FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: zacekpl w Marzec 30, 2015, 17:04:00 pm
-
Szukam tłoków, do 1.6 16v Roverowskiego nieco wyższych o fabrycznych. Ktoś ma jakies info od czego pasują "mnie wiecej" ? Może KV6 ?
-
Kucizna. :) Od KV6 trzebaby pomierzyć, bo cylinder też ma 80mm jak w K16 a tłok wygląda nieco inaczej, tzn. ma denko takie jak 1.4 na starym bloku.
-
A masz może gdzieś taki do KV6 ? Tuleje pewnie takie same jak w k16 to i średnica tłoka powinna być identyczna.
EDIT:
(http://www.xedos.com.pl/allegro/rok2010/pazdziernik/2010-10-28/2010-10-28-003.jpg)
Tłok z 2.5
vs
(http://sklep.landroverowy.pl/media/products/9c6b7084b099b866aa99413dda4060fe/images/thumbnail/big_LFL103580-LFL10358-LFL103580P.JPG?updated_at=1369689872)
Tłok z 1.8
Widać, że ten z KV6 nie jest wklęsły jak ten z K-16, jak ktoś ma dostęp do tłoka z KV6 to proszę o wymiarowanie.
-
Ok, może trochę mi to zajeło, ale dorwałem tłoki z 2.0 i 2.5 KV6. Ten z 2.0 jest wyższy chyba z 9mm, wiec odpada, ale ten z 2.5 jest wyższy tylko 4mm, co na seryjnych korbach z 1.8 dałoby jakies 17:1 i pewnie wymagałoby wykonania sporych podciec pod zawory. Ale na korbach z 1.8 turbo osiągamy stopień sprężania 13;1 i pewnie trzeba powiększyć seryjne podcięcia. Będę to mierzył i testował za jakiś czas jako alternatywę dla kucizny.
-
uuu widzę pierwszy od wieków ciekawy temat. to pisz czym szybciej czy zda to egzamin. Mam zawory od VVC w seryjnej głowicy, ciekawi mnie czy nie trzeba będzie podcinać tłoków. dół mam jeszcze nie złożony na szczęście :)
-
Chce te tłoki włożyć do 1.8 VVC, wczesniej myslałem nad nimi w 1.6, ale w międzyczasie wpadło pod maske 1.8. Tłoki na 90% trzeba bedzie frezować bo mają duże mniejsze fabryczne podcięcia. Poki co to mam problem z kupieniem korbowodów z 1.8 T...
-
chyba lepiej będzie znaleść 1.8 T z uwaloną uszczelką lub sam dół
-
Nie ma nic na sprzedaż od 2 tygodni, mało tego z UK sciągają. Zastanawiam się jeszcze nad splanowaniem bloku 1-1.5 mm.
-
ja bym sobie dal spokoj z tlokami od KV6 sa tak samo liche jak w K4, roztocz tuleje od 1.4 pod wymiar jakis pancernych tlokow
-
To samo miałem napisać co do do ich wytrzymałości. Więcej kuni zrobicie to półki zaraz polecą.
-
ja bym sobie dal spokoj z tlokami od KV6 sa tak samo liche jak w K4, roztocz tuleje od 1.4 pod wymiar jakis pancernych tlokow
To już lepiej kucizne pod fabryczne tuleje, bez sensu cokolwiek toczyć.
To samo miałem napisać co do do ich wytrzymałości. Więcej kuni zrobicie to półki zaraz polecą.
Półka z 2.0 KV6 jest dobre 1.5 mm grubsza niz w K16, nie martwiłbym sie ze to popęka. Jak coś to moge porobic foty do wglądu.
Pomierze jeszcze na dniach jak by sie zgrał splanowany blok z reszta gratów.
-
Półka z 2.0 KV6 jest dobre 1.5 mm grubsza niz w K16, nie martwiłbym sie ze to popęka. Jak coś to moge porobic foty do wglądu.
Pomierze jeszcze na dniach jak by sie zgrał splanowany blok z reszta gratów.
przekroczysz maksymalna predkosc tłoka i sie rozlecą niestety szkoda roboty
dobre kute tloki do tego silnika kosztuja chore pieniadze