FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: MarCaro#1977 w Listopad 14, 2014, 11:13:22 am
-
Chcialbym sie zapytac czym sie róznia czerwone od żółtych ? I czy efekt bedzie na plus po takiej modyfikacji ? <spoko>
-
Żółte są twarde, stosowane typowo do sportu. Czerwone są bardziej cywilne, dla normalnych użytkowników, są bardziej miękkie. Generalnie poliuretany występują w kilku twardościach, z tego co czytałem najbardziej miękkie odpowiadają twardością seryjnym gumom stosowanym w zawieszeniu, tylko są od nich kilkukrotnie trwalsze. Ponadto poliuretan ma liniową charakterystykę, guma kiedy ją ściśniesz na początku jest miękka potem twardsza, w poliuretanie nie występuje to zjawisko, w praktyce przekłada się to na większą precyzję układu kierowniczego i całego zawieszenia, zawiecha złożona na poliuretanach jest sztywniejsza i precyzyjniejsza. To tyle jeśli chodzi o teorię :P W praktyce kolega założył czerwone do wartburga i jest zadowolony, nie znam nikogo kto cywilne czerwone stosowałby w Polonezie, a szkoda bo sam rozważam złożenie sobie na wiosnę zawieszenia właśnie na czerwonym poliuretanie, fajnie by było gdyby ktoś kto ma ( jeśli są tacy ) się wypowiedział jak wygląda to w eksploatacji :)
-
to zalezy gdzie wsadzasz poliuretan,
te tulejki sa rozciete i wklada sie je w otowor - nie sa wulkanizowane ze stala,
czyli gdy wstawisz je w resory ,to nie ma znaczenia jak beda twarde ,bo i tak beda sie slizgac w tulejach otowru,
w kosciach teoretycznie powinny pomoc ,a zawieszenie nadal bedzie pracowalo tak samo,
z przodu najwiecej dadza na drazkach reakcyjnych,bo polkole sie szybko zuzywaja i sa mocno podatne - usztywnienie tego miejsca jest najbardziej potrzebne,
pozniej tulejka wahacza dolnego moze cos zmienic,
a co do wahacza gornego,to nie wiem czy warto sie z tym paprac, bo roboty sporo,a efekt moze byc zbyt malo odczuwalny
-
Żółte są twarde, stosowane typowo do sportu. Czerwone są bardziej cywilne, dla normalnych użytkowników, są bardziej miękkie.
Zasadniczo to raczej na odwrót.
-
Żółte są twarde, stosowane typowo do sportu. Czerwone są bardziej cywilne, dla normalnych użytkowników, są bardziej miękkie.
Zasadniczo to raczej na odwrót.
Z tej strony wynika co innego: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/
Czytając opinie użytkowników ( stosujących nie w Polonezach ) oraz ogólnie o poliuretanach w necie, również wszędzie pisało, że żółte są sportowe, czerwone cywilne
-
kolor to tylko kwestia barwnika,
na kazdej stronie sprzedajacej poliuretanowe elementy jest podana twardosc dla poszczegolnych kolorow
-
A twardości można wybrać ze 4 rodzaje.
Najpotrzebniejsze do wymiany moim zdaniem to przednie tuleje reakcyjnych, stabilizator do budy oraz dolny wahacz. Z tyłu resor z przód i stab do mostu.
-
hmm, przednia tuleja resora? mógłbyś rozwinąć myśl?
-
ta duza tuleja w resorze - szeczerze mowiac to nie sadze,by byla potrzeba jej wymiany
-
Do normalnej jazdy tulejki o twardości 80ShA wystarczą? Oryginały gumowo - metalowe i tak są miększe?
-
Do normalnej jazdy brałbym najbardziej miękkie jakie są dostępne. Od twardych poliuretanów buda po d.... będzie dostawać
-
Na jednej stronie piszą, że 75ShA są takiej twardości jak tuleje gumowo - metalowe. Może ktoś potwierdzić?
-
no właśnie. dobrze byłoby znać twardość seryjnych tulei. chociaż w rzemiośle, to jest pewnie kwestia przypadku.
