FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: pumex w Wrzesień 28, 2014, 19:02:39 pm
-
Cześć,
mam problem z moim 1,4. Zarówno na benzynie jak i na gazie (1 gen), przy schodzeniu z obrotów najpierw spadają one bardzo nisko (do ok 500), a potem stabilizują się na poziomie 900-1000 i silnik chodzi już stabilnie. Poza tym wszystko jest ok, ale przy odpalaniu, również na benzynie, auto często potrzebuje dodania gazu żeby odpaliło. Co powinienem sprawdzić?
-
zacznij od krokowca. Zrob reset: wlacz zaplon i 5 razy otworz na maxa przepustnice. obserwuj czy przepucha sie uchyla. jesli nie wykonuje zadnego ruchu tylko brzeczy to masz uszkodzonego krokowca. jesli krokowy dziala sprawdz czujnik temp. silnika potrzebnego dla kompa. znajduje sie on z tylu silnika pod kopulka blizej kolektora wydechowego. czujnik wkrecony w aluminiowy kruciec. czujnik podpiety powinien byc brazowa wtyczka.
-
Dzięki za odpowiedź.
Kilka razy robiłem już oczywiście reset przepustnicy. Może to głupie pytanie, ale jak sprawdzić czy się uchyla? Wczoraj wykręciłem silnik krokowy i na wyjętym dokonałem resetu - krokowiec chodził, czy to znaczy że przepustnica działa ok, czy coś innego w niej może byc jeszcze uszkodzone?
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika temperatury? Kilka miesięcy temu podejrzewałem jego uszkodzenie i wymieniłem go na nówkę, był trudno dostępny i dość drogi, więc wolałbym uniknąć wymiany "w ciemno".
-
jak sprawdzic czy sie uchyla? zloz krokowca do kupy, zrob reset i obserwuj to mocowanie co sie linke zaczepia czy sie przekreca. widac golym okiem. ciezko tego nie zauwazyc. gdzies na youtub'ie sa filmiki z resetu przepustnicy PN Rover'a.
-
http://www.youtube.com/watch?v=IF27vWwcPjY masz tu link
-
Dzięki wielkie. Wydaje mi się, że u mnie sie nie rusza przy resecie - jutro zobaczę
-
http://fsoautoklub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=59:reset-przepustnicy-silniczka-krokowego-w-polonezie-z-silnikiem-rovera-k16&catid=13:rover-14-16-18&Itemid=5
Może to być np. zacierający się trzpień krokowca. Rozebrać, wyczyścić, przepolerować i nasmarować. Ogólnie warto w całą wyczyścić...
-
http://www.youtube.com/watch?v=IF27vWwcPjY masz tu link
Milion lat nie widziałem tego filmiku <lol>
A wracając do tematu to dziwne że nikt jeszcze nie zaproponował przemycia kanału obejściowego. Drugi słuszny trop to zastały popychacz przepustnicy. Osobiście powywalałem we wszystkich przepustnicach te gumowe uszczelnienia i nie odnotowałem negatywnych skutków a powiem nawet więcej że chyba nawet się poprawiło. Ostatecznie możesz mieć tak jak ja daaawno temu gdzie usterka spowodowana była niestykaniem jednego pinu we wtyczce silniczka krokowego.
Zresztą możesz o tym poczytać tu:
http://www.fsoptk.pl/kontrola-i-regulacja-silnika-krokowego/
-
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Będę działał w przyszłym tygodniu, bo w tym nie będę miał dostępu już do auta i dam Wam znać jak rezultaty :)