FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Grzegorz w Wrzesień 23, 2014, 20:05:23 pm

Tytuł: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 23, 2014, 20:05:23 pm
Witam problem polega na tym że po podłączeniu obrotomierz pokazuje jakoś połowę obrotów silnika. Elektronik ze mnie żaden ale wiem że chodzi o to że w VVC są dwie cewki i w obrotomierzu trzeba coś zmienić żeby pokazywał poprawnie. Temat był już poruszany ale nie moge znaleźć akurat z tym modelem obrotomierza są tylko ze starszymi. Jak ktoś się zna na tym lub robił już to to był bym wdzięczny za pomoc.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 23, 2014, 20:21:31 pm
To VVC 145 czy 160 ? Podłączony pod wyjście z komputera czy pod sterowanie cewki ?
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Wrzesień 23, 2014, 20:50:52 pm
Odszczekuje poprzednią wypowiedź tu masz link do schematu http://obrazki.elektroda.pl/6929311400_1321884474.jpg wg. mnie jest to kondensator C3 należy zwiększyć lub zmniejszyć jego pojemność najlepiej poproś jakiegoś elektronika ze swojej miejscowości o pomoc
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 23, 2014, 21:25:48 pm
Silnik w wersji 160 KM. Nie jestem do końca pewnien ale chyba podłączone jest do cewki. Dariusz dzięki za schemat pokaże kumplowi może będzie wiedział o co chodzi. Jak ktoś ma jeszcze jakieś. pomysły to piszcie.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 23, 2014, 21:28:20 pm
To nie jest przypadkiem exSledzikowe auto ? Kupiony z Wołomina ? :)

Tak jak kolega wyżej pisze, należy wymienić któryś z kondensatorów.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 23, 2014, 21:36:12 pm
Ok dzięki będę kombinowal z tym :-) No z wołomina prawdopodobnie od niego tyle że teraz to już sam silnik jego a buda moja :-P
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 24, 2014, 07:27:56 am
Nie ma wyjścia oddzielnego z kompa na obrotek?
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 24, 2014, 07:50:23 am
Wyjście może i jest tylko by trzeba roszyfrowac który to kabelek. 
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Wrzesień 24, 2014, 22:09:19 pm
Nawet jeśli podepniesz sie pod kompa to obrotomierz Ci nie wystartuje.. te obrotomierze potrzebują indukcji aby ruszyć.. więc i tak musiałbyś podpiąć się pod cewke zapłonową , chyba że bardzo chcesz pod ECU to jest jedno wyjście - przekaźnik 24V (12 też by działał ale zworka by hałasowała od częstotliwości na cewke przekaźnika) wyjście 86 podłączasz pod zapłon a 85 pod wyjście "1" lub tacho obrotomierza i od obrotomierza pod ECU.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 24, 2014, 23:27:10 pm
Dariusz to już dla mnie za wysoka elektronika abym ten kondensator udało mi się zmienić i żeby to pokazywalo jak trzeba to będę zadowolony :-)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 24, 2014, 23:37:30 pm
Dariusz, mógłbyś narysować jakiś schemat ? Za tydzień zmierzę się pewnie z podobnym problemem.
Wyjście obrotomierza jest na pinie 55 (3), przewód biały z czarnym paskiem.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 25, 2014, 08:19:33 am
Ok dzięki już wiem o który kabelek chodzi. Ale narazie sprubuje wymienić ten kondensator no chyba że się nie uda wtedy będę kobinowal z tym podlaczeniem pod kompa. 
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 25, 2014, 13:40:53 pm
O ile nie jest właśnie tak podłączony, bo jeśli to exSzakalowy silnik to z tego co pamiętam to tak. :P
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Wrzesień 25, 2014, 16:36:57 pm
(http://i61.tinypic.com/dz9n4o.jpg)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Wrzesień 25, 2014, 16:37:51 pm
I obrotmierz wiadomo plus zapłonu a tacho lub 1 (różnie opisują) pod ecu.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 25, 2014, 17:24:45 pm
Faktycznie do obrotomierza jest pociągnięty kabel biały z czarnym paskiem więc to pewnie to :-)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 25, 2014, 17:56:25 pm
To dziwne, że pokazuje połowe. U Szakala w Caro (minus) obrotomierz działał normalnie....
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 25, 2014, 19:46:00 pm
Ale miał pod komputer podpiete czy pod cewke ? Bo u mnie od kompa odcięte i do cewki poprowadzone :-P
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 25, 2014, 19:49:13 pm
Hehe typowa przypadłość :)
Impulsy do obrotomierza są pobierane z jednej cewki przy normalnym układzie.
Tutaj cewek masz więcej ?
Problem już był przerabiany.
