FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: jaca w Styczeń 07, 2015, 16:04:15 pm

Tytuł: silnik 1.4 do borewicza
Wiadomość wysłana przez: jaca w Styczeń 07, 2015, 16:04:15 pm
Witam.
posiadam cały zestaw 1.4 rowera (silnik, skrzynia i cały osprzęt, przednie zawieszenie, most ), który chcę wsadzić do borewicza 83.
jakie mogę mieć niespodzianki w trakcie prac. a ściślej mówiąc co trzeba przerobić ?
na pierwszy rzut oka czy mechanizm wycieraczek nie będzie przeszkadzał ?
pozdrawiam.
Tytuł: Odp: silnik 1.4 do borewicza
Wiadomość wysłana przez: Macki w Styczeń 07, 2015, 19:07:42 pm
Podłączenie zegarów (np. inne wtyki). Chyba że masz/przeszczepiasz całą wiązkę (i zegary) z Caro lub zmienisz sobie wtyczki. Wydech poldo-rowerowski masz?  Bo wychodzi drugą stroną z silnika.
Tytuł: Odp: silnik 1.4 do borewicza
Wiadomość wysłana przez: jaca w Styczeń 07, 2015, 19:19:28 pm
mam wszystko z poloneza caro plusa. zostawiłem szkielet z napędem i instalacją, jeszcze nic nie wymontowywałem. właśnie zaczynam odbudowę borewicza czyli jest rozebrany do gołej budy i zaczynamy prace blacharskie.  zanim go pomaluje to chcę wiedzieć na jakie trudności mogę natrafić. zastanawiam się czy wkładać instalację z plusa i przerabiać kostki czy włożyć elektrykę z borka i łączyć z resztą od rovera.
Tytuł: Odp: silnik 1.4 do borewicza
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Marzec 15, 2015, 23:46:39 pm
Zostaw instalacje w spokoju. Dwa przewody do pompy paliwa, plus z cewki po zapłonie wystarczy. Dodatkowo zostaw zegary z borewicza, obrotomierz i wszystko inne pracuje doskonale (prócz czujnika ciśnienia oleju). Musisz mieć belkę roverowską w której wywiercisz nowe otwory pod wahacze (wąski zawias) przesunięte dokładnie 30mm do środka. Akumulator z półką musisz przerzucić na drugi fartuch (aby móc w miejsce zainstalować filtr powietrza, zbiorniczek wyrównawczy z plusa/rovera i ECU).

Chłodnicę zostaw tą co masz, zmodyfikuj korek i podłącz pod zbiorniczek z rovera/plusa a zapomnisz że jest druga strona skali wskaźnika temperatury. Linka sprzęgła podejdzie tylko musisz założyć tulejkę na gwint.

Nie zapomnij założyć zbiornika z pompą, przewodów paliwowych (obu) minimum 8mm, filtr paliwa w stalowej obudowie i sprawdź ciśnienie paliwa przed uruchomieniem.

Mechanizm wycieraczek nie będzie przeszkadzał, wlot powietrza też nie. Takie oczywistości jak drążek środkowy czy stabilizatora to oczywistość o której nawet nie piszę. Gdybyś miał jakieś pytanie wal w PW.