FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Michu125p w Sierpień 21, 2014, 21:47:53 pm
-
Panowie, da się to zrobić? ;)
Moje GSI pochodzi z ATU+ z 98, ma zębatkę pod aparat zapłonowy. Kupiłem ten silnik z zamiarem włożenia do 125p. Jednak, gdy się dowiedziałem że jest tam immobiliser, komputer, i inne cuda - chcę go przezbroić na gaźnik. Kolektor dolotowy z Kanta pasuje na dolne szpilki - górne szpilki niestety mija, lecz mam rozwiązanie tego problemu. Pokrywa zaworów również pasuje od Kanta.
Mam pytania;
1. Jakiej pompy paliwa użyć by ciśnienie nie topiło pływaka?
2. Jaki aparat zapłonowy tutaj zastosować? Może być z podciśnieniem ze 125p?
3. Czy koło pasowe z Kanta pasuje do GSI? Chciałbym mieć jakiś znak do ustawienia zapłonu.
Macie jakieś sugestie? Proszę, piszcie! Czekam na odp :)
-
1. Są specjalne pompki elektryczne do gaźników
2. nie mam pojęcia
3. koło pasuje bez problemów, żeby było zabawniej na pokrywie rozrządu w GSi masz znaki do ustawienia zapłonu ;)
a co do kolektora nawierć górne mocowania, nagwintuj, daj szpilki i jest ok ;)
-
@2. może być, aczkolwiek najlepszy byłby z 1.6 CB.
@3. z fiatowskiego silnika może nie pasować, ale z gaźnikowego poloneza tak.
btw. pokrywa zaworów sama w sobie pasuje, ale nie ma wyjścia na odmę, więc musisz to jakoś obejść.
-
Piotrek, sprawa pompki - rozwiązana. Co do znaków na pokrywie rozrządu - sprawdzę to.
Maciejowski, spróbuję z Fiatowskim aparatem. Jak koło pasowe nie podejdzie, to zrobię sobie znak farbą na GSI. ;) Co do pokrywy zaworów, to właśnie 3 dni po tym jak napisałem tutaj ten post, uświadomiłem sobie że nie mam odmy :P Dzięki za odpowiedzi ;)
-
Piotrek, sprawa pompki - rozwiązana.
W rozwiązaniu tkwi jakaś tajemnica?
-
lesor, żadna tajemnica! Zastosuję pompkę elektryczną do gaźników (0,2bara). Na pokrywie rozrządu nie mam żadnych znaków. :/
-
A z czego powrót? Masz pokrywkę gaźnika starego typu czy zrobisz jakiś patent?
-
20 ząbek na czujniku położenia walu korbowego od przerwy jedno GSi jedzi na gaźniku odezwij się do Pedrogsi wszystko Ci powie
-
Lesor, znajomy przezbroił 1.6 GLi na gaźnik. Zastosował gaźnik Fiatowski, bez powrotu. ;-)
Hagar, dzięki za info! ;-)
-
Zapłon ustaw na słuch, metodą prób i błędów- problem znaków z głowy ;)
-
Cześć, trochę to trwało, aż zbiorę siły, trochę wiedzy, a szczególnie motywacji i pieniędzy. Udało mi się wsadzić GSI na gaźniku do Kanta. Oddałem głowicę do przerobienia (50zł - przesunięcie szpilek pod kolektor Fiatowski), kupiłem kpl uszczelek do silnika (100zł), elektryczny płaski wiatrak (40zł z wysyłką), pompę paliwa elektryczna do gaźników (polecam szczerze, minusem jest stosunkowo głośna praca, ale działaniem bije pompę mechaniczną na głowę). Autko jeździ, hydrosy kasują luz gdy silnik się nagrzeje (kilka minut i gra), fajnie sie teraz jeździ, jest o wiele wiele ciszej, momentami zapomina sie ze silnik chodzi.
Aktualnie niestety zamontowany katalizator, ale jakoś zaraz zamówię/kupię zwykły wydech zamiast kata, a kat na skup :] I jeszcze planuję zapłon elektroniczny z Poldka w miejsce obecnego fiatowskiego ;)
fotki:
https://www.dropbox.com/sh/3c6i8pqrhnifr25/AABMsH_Un3tc5elbQB9QJSita?dl=0
Edit; w ogóle nie potrzeba żadnego powrotu do baku - gaźnik zamyka dopływ plywakiem i gra - pompka chodzi, ale auta nie zalewa ;)
-
w ogóle nie potrzeba żadnego powrotu do baku - gaźnik zamyka dopływ plywakiem i gra - pompka chodzi, ale auta nie zalewa ;)
Chyba jednak osłabia pompę.
Ja już kupiłem nową pokrywkę polonezowskiego gaźnika wyposażoną w rurkę powrotu, więc nie mam dylematu ale można jeszcze łatwiej i taniej kupić "przelew"/"odstojnik" od skody favorit i/lub golfa 1 i 2. Numer katalogowy: 115 940 153. Aktualnie po 19zł za oryginał i 3,50zł za podróbkę.
p.s.
po co zostawiłeś elektrozawór benzyny?
-
Elektrozawór zostawiłem, gdyż tak doradził mi kumpel ;)
-
dobrze ci doradzil <ok>