FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: 1.5X w Marzec 03, 2015, 19:45:46 pm
-
Czy miedziane przewody do LPG można stosować jako sztywne przewody paliwowe do benzyny.
W moim gaźnikowcu podobno mam zapchane przewody idące od baku do pompki paliwa.
Czy takie przewody miedziane można gdzieś w Wawie zakupić tak, aby ktoś je dodatkowo zarobił na końcach ?
-
Błędnie wybrałem dział proszę o przeniesienie do działu LPG lub układu paliwowego.
-
jezeli srednica sie zgadza to czemu nie
-
tak mozna zastosowac, nie rozpuszcza sie
-
Jak będziesz kupował te przewody to zaraz poproś aby ci zagnietli na końcach te zgrubienia
-
Można taniej, szybciej i wygodniej.
Wystarczy udać się najbliższego sklepu z częściami do samochodów ciężarowych lub zajmującego się pneumatyką i poprosić o przewód Tekalan.
O dowolnym FI (od 4.5 do 16mm)
Jest dużo trwalszy i odporniejszy na uszkodzenia , oraz co najważniejsze, można go łatwo układać. A ewentualne uszkodzenia BARDZO ŁATWO NAPRAWIĆ.
-
Ostatecznie kupione oryginały.
-
Można taniej, szybciej i wygodniej.
Wystarczy udać się najbliższego sklepu z częściami do samochodów ciężarowych lub zajmującego się pneumatyką i poprosić o przewód Tekalan.
O dowolnym FI (od 4.5 do 16mm)
Jest dużo trwalszy i odporniejszy na uszkodzenia , oraz co najważniejsze, można go łatwo układać. A ewentualne uszkodzenia BARDZO ŁATWO NAPRAWIĆ.
Robię odkop- jak takie przewody połączyć ze zbiornikiem lub pompą paliwa? Da się na to nasunąć gumowy wąż i zacisnąć opaską tak jak w przypadku zwykłych przewodów ? Można na nich wykonać w jakiś sposób zgrubienie na.końcu ? Czy przewód ten jest na tyle elastyczny że odpada taka opcja łączenia go i potrzebne są jakieś złączki ?
-
Robię odkop- jak takie przewody połączyć ze zbiornikiem lub pompą paliwa? Da się na to nasunąć gumowy wąż i zacisnąć opaską tak jak w przypadku zwykłych przewodów ? Można na nich wykonać w jakiś sposób zgrubienie na.końcu ? Czy przewód ten jest na tyle elastyczny że odpada taka opcja łączenia go i potrzebne są jakieś złączki ?
Są specjalne złączki. Na przykład takie (http://www.globtruck.pl/allegro/zdjecie,7226,450,500,cibw.jpg)
Nasuwanie węży lub innych elastycznych przewodów nie jest dobrym pomysłem bo nie da się tego ścisnąć opaską, zgniecie się. Można wstawić kawałek rurki jako łącznik i na niej zaciskać opaski, wtedy ładnie trzyma. Jedyny mankament to to, że musisz robić zakręty dużym łukiem bo się to ustrojstwo łatwo załamuje.
Ostatecznie kupione oryginały.
możesz podać namiary gdzie?
-
Są też złączki zarabialne - gwintowane od 8mm do 22mm (średnica gwintu)
I normalnie można to nakręcić na co chcesz.
-
Dobrej jakości tekalan cieżko złamać.....
-
Hmmm..... w takim razie zostanę przy miedzi ;-)
-
Najlepiej dać zwykle rurki miedziane np od klimatyzacji lub LPG(są takie z otuliną). Średnica 6/8/10mm co potrzeba. Koniec albo traktujesz brzeszczotem (rysy- wąż nie puści ) albo zarabiasz na baryłkę i bez problemu zakładasz węza. Osobiście polecam stosować tylko przewód gumowy zbrojony i zaciskać na końcach po 2 obejmy. Do tworzyw sztucznych nie mam osobiście zaufania. W przypadku miedzi jeżeli bawimy się w mocne/ciasne łuki należy używać specjalnych sprężyn a będzie wszytko ok
-
Ja wykorzystałem u siebie tekalan i jestem zadowolony. Na początku łączyłem wszystko na metalowe szybkozłączki, ale szybko padały w nich uszczelki i przeciekało paliwo. Teraz mam wszystkie łączenia zrobione na gumowych wężykach i nic nie cieknie.
Tekalan jest bardzo mocny i bezpieczny wszystkie ciężarówki na tym jeżdżą...