-
oprocz poloneza mam honde civic 4g w sedanie w ktorej zamontowalem czerwony poliuretan i gwint mtsa v3 i powiem tyle ze gdyby amorki zostaly seryjne to by jezdzilo sie bardzo podobnie jak na serii moze minimalnie sztywniej (lub to efekt placebo bo seryjne tuleje mialem w oplakanym stanie...) napewno o ile by doszlo do wymiany wszystkich tuleji napewno pojde drugi raz w poliuretan. zolty napewno odradzam bo jest za twardy... kolega mial w jajku caly zawias w zoltym poliuretanie i bylo jak w gokardzie... na stacji diagnostycznej przy sprawdzaniu amortyzatorow malo przednia szyba nie wyleciala xdd dlatego z czystym sumieniem polecam czerwony poliuretan raz ze w przypadku hondy bylo to duzo tansze rozwiazanie, dwa wytrzymalsze niz seryjne a trzy bardzo latwo sie to montuje ;)
-
Najlepiej oczywiście wszystkie w resorze i wieszaku, ale gdy przednia tuleja nie ma luzu i dodatkowo przy poliuretanie są boczne kołnierze, resor nie chodzi na boki, a co za tym idzie cały most.
Co do twardości-tam gdzie można dać twarde bez konsekwencji dla budy, czyli tulejki wahacza, stabilizator lepiej takie dać. "Bycze jaja" uważam powinny być miękkie, szczególnie w plusie. Resor też miekki z przodu, wieszak twardy
-
Ja już 3 lata jeżdżę na poliuretanach czerwonych od strongflexa, mam wszystkie możliwe tuleje - bycze jaja, wahacze, cały stabilizator, całe resory, wieszaki, kości, tylny stab.
Auto jest precyzyjne w prowadzeniu, poprawa na wielki plus a z zawieszeniem nic się nie dzieje.
Nawet diagnosta był w ogromnym szoku, że polonez może tak dobrze się prowadzić (przejechał ścieżkę i musiał przejechać się po mieście bo nie wierzył) , co roku na przeglądzie wychodzą takie same parametry zawieszenia
Jakbym miał wybierać między met-gum a poliuretanem to w ciemno biorę poliuretany
-
Ja już 3 lata jeżdżę na poliuretanach czerwonych od strongflexa, mam wszystkie możliwe tuleje - bycze jaja, wahacze, cały stabilizator, całe resory, wieszaki, kości, tylny stab.
Auto jest precyzyjne w prowadzeniu, poprawa na wielki plus a z zawieszeniem nic się nie dzieje.
Nawet diagnosta był w ogromnym szoku, że polonez może tak dobrze się prowadzić (przejechał ścieżkę i musiał przejechać się po mieście bo nie wierzył) , co roku na przeglądzie wychodzą takie same parametry zawieszenia
Jakbym miał wybierać między met-gum a poliuretanem to w ciemno biorę poliuretany
Z ciekawości jakiej twardości te poliuretany?
Na budzie nie ma śladów problemów?
-
Twardość 80 ShA - czerwone
brak śladów, pęknięć czy problemów z budą i zawieszeniem
-
Opinia kogoś kto jakiś czas Polonezem jeździ już na poliuretanach, tego mi brakowało właśnie :) Skoro u Ciebie na 80ShA nie ma problemów, to na 75ShA tym bardziej nie powinno być <cwaniak2> Powiedz mi jeszcze jak wygląda kwestia komfortu oraz skrzypienia ?
-
co do komfortu, zależy jakie zawieszenie, czy seryjne, czy gleba
na seryjnym powinien być troszkę sztywniejszy - nie wiem, dawno na serii nie jeździłem :jezyk2:
od początku gleby mam poliuretany, więc na komfort nie zwracam uwagi <lol>
29.01 robiłem kolejne badanie techniczne - parametry zawieszenia jakby dopiero fabrykę opuścił
w kwestii skrzypienia - jeśli wszystko jest dobrze poskładane i smar w odpowiednich miejscach, nie ma prawa skrzypieć, u mnie brak jakichkolwiek skrzypień, pisków i innych dziwnych dźwięków
-
Dziś zamówiłem komplet w 85ShA, a bycze jaja w 75ShA - zobaczymy co z tego wyjdzie :)
-
wczesniej nie skojarzylem ,bo mogliscie mi jedno jajo zamowic do paczki
-
polecam:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=47337.0