sondy było takie same. Odjął mi dawkę gazu na chwilę i lambda falowała w zakresie 0,5-0,6 V ale powrócił do poprzedniego ustawienia bo powiedział że będzie miał za ubogo i stwierdził że to coś się dzieje z samochodem.
			
- 
				I na tym wykresie co jest pokazane jak sonda pracuje to kreska nie falowała tylko była ciągła.
			
- 
				Zmień sondę i będzie spokój ! Sondę NTK (1 przewodową) kupisz za jakieś 50zł (nówkę) !!!!! 
 
 A po tym twoim "gazowniku" widać jak do roboty podchodzi. Ciut nie jak majster, który dla któregoś z kolegów z forum VOLVO robił "HI"
- 
				Zmień sondę i będzie spokój ! Sondę NTK (1 przewodową) kupisz za jakieś 50zł (nówkę) !!!!! 
 
 Aktualnie mam założoną nową NTK na której zrobiłem około 1300 km. Jutro ją wynontuję i podjaę do motoryzacyjnego w którym ją kupowałem i wymienię.
- 
				Dość dziwna sprawa, żeby NTK tak szybko siadło. Proponuję podpiąć normalny "multimetr" w kostkę i zobaczyć co się wtedy będzie działo. Odczyt "elektroniczny" przez sterownik nie zawsze jest prawidłowy. Taka moja dobra rada :)
 
- 
				jak grochem o sciane widze,
 wiec moja ostatnia wypowiedz :
 taka sonda nie moze sie popsuc i pokazaywac maks napiecie - to tak jakby bateria w pilocie sie popsula i w zwiazku z tym byla ciagle naladowana na maks  <lol2>
- 
				Problem rozwiązany. Temat do kosza.
			
- 
				Problem rozwiązany. Temat do kosza. To może łaskawie napisz co powodowało problem.
 
- 
				Problem powodowała sonda lambda.
			
- 
				w jaki sposob ?