FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Master82 w Czerwiec 19, 2015, 15:31:10 pm
-
J.w. gaśnie przy obrotach rzędu 2,5 tyś, jakby brakło iskry. Wystarczy przekręcić kluczyk na zapłon ponownie i silnik zaczyna pracować, czasem też odpala samoistnie przy wciśnięciu sprzęgła. Co mu dolega? Coś z aparatem czy gaźnikiem?
-
Raczej iskra.
Jak często się to dzieje? Zapłon klasyczny do bólu jak rozumiem, cewka odpowiednia?
kondensator można podmienić, możliwe też, że najzwyczajniej coś nie kontaktuje, np. kabelek aparat-cewka
-
Jak często? Cały czas, powyżej 2,5 tyś obrotów, ale tylko podczas jazdy, prawie nigdy na luzie. Jutro pewnie podmienię w końcu cały aparat i nowy kabelek dam.
-
Czy powodem tego może być też sama cewka? Podobno występowały 2 modele, jeden do elektronicznego i jeden do przerywaczowego?
-
jak masz inną na podmianę to sprawdź.
cewek były dwa rodzaje, nie zamienne. klasyczna przy elektroniku, dawałby słabą iskrę, jeśli w ogóle. od elektronika przy zwykłym zapłonie, spaliłaby się.
-
Problem rozwiązany. Winna, nieprawidłowa cewka. Podmieniona na tą od elektronicznego i silnik śmiga.
Pozdrawiam