FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Heniek w Październik 09, 2014, 15:35:57 pm

Tytuł: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Październik 09, 2014, 15:35:57 pm
Witam

Mam pytanie dotyczące instalacji w Polonezie Caro 1,4 rocznik 95'.
Czy instalacja ta posiada wolne sloty służące do wpięcia zasilania elektrycznych lusterek lub innego dodatkowego wyposażenia?
Wiem, że w Caro+ fabrycznie były przygotowane wiązki do dodatkowego wyposażenia, jednak w moim Poldku nie udało mi się póki co znaleźć takowych. Gdzie ewentualnie ich szukać?
Co prawda mam już przygotowane tzw baypasy z dodatkowym bezpiecznikiem i bez problemu mogę włączyć się w instalację, ale wolałbym wykorzystać istniejącą instalację by nie powodować chaosu pod deską rozdzielczą  :].
W załaczeniu instrukcja montażu  :-), może ktoś przy okazji skorzysta.
.
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 09, 2014, 16:50:57 pm
Nie znajdziesz takowej, bo elektryczne lustra były od 1996 roku.
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Październik 09, 2014, 18:11:47 pm
Czy na pewno od 1996 ? Kolega kiedyś miał nowe elektryczne lusterka z datą produkcji 1994 bodajże, ale pewien nie jestem, kiedyś przeglądając cennik wyposażenia bodajże z 1995 też wydaje mi się, że w 1995 już były ale upierać się nie będę. Tak czy tak, nawet jeśli były to nie każde auto musi mieć wyjścia w instalacji pod nie ;)
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 09, 2014, 18:24:10 pm
Hmm, z tego co pamiętam to elektryczne lustra weszły wraz z Atu, które fabrycznie miały być w nie wyposażone, ale jak wyszło tak wyszło. :)
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 09, 2014, 18:29:50 pm
Też miałem lusterka z datą produkcji 1994.

Dodatkowej wtyczki nie ma innej niż ta za schowkiem.
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: ZMD w Październik 09, 2014, 19:31:51 pm
Ja mam elektryczne lustra i na kablach od nich jest metka ZEM EŁK 1994
Hmm, z tego co pamiętam to elektryczne lustra weszły wraz z Atu, które fabrycznie miały być w nie wyposażone, ale jak wyszło tak wyszło. :)
W fso zamiast w planach mieć jakies pierdoły typu elektryczne lustra mogli pomysleć o seryjnej wspomie w minusach,albo czymś innym przydatnym :)
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Październik 09, 2014, 19:43:45 pm
Ale dzięki temu, że w minusach wspoma była za dopłatą, to teraz minusy wyposażone w ZF'y posiadają smaczek rarytasu  :P
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Październik 09, 2014, 19:53:20 pm
Też miałem lusterka z datą produkcji 1994.

Dodatkowej wtyczki nie ma innej niż ta za schowkiem.


A gdzie dokładnie jej szukać- wtyczki za schowkiem i jak ona wygląda. Jak się do niej dostać???
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Październik 10, 2014, 02:15:27 am
wspoma była za dopłatą

Za srogą dopłatą, w 1995 roku dopłata to 1270PLN netto przy cenie samochodu 15 400PLN netto :) Dane z 11.06.1995r.

Nowy układ chłodzenia z szeroką chłodnicą kosztował niebagatelne 58PLN dopłaty :P
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Rysiob w Październik 11, 2014, 07:57:59 am
Ja także miałem na metce datę produkcji el. luster 1994.

U siebie pociągnąłem wprost z akumulatora zasilanie, oprawa bezpiecznika na przewodzie blisko akumulatora, masę podpiąłem z istniejącej już kostki po alarmie. Pracuje to bez szwanku. Tylko nie wpinałem się z podgrzewaniem pod wiązkę na tylną szybę - zrobiłem sobie uruchamianie na klawisz od przeciwmgielnych :) (zasilanie współdzielone ze sterowaniem, stąd bezpiecznik 25 A zamiast 15 A, bo zabezpiecza i sterowanie, i grzanie).
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Październik 11, 2014, 09:33:55 am
Ja także miałem na metce datę produkcji el. luster 1994.

U siebie pociągnąłem wprost z akumulatora zasilanie, oprawa bezpiecznika na przewodzie blisko akumulatora, masę podpiąłem z istniejącej już kostki po alarmie. Pracuje to bez szwanku. Tylko nie wpinałem się z podgrzewaniem pod wiązkę na tylną szybę - zrobiłem sobie uruchamianie na klawisz od przeciwmgielnych :) (zasilanie współdzielone ze sterowaniem, stąd bezpiecznik 25 A zamiast 15 A, bo zabezpiecza i sterowanie, i grzanie).

