FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bjorn w Październik 30, 2014, 20:09:49 pm
-
Witam, czy do Poloneza 1.6 GLI na wtrysku Bosch pasuje czujnik położenia wału od innego samochodu? Stosowano w innych taki typ czujnika, czy tylko do Poloneza?
-
od innych wtryskow boscha jest szansa dopasowac
-
Ok, dzięki za odpowiedź.
-
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego czujnika. Jaka powinna być jego rezystancja? U mnie pokazuje 902 Ohm w temperaturze pokojowej. Po nagrzaniu silnika 1035 Ohm.
-
a co sie dzieje, dziala ,przestaje dzialac po nagrzaniu ?
zmierze u siebie z ciekawosci i napisze
-
Zakładałem już temat na tym forum odnośnie nierównej pracy silnika. Podejrzewam coś z zapłonem. Na zimnym jest w miarę dobrze, ale jak się rozgrzeje to już gorzej, dlatego podejrzewam ten czujnik.
-
Akurat w tym wypadku przyjrzałbym się raczej cewce/przewodom zapłonowym/świecom.
CPWK kiedyś założyłem bodajże od Fiata Bravo i też działał. Odczyty rezystancji jednak nie były takie same jak z czujnikiem poldkowym jak i z książką od Motronic-a, a ta podaje przy temperaturze 20 st.C zakres 300-600 Omów.
-
Świece nowe Iskra, przewody nowe ZEM Ełk, cewka nowa oryginał Bosch.
-
Wpierw odlacz akumulator na dluzsza chwile i sprawdz czy to pomoze. Ogolnie bosch nie nalezy do zbyt zwawych i dobrze pracujacych ukladow wtryskowych/zaplonowych w przypadku Poloneza oczywiscie.
-
Albo wytarl sie walek rozrzadu. Przyczyn moze byc wiele. Gdyby czujnik nawalil to cieply nie dalby sie uruchomic badz wcale by nie palil. Chyba, ze przerwa miedzy czujnikiem a rotorem na kole pasowym jest zbyt duza
-
Komputer już resetowałem nie raz. Przerwa jest prawidłowa.
-
W takim razie to chyba nic z tym nie zrobisz. Chyba, ze sprawdzisz jeszcze walek rozrzadu. Chociaz watpie zeby to pomoglo
-
podlacz pod kompa to po pierwsze jakies bledy wyswietli,a po drugie pokazuje na biezaco kat wyprzedzenia zaplonu i zobaczysz ,czy wartosci sa stale,czy skacza sobie
-
Podłączany był do kompa, tylko były sprawdzane błędy. Żadnego nie wykryło. Nie posiadam programu który na bieżąco odczytuje parametry pracy z tego układu. Co do wałka, to był sprawdzany wzrokowo przez otwory po szklankach. Nie widać jakiegoś nadmiernego starcia, krzywki nie są bardzo zaokrąglone. Hydraulika sprawna, sztywna, bez przetarć, równa.
-
to czym sie laczyles do odczytu bledow ? program z ASO FSO wyswietla biezace odczyty
-
To był jakiś interfejs Boscha, nie taki jakim dysponowało ASO. U mnie w okolicy nikt nie ma oryginalnego programu do Poloneza.
-
program dostepny na forum - kilka osob ma i moga sie podzielic,
fejs potrzebny OBD K-line na max232 (koniecznie COM ,przejsciowki na usb nie dzialaja),
laptop z COM i czysty DOS (np. plyta startowa nagrana Nero)
i smiga
-
Tylko będzie problem z laptopem z wejściem COM. A wracając do czujnika, to sprawdzałeś może jaką masz rezystancję? Chyba zakupię jakiś na podmianę z tablicy.pl, bo objeździłem wszystkie szroty i są same Abimexy.
-
w innym aucie grzebalem i jakos sie nie zlozylo,
jutro spawdze
-
Ok, z góry dzięki.
-
w trucku jest 830 Ohm w temp. 5*C,
jutro sprawdze jeszcze w caro
-
w caro 860 Ohm w 10*C
-
Sprawdzę jeszcze jutro rano jakie będą wartości, wtedy porównam.
-
W temp. 5 stopni 860Ohm, czyli chyba wszystko w porządku.