FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Maurer w Sierpień 20, 2014, 17:03:53 pm
		
			
			- 
				Witam,
 kombinował może ktoś z Was z takim patentem, jak tu na filmie? https://www.youtube.com/watch?v=y67NshPCWG4 Klapa sama idzie do góry dzięki zielonym sprężynom zamontowanym na cieńszej części teleskopu - ciekawi mnie, na jakiej zasadzie dobrać te sprężyny do konkretnego modelu auta. W caro to może być niebezpieczne, jak ktoś ma niski garaż, ale w atu wyglądałoby elegancko:)
- 
				W Atu by się to bardzo przydało, bo te fabryczne siłowniki niewiele pomagają...
			
- 
				Te sprężynki mają wykonać pierwsze uderzenie, ale jeżeli siłowniki są słabe to i tak nie podniesie klapy.
			
- 
				 To jest link do polskiego przedstawiciela ktory chandluje takimi sprezynami http://www.penta-polska.pl/steinel_6.htm ale do czegoś takiego trzeba zrobić klapę na pilota
			
- 
				Bajer fajny, oni zakładają mocniejsze siłowniki, a konkretnie jeden 500N.
 W poldku sa chyba wlasnie 500N, pytanie czy są silniejsze o takich samych wymiarach ??
 I jak to działa gdy sa wieksze mrozy.
 
 a BTW do mojego 125p to mi tylko siłownika zamka brakuje, klapa sie otwiera sama, a alarm z pilotem dwukanałowym jest
- 
				W poldku sa chyba wlasnie 500N, pytanie czy są silniejsze o takich samych wymiarach ?? 
 500 w minusie, 600 w Plusie. Do wszelkich spojlerów/owiewek/blend polecam 600 do minusa, waunkiem są zdrowe (smarowane regularnie) zawiasy. ;)
 
 Generalnie fajny pomysł, ale najlepiej jakby się dało zrobić to jeszcze z dodatkiem jakiegoś siłownika elektrycznego, aby mieć wybór kiedy ma się sama podnieść a kiedy nie.
- 
				
 Sympatyk
 
 Wiadomości: 5697
 Płeć: Mężczyzna
 Laguna 1.9 dTi & Caro 1.6 GTC
 Błyskawiczny komunikator AOL - 8336337
 Zobacz profil  Email  Prywatna wiadomość (Online)
 
 Odp: Automatyczne unoszenie klapy bagażnika
 « Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2014, 21:35:30 pm »
 Cytuj (zaznaczone)
 W Atu by się to bardzo przydało, bo te fabryczne siłowniki niewiele pomagają...
 
 
 A propos sprężyn gazowych w Atu Plusie mnie również rozczarowały , po założeniu nowych Magnetti Marelli okazało się że  280 N to o wiele za mało. Na szczęście trafiłem na fachowca w sklepie z częściami i udało się dobrać zamiennik od BMW e30 o sile 350 N każdy. Jest o wiele lepiej:)
 Cena taka sama jak włoskie wymiary te same jedynie ucha są nieco węższe co skompensowałem podkładkami 8mm.
 poniżej kilka fotek, mam nadzieję że to komuś pomoże.
 (http://images69.fotosik.pl/478/394f3968d95dc339med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/394f3968d95dc339.html)
 (http://images69.fotosik.pl/478/c43fab46774f493cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c43fab46774f493c.html)
 (http://images69.fotosik.pl/478/c3053744dbb4eabamed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3053744dbb4eaba.html)
- 
				mariusz-neo, ale przy takim mocnym 350 trzeba teraz pewnie dość mocno cisnąć przy zamykaniu, musiałbym chyba spróbować przed kupnem.
			
- 
				spoko nie ma obawy , jest w sam raz, aż się dziwię że fabryka wkładała tak słabe sprężyny gazowe .280N to zdecydowanie za mało przy klapie atu plusa..
 
- 
				A w jakim sensie jest lepiej? Klapa idzie sama do góry, jak w caro? 
			
- 
				Nie, aż tak dobrze to nie ma ale przestała opadać jak kamień lecz powoli i bez huku się zamyka:-) 
 Niczego silniejszego w tym rozmiarze nie udało mi się znaleźć.
 
- 
				Ja mam od ałdi B3. Mają chyba ok 500N. Są za mocne. Żeby zamknąć trzeba mocno przycisnąć a przy otwieraniu ktoś nie kumaty może dostać po zębach. Ale Klapa sama unosi się dopiero gdzieś od połowy, z początku i tak trzeba nieźle szarpnąć. Genialna konstrukcja.
			
- 
				Czy te 350N wystarczą do atu bez problemu?
 Np takie: http://allegro.pl/bmw-3-e30-87-93-silowniki-tylnej-klapy-i5125437023.html
 czy takie: http://allegro.pl/bmw-3-e30-90-00-sedan-silowniki-tylnej-klapy-i5146639666.html
 Bo ostatnio moja druga połówka niestety nie utrzymała tylnej klapy od atu, a że podnosiła 1 ręką to klapa się wyślizgnęła...spadła z dosyć dużej wysokości i... uderzyła w górną część tylnych lamp i popękały u góry(zresztą ciężko znaleźć atu żeby miało całe górne części lamp.
 Także koniec zabawy i muszę coś kupić żeby dało się normalnie otwierać i opuszczać tą nieszczęsną klapę.
 
- 
				Co do atu, to wystarczy się udać do firmy SUDER :) i kupić sprężynki odpowiedniej siły.... :)
 Jak bym miał jedną starą od poldka to dobiorę wam springi takie że jak pociągnięcie wajhę to będzie jak w dużym fiacie - klapa wam szybę wybije :)
 
- 
				Nie znam wymiarów siłownika od atu i nie mam żadnego auta pod ręką akurat żeby zdjąć siłownik i pomierzyć.
 Kupowałbym od razu na 2 auta.
- 
				zresztą ciężko znaleźć atu żeby miało całe górne części lamp. ja jeszcze takiego nie znalazlem.  W mojej atuwce gazowki nie zyly od samego poczatku i nic nie popekalo. Popatrz czy masz wszystkie gumki i dobrze klape ustawiona bo to tak nie moze byc.
 
 
 Co do atu, to wystarczy się udać do firmy SUDER :) i kupić sprężynki odpowiedniej siły.... :)
 Jak bym miał jedną starą od poldka to dobiorę wam springi takie że jak pociągnięcie wajhę to będzie jak w dużym fiacie - klapa wam szybę wybije :)
 
 
 fajny bajer tylko czy klapaczka w caro to wstrzyma. Teraz w swoim mam wygieta klape jakby ktos albo zalozyl za mocne silowniki albo cos przewozil. Nie jest jakos mega wygieta, ze to widac ale po doglebnej penetracji tematu widac, ze idzie w luk i woda sie leje po uszczelce.
 
- 
				w nowych atu klapy otwieraly sie bardzo lekko ,wiec wasze silowniki jakis zdechle sa,
 jednak ,zeby same sie otwieraly to cholera wie jak mocne silowniki bylyby potrzebne i jak krotko zawiasy by w karoserii pozostaly, bo zamykanie to nie bylaby lekka sprawa
- 
				mysle, ze ten patent w atu nie dzialaby za dobrze. Sa tam zawiasy trapezowe i klapa ni idzie "po luku" jak na zwyklych. Teleskopy w atu mialy raczej za zadania swpowolnienie opadania i nie trzas kanie klapy.