FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Vornar0 w Wrzesień 11, 2014, 10:03:12 am
-
Zadam może naiwne pytanie, ale kupiłem Atu Plusa, w którym nie było, ani jednej żarówki:P Moje pytanie zatem brzmi: Jakie to są? W kabinie duża lampa ma chyba te same co w bagażniku. Dochodzi jeszcze mała ruchoma lampeczka. I drugie pytanie: Jak to jest z czasówkami w Atu? Wydaje mi się, że przełączniki są tylko dwupozycyjne... Pozdro!
-
Ta lampa jest tak pomyślana, że nie da się jej wyłączyć (tylko na stałe, lub drzwiami), stąd pewnie wyjęte żarówki.
-
Acha, czyli ktoś w FSO podczas imprezy z jakimś żółtkiem wpadł na zajebiście spaprany pomysł. Wystarczy jeden zepsuty przycisk i problem się zaczyna.
-
Sprawdziłem. Oświetlenie bagażnika działa na czujnik, za to oświetlenie wnętrza działa tylko na zasadzie ON/OFF .....
-
Moje pytanie zatem brzmi: Jakie to są? W kabinie duża lampa ma chyba te same co w bagażniku. Dochodzi jeszcze mała ruchoma lampeczka.
W tej lampce idą dwie żarówki rurkowe 39 mm oraz w ruchomej lampeczce idzie żarówka W5W taka sama co w postojówkach i podświetleniu tablicy rejestracyjnej ;-)
-
Ok dzięki. Dalej jednak nie rozwiązałem problemu z oßwietleniem czasowym. Dokąd idzie wiązka z czujników otwatcia drzwi?
-
Do niebieskiej kostki w skrzynce bezpieczników, tzn. do "urządzenia mikroprocesorowego" odpowiadającego min. za oświetlenie wnętrza, pracę wycieraczek i podgrzewanie tylnej szyby. Jak nie miałeś żadnych żaróweczek to uważaj bo możesz mieć skopane to urządzenie i pod twoją nie obecność "duża" lampka może się zapalać i rozładowywać aku, przynajmniej u mnie tak było, więc poszukałem innego modułu... teraz dla odmiany po każdym uruchomieniu silnika włącza grzanie tylnej szyby :)
-
Witam ,mam problem z oświetleniem wnętrza w Caro+ ,manualne właczanie dziala, tylko nie dziala mi zapalanie oswietlenia podczas otwarcia drzwi,nie znam sie zbytnio na elektryce ale jak sprawdzalem probowka to na ustawieniu przycisku na drzwi mialem plus po dwoch stronach zarowek czyli probowka swiecila sie z jednej i z drugiej strony zarowki gdzie przy manualnym wlaczeniu probowka swieci sie ,z jednej strony czyli plus a z drugiej sie probka nie swieci czyli jest przeplyw pradu i oswietlenie sie swieci ,czy to jest ten mikroprocesor czy cos innego? Prosze o pomoc
Wysłane z mojego HUAWEI Y330-U01 przy użyciu Tapatalka
-
Zacznij od wyczyszczenia wyłączników krańcowych w drzwiach. Jak kupiłem poloneza to był tak mało używany że zardzewiały miejsca połączeń. Musisz je wykręcić i oszlifować powierzchnie .
Jeśli to nie pomoże to trzeba sprawdzić urządzenie mikroprocesorowe w skrzynce bezpieczników. Ono podaje masę na lampkę gdy jest w trybie Automatycznym. Sterowane jest to tranzystorem MOS typu N T5 (BUZ11) w procku produkcji hybryd.
-
Ok ,będe działał ,dzieki.
Wysłane z mojego HUAWEI Y330-U01 przy użyciu Tapatalka