FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: mkzibi w Marzec 24, 2015, 23:22:34 pm
-
Witam. mam Poloneza 1.6 GSI. Mam alternator ELMOT jak na zdjęciach. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki regulator zakupić do tego. chce tak trochę na zapas kupić w razie jak by się coś w drodze posypało.
(http://www.fuleron.com.pl/images/forum/polonez/alt1.jpg)
(http://www.fuleron.com.pl/images/forum/polonez/alt2.jpg)
-
Jak chcesz robić zapasy to szukaj Elmotów RNa - 12A 14V (z brązowym paskiem) Podobno występują jeszcze wersje o lekko podwyższonym napięciu ładowania do 14,6V, oznaczenie RNa - 12 z czerwona naklejką. Ogólnie podobno robi się problem z dostaniem tych regulatorów, jakbyś gdzieś znalazł źródełko takich regulatorów w ludzkich pieniądzach to daj cynk :-)
-
Jak chcesz robić zapasy to szukaj Elmotów RNa - 12A 14V (z brązowym paskiem) Podobno występują jeszcze wersje o lekko podwyższonym napięciu ładowania do 14,6V, oznaczenie RNa - 12 z czerwona naklejką. Ogólnie podobno robi się problem z dostaniem tych regulatorów, jakbyś gdzieś znalazł źródełko takich regulatorów w ludzkich pieniądzach to daj cynk :-)
Tak wiem że to Elmot ale jaki ma regulator?
-
RNa - 12A 14V (z brązowym paskiem) Podobno występują jeszcze wersje o lekko podwyższonym napięciu ładowania do 14,6V, oznaczenie RNa - 12 z czerwona naklejką.
-
Macie jakaś fobię. Montowałem dużo regulatorów z zamiennika i Magnetti i AS i Cargo i może ze 2 trafiły się wadliwe i nie działały od początku. Te same regulatory ma seicento 900.
-
Mam polonezy z 12 lat i zawsze w alternatorach sypały się łożyska jako pierwsze (plus zerwany pasek od altka i wody), więc jeśli chcesz mieć zapas proponuję wizytę na szrocie po sprawny altek i w sklepie po nowy pasek. W razie W zakładasz nowy pasek z altkiem a stary idzie do regeneracji.
-
i w sklepie po nowy pasek
I to jest dobra rada. W Polonezie największym problemem są niskiej jakości paski klinowe. Nowe napinają się w 1/2 regulacji. Po tygodniu znowu trzeba je napinać i po kolejnych dwóch znowu jest to samo. Potem zazwyczaj jest spokój. Ta plaga wyciągających pasków jest problemem od kilku lat. Jedynie mitsuboshi są dobrej jakości. Reszta to import z chin.
-
proponuję wizytę na szrocie po sprawny altek
Mając już taki altek grzechem było by go nie podszykować i chociaż zmienić łożyska - koszt śmieszny, a i robota prosta.
-
Jedynie mitsuboshi są dobrej jakości. Reszta to import z chin.
u mnie gates chodzil kilka lat, pozniej bosch ktory dziala od kilku lat,
w przebiegach to bedzie jakies : gates 100kkm ,bosch 80kkm i nie zanosi sie na zmiane,
po drodze byly jeszcze dwa rolundusy,czy cos takiego (niebieski kartonik) to wytrzymaly kazdy po jednym miesiacu
-
i w sklepie po nowy pasek
I to jest dobra rada. W Polonezie największym problemem są niskiej jakości paski klinowe. Nowe napinają się w 1/2 regulacji. Po tygodniu znowu trzeba je napinać i po kolejnych dwóch znowu jest to samo. Potem zazwyczaj jest spokój. Ta plaga wyciągających pasków jest problemem od kilku lat. Jedynie mitsuboshi są dobrej jakości. Reszta to import z chin.
A jaki alternator poza elmotem proponujecie który jest do dostania w sieci lub sklepach?
-
Jak mam u siebie Delco-Remy (A124-70"coś") od... Lublina :P - trzeba było tylko przednią część obudowy przełożyć od starego, bo ucho na napinacz w innym miejscu wypadało :) Regulator może być np. APE 15Ra 14V3 / 15RAa 14V3 (jeden jest z ekhm... "dogaszaczem" silnika po wył. stacyjki drugi bez; oba zamienne), 30-40zł
czy też Magneti Marelli