FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: mateo#1939 w Wrzesień 17, 2014, 18:40:26 pm
-
Chce wypełnić zbiornik paliwa aby paliwo nie przelewało się na zakrętach, są do tego specjalne pianki gąbki jak zwał tak zwał. Wie ktoś z jakiego materiału są one wykonane może uda znaleźć się tańsze wypełnienie, te dedykowane wychodzi trochę drogo.
-
A przegrody cię nie uszczęśliwią?
-
W oryginalnym baku może jest ona jeszcze do przyjęcia. U mnie niestety nie. Jak by ktoś był zainteresowany wypełnieniem baku to można to zrobić pianka filtrujaca(poliuretnowa) z otwartymi porami o gradacji do 30. Do kupienia w firmach zajmujących się basenami ja kupulem u kolesia który przyjeżdża do nas czyścić basen. Koszt to 1/3 tego co chcą na stronach z akcesoriami. W ostateczności można wykorzystać piamke poliuretanowa ze starego materaca, podobno tez sie sprawdza.
-
I po takim wypełnieniu zbiornika takimi piankami jest jakiś znaczący efekt ? Wskaźnik paliwa nie przesuwa się o 1/4 na każdym zakręcie i przy ruszaniu bądź hamowaniu ?
-
Pianka ma za zadanie ustabilizować lustro benzyny w baku, zapobiegać przelewanie się paliwa na boki i nie doprowadzać aby pompa zasysała powietrze.
-
Jak paliwo nie będzie się tak przelewało na boki to i czujnik nie będzie tak się ruszać
-
miejsce pracy czujnika pewnie zostaje pozostawione bez wypełnienia
-
Jak wy chcecie coś do tego baku pakować? Dziurami ogólnodostępnymi? To za duże kawałki tam się nie zmieszczą jednorazowo raczej...
A niech taka pianka wpadnie pod pływak to dopiero będzie płacz, że pokazuje jeszcze ćwierć baku a już paliwa nie ma...
Chyba lepiej jest zawsze lać sobie do pełna i pracować w górnej skali wskaźnika niż tak kombinować..
-
Jak to jak? Wyciągasz wskaźnik, pompę i masz już 3 spore "otwory technologiczne" - oczywiście miejsce na pływak i na pompę można przed piankowaniem zabezpieczyć żeby potem pusta przestrzeń została, albo nawet zrobić "koszyczek" z siatki np z filtra powietrza lub inny durszlak wykorzystać ;p
Chyba lepiej jest zawsze lać sobie do pełna i pracować w górnej skali wskaźnika niż tak kombinować..
W teorii - nic prostszego, praktyka jednak niestety co innego pokazuje :]
-
Piankę można załadować otworem od pompy, ale wsadzi się ją wtedy tylko do środka, za przegrody nie ma dostępu, chyba, że rozcinać bak.
Wydaje mi się, że najprościej jednak jest zrobić drugi zbiorniczek wyrównujący z drugą pompą i problemy odejdą na zawsze. Zbiornik w PN ma podstawową wadę konstrukcyjną-jest płaski i szeroki-zawsze będzie odpływać przy małej ilości paliwa.
Taki zbiorniczek można wpasować w dziurze na koło zapasowe, przy czym koło jeszcze spokojnie się zmieści. Pompa podaje z baku głownego(wystarczy pompa z monopunktu) do niego, a w nim druga pompa właściwa zasila motor. Powrót paliwa idzie do małego zbiorniczka, a on sam ma tylko przelew do głownego.
Jest więc cały czas pełny, bądz prawie pełny.
-
Ciekawe jak szybko filtr paliwa sie zapcha wypelnienieum.