FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bomber w Luty 01, 2015, 19:33:46 pm
-
W jaki sposób prawidłowo podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia do instalacji MR84?
ALternator Delco - Zaciski: "B+", "+", "-".
Przy regulatorze napięcia: Zacisk 15-czerwony i czarny, zacisk 67-szary
Przy alternatorze: Czerwony-wsuwka, szary-wsuwka, 2 czarne-oczko, gruby brązowy- oczko.
-
Bądź tak miły i napisz szczegółowo
- te trzy wyjścia są z alternatora łącznie z regulatorem?
A te pozostałe co opisałeś to instalacja auta?
-
Dokładnie tak.
-
Najlepiej by było gdybyś wrzucił zdjęcie lub znalazł jakieś w internecie.
-
Tak to wygląda:
(http://i62.tinypic.com/29pp7oo.jpg)
-
Najpierw wywalasz ten regulator co masz , następnie wywalasz przekaźnik kontrolki ładowania i kabelek od kontrolki dajesz pod D+ , + dajesz do akumulatora a minus pod mase karoserii
-
W Polonezach z tego rocznika, to chyba już nie było przekaźnika od lampki ładowania? Niemniej musi być ona (lampka znaczy) podłączona z jednej strony do zasilania, a z drugiej do wyjścia (D+) w alternatorze. Do (+) dołączasz te kable z oczkiem, a masę (--) najlepiej dokręcić grubym jakimś przewodem tam gdzie jest przykręcony minus od akumulatora do błotnika. Przy okazji można też takim samym "grubasem" połączyć łapę od silnika z owym miejscem na błotniku. (Tak jest fabrycznie w Plusach).
-
W Polonezach z tego rocznika, to chyba już nie było przekaźnika od lampki ładowania? Niemniej musi być ona (lampka znaczy) podłączona z jednej strony do zasilania, a z drugiej do wyjścia (D+)
Ten rocznik ma przekaźnik kontrolki ładowania ponieważ (jeśli jest fabryczny altek) jest on 6-cio diodowy i nie ma w nim wyjścia "D+" lecz wyjście z "środka stojanu" na przekaźnik rozłączający. Alternatory samowzbudzeniowe (9-cio diodowe) posiadają wyjście D+ i jest to pin , w którym łączą się katody diod wzbudzenia. Podłącza się pod niego jedną stronę kontrolki ładowania oraz regulator jeśli nie jest wbudowany w alternator
-
o jaki przekaznk chodzi ?
alternator z plusa 70A ma zlaczke D+ i jest ona podlaczona bezposrednio do jednej szczotki
-
o jaki przekaznk chodzi ?
alternator z plusa 70A ma zlaczke D+ i jest ona podlaczona bezposrednio do jednej szczotki
bo plus ma alternator 9-cio diodowy a nie 6-cio diodowy. I polonez do modelu SLE (nie jestem pewny co do wąskiego caro) miał właśnie alternator 6-cio diodowy gdzie regulator jest mechaniczny a kontrolka służy tylko do informacji dla kierowcy a jest sterowana przekaźnikiem o stykach rozwiernych
-
(http://obrazki.elektroda.net/10_1153085519.jpg) Dla porównania , po lewej szerokie caro po prawej SLE. I kolega chce przerobić instalacje z prawego obrazka na lewy obrazek
-
schemat a) dotyczy alternatora A125-55k i jest w Morawskim,
schemat b) nie wiem do jakiego jest alternatora ? jezeli do A124-14V-44A (troche tak to wyglada,bo na A124 jest styk 67 na szczotykotrzymaczu i styk niepodpisany w obudowie) to nie ma najmniejszego problemu z przerobka,bo w moim DFie jak i caro MR91 A124 dzialal regulowany przez RNa12,
zreszta regulator nie ma tu nic do rzeczy,bo na mechanicznym mozna zrobic tak samo (albo inaczej: mechaniczny moze regulowac A125 w zastepstwie RNa12)
przekaznika faktycznie trzeba sie pozbyc, mechaniczny regulator tez wypada z konfiguracji z alternatorem na zdjeciu,
-
przekaznika faktycznie trzeba sie pozbyc, mechaniczny regulator tez wypada z konfiguracji z alternatorem na zdjeciu,
Czyli tak jak napisałem od razu
-
tak jak napisales,
zastanawia mnie jednak jeszcze to,ze w MR91 kontrolka jarzyła sie lekko ,gdy padla dioda lub dwie w A124 ,a na przekazniku nie ma takiej mozliwosci, wiec zarowka musi byc podlaczona w obiegu z altkiem,
musze przyjzec sie wiazce,gdy bede ja wyprowal
-
Przekaźnika może nie być w instalacji, to, że jest mechaniczny regulator, jeszcze o niczym nie świadczy. Nie spotkałem się nawet z poldem, który by go miał, starsze DF tak. W ksiązce Kaima do DF jest wyszczególnione, kiedy przeszli na altek 9 diodowy w DF, a tam było duże opóznienie ulepszeń względem PN. jak pamiętam, to okolice 85r
Najprościej dołożyć kabelek z regulatora do masy na włączonym zapłonie-jak się zaświeci lampka, to przekaźnika brak.
-
w polonezie fabrycznie nigdy nie było przekaźnika kontrolki, nawet w 78.
-
Dobrze pamiętałem. :)