FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: ciopek w Październik 29, 2014, 21:00:21 pm
-
Witam ktos moze przerabial juz temat? chce zmiescic w komorze orginalna klime z land rovera wydaje mi sie ze braknie miejsca moze ktos cos podpowie? dzieki z gory
(http://www.iv.pl/images/80547491348517536730_thumb.jpg) (http://www.iv.pl/viewer.php?file=80547491348517536730.jpg)
-
moze tez ktos podpowie jak podlaczyc alternator z 1.8 do wtyczki z 1.4 bo sa inne
-
napewno to ty ten kolektor wydechowy wyrzuc. sprzerazki ori z Rovera nie zmiescisz. chyba ze wytniesz kawalek podluznicy albo zrobisz nowy odlew mocowania tej sprezarki tak zeby byla jak najblizej silnika
-
napewno to ty ten kolektor wydechowy wyrzuc
Dokładnie. Z tego kolektora nic dobrego nie wyjdzie.
A o klimie w PoldoRoverze już gdzieś jest obszerny temat.
-
Utnij Poldoroverowe złącze i podłącz dwa grube do B+, cienki do D+.
-
Multec dzieki bardzo a co do kolektora to doradzcie co zmienic zalozyc ori 1.8? o ile klima za duzo wystaje? i w jakim miejscu zrobic niecke na nia jak ktos ma jakies foto bede wdzieczny a moze da sie ta podstawe zwezic jak np brakuje 1-2cm?
-
Ktoś wychlastał wewnętrzną część podłużnicy i weszła swobodnie. Ja tak drastycznie bym nie zrobił... Zresztą w stosownym dziale techniki jest opis z ładnymi fotami.
-
Wystarczy dać inną ,mniejszą sprężarkę (są takie co pasują do uchwytu)
-
Sprawdź u użytkownika "Maxiu" w temacie o aucie on ma to ładnie upchniete.
-
dzieki a jest ktos w stanie mi napisac jaka jest odleglosc od srodka silnika do podluznicy bo udalo mi sie skrocic orginalne mocowanie i mam 29cm od srodka silnika do konca klimy ale nie wiem czy to wystarczy mam jeszcze mozliwosc ok 1cm schowac wiec wolal bym zrobic puki mam silnik na wierzchu jak ktos mogl by mi zmierzyc bede bardzo wdzieczny
-
Nie trzeba wycinać nic w podłożnicy tylko ja mam małą sprężarkę z polówki no i trochę trzeba żeźbić w łapie....
https://www.youtube.com/watch?v=vi1GGa3NemY
-
tyle ze kupilem juz sprezarke z rovera i jakos ja musze upchac
-
To proponuje zajrzeć do mojego artukułu o tym jak upchać oryginalną spręzarke of rovera bez cięcia podłużnicy. Link: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44989.0
Wystarczy blacha 5mm, migomat i oryginalna łapa od rovera by wymiary skopiować - najważniejszy jest wymiar wzdłóż silnika - aby pasek chodził liniwo. Ja mam sprężarkę troche podniesioną w stosunku do oryginału go góry w kierunku alternatora no i oczywiscie przytuloną na maxa do bloku co by nie wadziła o podłużnice. W najwęższym miejscu sa jakieś 2cm luzu, wiec jest gdzie to zmieścić.
-
Co do kolektora to ja mam taki:
(https://lh5.googleusercontent.com/-fXChiNoOAPg/VBMvjyer5KI/AAAAAAAAEew/6kAtqVXjQmw/w708-h531-no/CAM00540.jpg)
ten z 1.4 będzie ograniczał 1.8.
-
dzisiaj upchalem silnik razem z ori klima i mocowaniem bez giecia podluznicy wystarczy zeszlifowac odstajace elementy i pasuje idealnie jak by ktos potrzebowal pomocy lub zdjec niech pisze
-
jeszcze jak by mi ktos byl w stanie zaznaczyc jak podlaczyc alternator bede wdzieczny
(http://www.iv.pl/images/85815118722445847684_thumb.jpg) (http://www.iv.pl/viewer.php?file=85815118722445847684.jpg)
-
a masz kostkę jak tak to dwa grube kable łączysz razem zakładasz na tą śrubkę brązowy z żółtym paskiem z takim samym łączysz przy kostce , a do białego dajesz + po stacyjce żeby pobudzić alternator jak sobie nie dasz rady jutro zrobię fotkę..
-
niestety nie mam wlasnie kostki i slabo to ogarniam
-
I tak kostkę musisz kupić najlepiej gdzieś na złomie będziesz miał kolory to sobie poradzisz bez problemu
-
jak by ktos potrzebowal pomocy lub zdjec niech pisze
Modyfikuj wiadomość
Nie chwal się tylko dawaj. Ciekawe jak wyjście przewodów podpasuje...
-
jutro zrobie fotki i wrzuce z wyjsciami i tak trzeba bedzie cos kombinowac zeby je zlaczyc z minusowa klima , a co do wtyczki nie da sie samemu z malych samiczek jej jakos zrobic zanim znajde ori?
-
dzisiaj wykonalem jazde probna i przyznam ze nie sadzilem ze az tak fajnie bedzie to jechalo
(http://www.iv.pl/images/96780160546373821462_thumb.jpg) (http://www.iv.pl/viewer.php?file=96780160546373821462.jpg)
-
Wygląda okropnie ciasno. No i ten pęk przewodów obok paska <do bani>
Ja bym poprawiał.
-
A można foto z boku??
-
Również jestem zainteresowany tematem i mam pytanie...
Czy tak małe opasanie i zastosowanie paska bez rowków wystarczy, aby sprawnie napędzać sprężarkę? Czy przy pełnym obciążeniu nie będzie się ślizgać pasek na kole pasowym?
Równiez proszę o dodatkowe fotki mocowania wraz z napinaczem.
-
To jest orginalny pasek wielorowkowy tylko tak wyszlo na zdjeciu opasanie jest tez orginalne razem z alternatorem wieczorem dodam wiecej zdjec
-
niestety nie mam wlasnie kostki i slabo to ogarniam
No to jedź na najbliższy złom i zaopatrz się w 5zł na piwo dla złomiarza. :)
-
Niestety najblizszy szrot od mojej miejscowosci gdzie mogl bym to znalez jest ok 100km i tu jest problem
-
Czy koło pasowe sprężarki nie "dobija" do zastrzału podłużnicy? Wydaje się że tam kartki papieru się nie wciśnie...?
-
dokladnie z tym jest najwiekszy problem ogolnie nie dotyka jest ok 5mm luzu ale przy odpalaniu dobija
-
Jak miałem rovera to silnik potrafił podczas hamowania popłynąć na poduszkach dobre 5-10mm do przodu, ale miałem nieoryginalne poduszki z citroena :jezyk2:
-
Ja mam nieoryginalne poduszki z citroena i jest elegancko, mimo niewielkiej odleglości między flanszą kolektora a fartuchem. W zasadzie dopiero przy przegazówce widać delikatnych ruch silnika.