FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jacek2 w Marzec 13, 2015, 07:17:35 am
-
Potrzebuję pilnie pomocy elektryka. Objaw następujący: nagle bez przyczyny przy naciskaniu pedału hamulca świecą się równolegle lampki hamulca ręcznego i ssania. Swiateł stop wtedy nie ma. Właczenie kierunków powoduje ten sam objaw. Włączenie wycieraczek-to samo. Wtedy wycieraczki też nie działają. Obie lampki też czasami się żarzą. Światła główne działają. Auto pali i jeździ normalnie. Czego szukać????
-
Masa między odbiornikami a karoserią.. Inaczej mówiąc wszystkie punkty masowe : lamp , licznika , silnika wycieraczek..
-
Uciekła Ci masa....sprawdź połączenie na zegarach itp, jak Dariusz pisał.
-
przede wszystkim sprawdź masę na zegarach. ona jest wpinana osobno, w lewym dolnym rogu, nie w kostkach.
-
Dzięki Darek, Mruk i kolego Maciejowski, właśnie rozgrzebuję temat. W liczniku wiem o tej masie i będę się do niej dokopywał, ale wiem że jest podłączona, tylko nie wiem czy gdzieś dalej kabel nie jest uszkodzony. Jeśli zwalczę temat to się pochwalę. Gdy przyjdzie wam jeszcze coś do głowy, Dajcie znać.......
pozdrawiam Jacek
-
Jak dokopiesz się do przewodów masowych to najlepiej sprawdź je żarówką H4 na przewodność.. Przewód może wyglądać ładnie ale może być uszkodzony w środku
-
sprawdź je żarówką H4 na przewodność.. Przewód może wyglądać ładnie ale może być uszkodzony w środku
litości <ściana>
Już lepiej H3 (bo ma 1 kabelek przynajmniej wyprowadzony)... Ale chyba najlepiej odżałować te 10zł i kupić najprostszy multimetr z marketu... Wtedy raz że oszczędzisz sobie kombinowania z "wpinaniem" żarówki w dany obwód (a jak kupisz miernik z brzęczykiem to nawet patrzeć nie musisz czy "żarówka zaświeci") a do tego zmierzysz sobie i napięcie i oporność w kabelku ;) Acz osobiście polecam już jakiś ciut droższy (20-40zł) byle markowy (np. uni-t, kemot), choć najprostszy model, jeśli ktoś planuje częściej używać (wtedy zaczynamy doceniać funkcje jak np. autozakres pomiaru, auto-off czy podświetlenie wyświetlacza).
Z resztą wypowiedzi w 100% się zgadzam :-)
-
Już lepiej H3 (bo ma 1 kabelek przynajmniej wyprowadzony)... Ale chyba najlepiej odżałować te 10zł i kupić najprostszy multimetr z marketu... Wtedy raz że oszczędzisz sobie kombinowania z "wpinaniem" żarówki w dany obwód (a jak kupisz miernik z brzęczykiem to nawet patrzeć nie musisz czy "żarówka zaświeci") a do tego zmierzysz sobie i napięcie i oporność w kabelku ;)
Po 1. H4 i H3 ma tą samą moc , po 2. multimetrem to sobie możesz zmierzyć napięcie a nie przewodność przewodu przez który płynie od 1A w góre . Jestem elektrykiem wiem co pisze. Prawo ohma się kłania kolego. Tak samo jak diody krzemowe też możesz sobie mierzyć multimetrem z Twojego ulubionego marketu a jak je wsadzisz w układ to będą zjebane.
-
Diody też sprawdzasz H4? :P
-
litości, h3, h4? kiedyś wam zaświeci kabel zamiast żarówki.
-
Diody też sprawdzasz H4
Główne alternatora tak ;)
litości, h3, h4? kiedyś wam zaświeci kabel zamiast żarówki.
Pobór 5A . Przewód o przekroju 1mm wytrzymuje natężenie 10A
-
Kochani, bardzo dziękuję za wszelkie informacje przekazane od Was. Usterkę zdiagnozowałem. Ciężko było i dużo czasu to zajęło, ale efekt w postaci usunięcia usterki jest widoczny. Otóż dogrzebałem się do skrzynki z bezpiecznikami, i okazało się że jeden kabel się z niej wysunął i powodował brak styku. To powodowało dyskotekę lampek od ssania i hamulca ręcznego. Teraz wszystko jest ok.
Dziękuję wszystkim za pomoc......