System "Waste spark" jak w abimexie :)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Wrzesień 27, 2014, 23:19:38 pm
O ile nie jest właśnie tak podłączony, bo jeśli to exSzakalowy silnik to z tego co pamiętam to tak. :P
To właśnie exSzakalowy silniczek ;p :)
To dziwne, że pokazuje połowe. U Szakala w Caro (minus) obrotomierz działał normalnie....
U mnie działał normalnie bo w obrotku właśnie dolutowałem oporniczek z drugiego obrotka, tak żeby były dwa i wtedy działa normalnie ;p :)
Ale miał pod komputer podpiete czy pod cewke ? Bo u mnie od kompa odcięte i do cewki poprowadzone :-P
musisz mieć pod cewkę podpięte bo pod komputer działa tylko z obrotkiem z rovera (jest inaczej zasilany) i z obrotkiem z poldka nic nie wskazuje
Tutaj cewek masz więcej ?
no dwie cewki są :)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 27, 2014, 23:31:18 pm
Ja też dzisiaj w 125p wreszcie ogarnąłem obrotomierz, ale bez kalibracji się nie obeszło... :) Teraz śmiga elegancko.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 28, 2014, 21:32:08 pm
Grzegorz mowilem Ci ze bedziesz mial problem z obrotkiem :D
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 29, 2014, 00:18:07 am
No tak mówiłeś że coś tam będzie trzeba wlutować myślałem że po rozebraniu obrotomierza się skapne o co biega ale jednak nie dałem rady :P
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 29, 2014, 19:52:12 pm
Diodę prostowniczą ;)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 29, 2014, 20:05:55 pm
Stingerek czyli co mam wylutować diode prostowniczą ?? :)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 29, 2014, 20:18:32 pm
nie diode tylko opornik czy jak to tam sie zwie. takie zielone cos. nie znam sie zbytnio na elektronice. w starych zegarach zapewne zauwazyles ze przy jednym z nich jest dolutowany drugi. w plusie nie wiem do ktorego trzeba dolutowac
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 29, 2014, 20:31:53 pm
Zasadniczo chodzi o zwiększenie lub zmniejszenie pojemności kondensatora zgodnie z ilością obsługiwanych cylindrów.
W 125p VVC wymieniłem kondensator nanofaradowy - 220nF na 110nF z tego co pamiętam. Potem wystarczyło jedynie skalibrować wskazania potencjometrem, ustawiłem zgodnie ze wskazaniami reduktora 4,3 czyli 5100obr na trójce = 100km/h i drugi test 4000obr na czwórce co również powinno dać 100km/h i wskazuje elegancko. :)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 29, 2014, 20:48:09 pm
Zasadniczo chodzi o zwiększenie lub zmniejszenie pojemności kondensatora zgodnie z ilością obsługiwanych cylindrów.W 125p VVC wymieniłem kondensator nanofaradowy - 220nF na 110nF z tego co pamiętam. Potem wystarczyło jedynie skalibrować wskazania potencjometrem, ustawiłem zgodnie ze wskazaniami reduktora 4,3 czyli 5100obr na trójce = 100km/h i drugi test 4000obr na czwórce co również powinno dać 100km/h i wskazuje elegancko.
no lepiej sie tego nie da wytlumaczyc.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 30, 2014, 00:39:12 am
Dzięki chłopaki już zrobione wszystko gra i trąbi :-)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 30, 2014, 06:55:41 am
Który kondensator i na jaki wymieniłeś ? Daj foto albo oznacz na zdjęciach płytki, które wrzuciłeś... :)
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Wrzesień 30, 2014, 08:08:07 am
Ja nic nie zmieniłem tylko dolutowalem tak jak sledzik i szakal pisał a pod który to już dokładnie sam nie wiem bo na koniec już z nerwów patrzyłem po kolei przy którym coś się zmieni. Fot odrazu mówię że nie wrzuce bo chwilowo nie mam czym zrobić po pracy rozbiore inapisze gdzie przylutowalem 
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Wrzesień 30, 2014, 22:00:54 pm
Który kondensator i na jaki wymieniłeś ? Daj foto albo oznacz na zdjęciach płytki, które wrzuciłeś... :)
Multec ja mam fotki jak zmieniałem w swoich ;p A zmieniałem i c- i w c+ więc jak znajdę to puszczę Ci na maila :)
Jak bym nie wysłał do przyszłego tygodnia to się upomnij ;p Bo mam spory zamęt w robocie ;p
Tytuł: Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Październik 01, 2014, 00:07:51 am
No już sprawdziłem u siebie i  zmienione są to chyba rezystory te o oznaczeniu R3 i R4. Stare wylutowałem a nowe wziołem z kaseciaka jakiegoś starego dobrałem je metodą prób i błędów :)