FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Bjorn w Luty 22, 2015, 10:53:58 am
-
Witam, mam problem z kierownicą, tzn. na starych tylnych oponach miałem ustawianą zbieżność po wymianie drążków. Diagnosta uprzedził mnie, że kierownica może być lekko skręcona ale nic takiego nie wystąpiło. Samochód jechał jak po sznurku. Niedawno po zmianie tylnych opon na nowe, aby jechać na wprost, kierownica jest lekko skręcona w lewo. Przestawiałem ją na wieloklinie o jeden ząbek w prawo ale wtedy jest skręcona w prawo. Nie mogę ustawić pozycji neutralnej. Czy muszę jechać na ponowną zbieżność?
-
Wychodzi na to że tak.
Pobawić się z drążkami musza panowie.
Też to przerabiałem kiedyś na letnich było ok, po zmianie na zimówki już leciała w prawo i ustawienia na klinie nic nie dawały bo albo było w lewo lub w prawo.
ps. na pewno nie masz luzu?
-
Trochę luzu na przekładni jest. Z tego co wiem, to można go trochę skasować.
-
Trochę luzu na przekładni jest. Z tego co wiem, to można go trochę skasować.
Można, kawałek płaskiej blaszki lub 1zł i dokręcasz wystająca cześć, ale uprzednio luzujesz kontrę.
Tylko z umiarem i z rozwagą aby Ci się kierownica nie zablokowała.
Powinieneś udać się aby Panowie ustawili kierę na drążkach.
Tylko nie na płycie a tradycyjnie na światła.
W mojej okolicy ustawiają na płycie co wiąże się z tym że jest niedokładnie, nie to co na laser czy światła.
-
Ok, dzięki za odpowiedź. Zobaczymy czy coś zmieni ta zbieżność.
-
Bjorn. ustawia się najpierw zbieżność a później kierownicę. ustawia się ramię przekładni do obudowy (są znaki), reguluje się zbieżność drążkami a na końcu ustawia kierownice. w pozycji- "jazda na wprost" przekładnia ma najmniejszy luz, w miarę skręcania luz się powiększa. jeśli kierownica ma duży luz to znaczy że przekładnia jest źle ustawiona- nie w pozycji jazdy na wprost.
-
Byłem na zbieżności i się okazuje, że wszystko jest w porządku. Pokazuje 0 lub momentami +1.
-
zbieznosc na 13' powinna wynosci 2-4mm
-
No to w takim razie diagnosta nie miał pojęcia. Czyli muszę się udać na ustawienie zbieżności?
-
pewnie sprawdzal na plycie, a plyta to rozne wyniki moze zwracac,
trzeba sprawdzic na normalnym stanowisku do ustawiania zbieznosci
-
Dokładnie tak, sprawdzane było na płycie.
-
Tylko nie na płycie a tradycyjnie na światła.
NIE CZYTAŁEŚ ALBO OLAŁEŚ TEMAT.
-
na swiatla to bardzo tradycyjnie :lol: - gdy bylem w technikum to juz mielismy lasery,
teraz sa stanowiska bez efektow swietlnych,
plyta najazdowa to tylko szybkie sprawdzenie sil znoszacych podczas hamowania, ale lenistwo pracownikow stacji robi swoje
-
na swiatla to bardzo tradycyjnie :lol: - gdy bylem w technikum to juz mielismy lasery,
teraz sa stanowiska bez efektow swietlnych,
plyta najazdowa to tylko szybkie sprawdzenie sil znoszacych podczas hamowania, ale lenistwo pracownikow stacji robi swoje
No laser. U mnie ustawiał az za bardzo tradycyjnie ( na światła:P i jest ok::).
-
Czytałem, nie olałem tematu. Już tłumaczę. Trafiła się okazja żeby wjechać na stację diagnostyczną więc skorzystałem. Niestety mieli tylko płytę. Ale skoro za darmo, więc czemu nie wjechać? Tak czy tak muszę się udać na prawidłowe sprawdzenie i ewentualne ustawienie.