FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: cyryl890 w Grudzień 15, 2014, 11:27:18 am
-
Witam,
kolega odłączył w swojej karocy kable WN biegnące ze świec do kopułki i niestety nie zapamiętał położenia kopułki i podłączenia kabli. Polonez nie odpala. Możecie pomóc ogarnąć to? Patrzyliśmy schematy i numeracje świec ale ni jak nie możemy tego ogarnąć. Mógłby ktoś napisać czarno na białym co i jak?
Bardzo byłbym wdzięczny. Dziękuję za odpowiedzi.
-
jeśli aparat nie został w międzyczasie wyjęty, nie powinno to stanowić problemu. ustaw znak na kole pasowym równo ze znakiem na pokrywie paska rozrządu. zdejm kopułkę- (kopułka pasuje się tylko w jednej pozycji) palec powinien znajdować się naprzeciw wyjścia na 1 cylinder. w to miejsce (w kopułce) włóż kabel świecowy 1 cylindra. następny w prawo to kabel 3 cylindra, następny to 4. następny to 2. silnik powinien dać się uruchomić.
-
Aparat nie był wyjmowany, tylko kopułka więc powinno się udać. Dzięki za odpowiedź. Dodam ze wymieniany też był przewód ekranowania. I niestety kolory kabelków w nowym i poprzednim różniły się. Tu ma czarny i biały. Podłączył raz tak, potem zmienił je miejscami, bo myślał że to jest przyczyna złego podpięcia kabelka. Czy nic się nie stało? Bo zapewne ma to znaczenie... Jak powinno być prawidłowo podłączone ?
-
jeśli silnik pracuje to jest dobrze. w książce Morawskiego pokazano że końcówka cewki (na lewo od przewodu) znajdująca się bliżej regulatora podciśnieniowego łączy się z poziomym stykiem modułu zapłonowego.
-
Podłączyliśmy kable i działa. Dziękuję <lol> <lol> <lol>