Dziękuję za sugestie dotyczące podłaczenia zasilania. Mam tylko jedną drobną uwagę. Podgrzewanie pojedyńczego lusterka to prąd rzędu 1,5 A przy zasilaniu 13V, prąd pobierany przez silniczek regulacji ustawienia to około 150mA. ;-). Łatwo więc wywnioskować, że nie ma co szaleć z "ogromnymi" zabezpieczeniami tych obwodów. Wystarczy przytoczone wartości pomnożyć razy dwa + zapas około 50% :-).
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Rysiob w Październik 12, 2014, 07:18:06 am
Mogłem bawić się w liczenie doboru bezpiecznika, ale metoda prób i błędów wyszło,że jeśli włączę podgrzewanie i jednocześnie będę sterować lusterkami, to przy bezpieczniku mniejszym niż 25 A następuje jego przepalenie :) wszystko zależy jak podlaczysz.
Instrukcja dołączona wskazuje użyć 15 A jeśli podlaczysz regulacje na osobnym obwodzie,a podgrzewanie pod tylna szyba. Swoją drogą bezpiecznik tylnej szyby to właśnie chyba 25 A.
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Listopad 16, 2016, 23:56:33 pm
Chcę zamontować kpl. elektrycznych podgrzewanych lusterek do Caro '94, będę montował równocześnie z instalacją grzanych foteli. Dzisiaj patrząc na deskę zacząłem się zastanawiać gdzie dać przełącznik lusterek?
Są po lewej stronie 2 miejsca - albo obok ogrzewania tylnej szyby dam przycisk grzanych foteli a sterowanie lusterkami pójdzie niżej bowiem są tam dwa pola wolne (ale to spowodowałoby konieczność wycięcia kawałka mięcha między nimi) albo w obecne miejsce grzanej szyby i pustego miejsca obok daję joystick el. lusterek a sterowanie szybą i grzaniem fotela przenoszę na dół. Rozsądek podpowiada to drugie rozwiązanie. Czy mam rację?
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Listopad 17, 2016, 00:01:57 am
Chcę zamontować kpl. elektrycznych podgrzewanych lusterek do Caro '94, będę montował równocześnie z instalacją grzanych foteli. Dzisiaj patrząc na deskę zacząłem się zastanawiać gdzie dać przełącznik lusterek?
Są po lewej stronie 2 miejsca - albo obok ogrzewania tylnej szyby dam przycisk grzanych foteli a sterowanie lusterkami pójdzie niżej bowiem są tam dwa pola wolne (ale to spowodowałoby konieczność wycięcia kawałka mięcha między nimi) albo w obecne miejsce grzanej szyby i pustego miejsca obok daję joystick el. lusterek a sterowanie szybą i grzaniem fotela przenoszę na dół. Rozsądek podpowiada to drugie rozwiązanie. Czy mam rację?
Zależy na czym ci zależy, jak na oryginalności to drugie rozwiązanie. Ja np. mam lusterka po lewej stronie regulacji świateł (wycięty nowy otwór), tam gdzie fabrycznie grzana szyba i puste miejsce mam el. szyby a poniżej grzana szyba i wentylator chłodnicy, grzane fotele przy lewarku.
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Multec w Listopad 17, 2016, 00:06:23 am
Wersja nr 2. Dokładnie w ten sposób fabrycznie było to montowane. Zakładam, że ramkę do joysticka masz?
P.S do luster będziesz musiał trochę podrzeźbić, tzn. skądś wziąć zasilanie, masę, zasilanie po stacyjce i zasilanie do grzania lusterek. Do foteli powinna być kostka za zegarami.
Tytuł: Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Listopad 17, 2016, 00:12:13 am
P.S do luster będziesz musiał trochę podrzeźbić, tzn. skądś wziąć zasilanie, masę, zasilanie po stacyjce i zasilanie do grzania lusterek.
Zasilanie lusterek z wolnego fioletowego przewodu ze skrzynki, masa to gdziekolwiek np. pod nakrętką za zegarami, podświetlenie zrobić rozgałęzienie np. z podświetlenia regulacji świateł, zasilanie grzania połączyć z szybą grzaną (tak chyba było fabrycznie połączone razem).