FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: kulako w Luty 10, 2015, 21:09:15 pm
-
Mam Caro Minusa 1996 rocznik z 1.6 GLI Abimex. Chciałbym polepszyć trochę jego osiągi i myślę co tu można zrobić, nie licząc turbo :D
Myślę nad kolektorem wydechowym z GSI, i ssącym okrągłym z 115c, w dobrym kierunku zmierzam? I do tego poprawić kanały w głowicy i lekko splanować tylko nei wiem ile?
Ma ktoś jakieś pomysły? Od razu zaznaczam, że nie wchodzi w grę swap na rovera ani nic innego, ma być te 1.6.
-
Wyważenie układu korbowo-tłokowego, lekkie koło zamachowe, sprężynki zaworowe od hydro, najlepiej z wałkiem, albo wałek custom.
Planuj do oporu :P Kierunek jest dobry, do abimexa załóż jeszcze aparat zapłonowy z elektronicznym modułem i ustaw sobie dobrze zapłon. Jak masz LPG to można podlać go paliwem bardziej.
Jest jeszcze opcja na przepustnicę od opla(?) 1.8 podobno to daje efekt. Są też wtryskiwacze p&p od opla 1.8 na monowtrysku.
Neon robił OHV w podonej konfiguracji i całkiem nieźle to jeździło (na filmikach) Poszukaj jego tematu!
-
A zacząć powinieneś właśnie od wspomnianego przez Ciebię kolektora wydechowego z GSi.
-
Był ostatnio jakiś temat o obróbce silnika na forum, dość dobrze były modyfikacje wymienione, nawet ktoś powoływał się na jakąś książkę o modyfikacjach OHV, nie mogę teraz znaleźć tego tematu, ale poszukaj, na pewno sporo cennych wskazówek znajdziesz <spoko>
-
Obróbka dużo daje wiem bo sam miałem tak zrobione ale przy ciężkiej nodze 80tysiecy i ohv ma już 9 at ciśnienia w cylindrach (głowica trzyma potwierdzone próbą olejową) <co>. O dziwo Panewek nie słychać i ciśnienie oleju na zimnym 4.5at na gorącym 2 na oleju 10w40. Zapomniałem dodać ,że po zmianie sprężyn zaworowych i wałka rozrządu po jakimś 26tysiącach do 30 na pasku rozrządu kosi zęby więc radze wymienić na ten od plusa razem z kołami no chyba że ktoś lubi wymieniać laski popychaczy i rozrząd na drodze :D
-
Proszę książka pt. ''USPRAWNIENIA POLONEZA''. Autor Pachoń i Sklorz. Kopalnia wiedzy na temat gaźników itp ich usprawnianie.
Jak wyżej Tomasz pisał.
Tylko odnośnie sprężyn i wałka zastosował bym od Świątka na zamówienie. Reszta wiadomo , obróbka kanałów, ssący koniecznie od 115c, wydechowy od GSI.
-
Oprócz kolektora zajmij się też resztą wydechu. Ja zastąpiłem kata tłumikiem od gle a ostatni zastąpiłem tłumikiem z borka, środkowy zostawiasz bez zmian.
-
sprezyny sztywniejsze na rozrzadzie przydatne sa tylko w przypadku checi uzyskania uzytecznych obrotow powyzej 6000rpm,
w innym przypadku to strata nergii,
kolektor ssacy z 115c jest najlepszy,ale do gaznika - w SPI trzeba przerabiac mocowanie, a tak ogolenie to nie warto sie bawic, bo lepiej obrobic kanaly w seryjnym kolektorze,
w wolnossacej wersji to mozna doprezyc komory frezujac glowice,by siadla 1.0mm nizej, ale trzeba lec lepsza benzyne,jezeli nie ma LPG,
w sumie zalozenie instalacji LPG to dobry tuning,bo przynosi oszczednosci :D
-
Gdzieś ktoś jeszcze pisał o zrobieniu tzw. łezki na czopach wału korbowego od otworu smarującego, testował to ktoś?, wał od garbusa ma tak fabrycznie, przynajmniej tak mi się wydaje.
-
Jak chcesz dłubać przy OHVce N/A to może pomyśl, żeby zamiast kolektora z GSi policzyć wydech i zbudować cały nowy.