FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Kwiecień 23, 2015, 22:01:21 pm
-
do czego służy drugi przewód sondy dwuprzewodowej, czy to jest masa? gwint stanowiący masą sondy jednoprzewodowej szybko rdzewieje i nie kontaktuje właściwie. czy sondę dwuprzewodową można zastosować do poloneza?
-
sonda o dwoch przewodach to rzadkosc,ale jak juz jest to drugi przewod jest masa,
powiedzmy,ze beda to przewody czarny i szary - czarny to sygnal, szary to masa
-
moim zdaniem zastosowanie sondy dwuprzewodowej powinno zakończyć problemy z masowaniem sondy.
-
znalazłem sondę dwuprzewodową. czarny- sygnałowy do czerwonego w wiązce a szary do brązowego który też wiązką wchodzi do ECM. nie rozumiem po jaką cholerę brązowy- (podobno masa sondy) wchodzi do kompa. ze schematu wynika że komp ma co najmniej trzy podłączenia do masy samochodu. po co mu jeszcze jakiś przewód masowy do sondy którego do sondy podłączyć nie można bo sonda nie ma przewodu masowego.
-
do sond z kablem masowym, ten kabel ma zakonczenie w kompie,
inaczej nie bylo by sensu dawac dodatkowy kabel masowy,
jezeli komp nie ma dodatkowego przewodu masowego dla sondy,to stosowane sa sondy jedno przewodowe i trzyprzewodowe, a masa jest na obudowie,
jezeli chcesz to mozesz zalozyc sonde dwuprzewodowa i jej kabel masowy polaczyc z masa auta,
ale mozna tez dolozyc dodatkowy przewod miedzy uszczelke sondy i korpus sondy i tez polaczyc z masa auta ,co poprawi stycznosc masy z sonda - nie bedzie zalezna od tego jakie polaczenie masowe z silnikiem ma wydech
-
gdyby ta sonda była na wyciągnięcie ręki tobym już dawno tak zrobił. muszę jakiś klucz do niej dorobić bo na samą myśl o wykręcaniu sondy słabo mi się robi. kiedyś podłączyłem ten brązowy kabel do minusa na akumulatorze- komp nie był zadowolony. może tam jeszcze coś innego jest spi... ne.
-
a w ktorym miejscu normalnie jest podlaczony ten brązowy masowy kabel z ECU ?
-
do wspornika zaworu nagrzewnicy. a ten do głowicy.
-
to widac ma za zadanie dodatkowo zmasowac silnik,zeby sonda miala pewniejsza mase,
mozesz ominac ten system przedluzajac ten kabel bezposrednio do sondy lambda (jak pisalem, zacisnac koniec przewodu miedzy podkladke,a sonde)
-
jak zakupię sondę dwuprzewodową to połączę jej kabel masowy z kablem idącym bezpośrednio do ECM.
-
jak chcesz, tylko szkoda kasy,jezeli ta sonda jednoprzewodowa jest sprawna,
jesli i tak masz kupic nowa,to moze byc dwuprzewodowa,
dostep do sondy jest calkiem niezly z kanalu,
plaskim kluczem mozna odkrecic i nie obedrzeć sobie rąk,
no chyba,ze jest zapieczona,to szkoda rąk i lepiej dorobic cos specjalnie wygietego ,najlepiej z oczkiem 21
-
sonda jest nowa, założona w zeszłym roku. a że kanału nie mam to wykręcenie jej to wyczyn.