FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: master22 w Sierpień 26, 2015, 22:02:17 pm
-
Witam,
Właśnie jestem w trakcie przekładki z 1.6 gli na 1.4 i zostało mi podłączenie elektroniki, spięcie instalacji już znalazłem tylko kwestia przedłużenia kabli.
Ale nie wiem jak podłączyć rozrusznik.
tak jak na zdjęciu możecie rozpisać jak to wygląda?
1 - to + od stacyjki?
2 - to + od akumulatora
3 - to ?
-
Wszystko jak napisałeś.Nr. 3 Cię nie interesuje,bo to tylko wyjście z automatu/włącznika elektromagnetycznego na uzwojenia rozrusznika,czyli tam jest prąd w momencie zadziałania rozrusznika i zwarcia styków w automacie.Chyba wszystko jasne?Podłącza się tak samo,jak rozrusznik w ohv,to nic innego.
-
Aha, no to dzięki, mam nadzieje że jutro zapali:)
A jeszcze jedno pytanie skąd najlepiej wziąć + od stacyjki? jest on w grodzi silnika czy trzeba ciągnąć spod deski rozdzielczej?
Dzięki
-
Przecie tak jak pisał Buźka tak wszystko jest to samo jak w ohv więc i kabel od stacyjki również. Będzie trzeba tylko zmienić końcówkę na taki duży konektor bo w ohv tam jest chyba oczko.
-
Tak tak,tylko czy kolega mnie dobrze zrozumiał,bo pisał o "plusie po stacyjce" a rozrusznik czegoś takiego nie wymaga.Podłączamy tylko gruby kabel z aku (i jak ktoś chce mieć orginalnie,to podwójny przewód od alternatora) i mały przewód od stacyjki,którym idzie prąd TYLKO po przekręceniu kluczyka na rozruch.Jak sobie podłączy tam "plus po stacyjce" to się ciut zdziwi po przekręceniu zapłonu :P A plus po stacyjce, to już nawet nie pamiętam,czy tam idzie gdzieś w roverze,oprócz cewki zapłonowej.Tak czy siak,to w GLI gdzieś tam powinien wychodzić przewód spod deski do komory silnika, bo przecież fabrycznie do cewki idzie chyba,nie?
A i polecam zrobić sobie taki patent jak u mnie,że kabel od stacyjki do automatu połączyć na wsuwki obok komputera,w sensie, że dodatkowo rozpinany w tym miejscu.Przydaje się to,jak się chce sprawdzić ciśnienie sprężania,to wtedy rozpina się go i wpina w tym miejscu kawałek przewodu do aku.Nie trzeba wtedy się grzebać pod spodem,albo organizować drugiej osoby do mierzenia,lub kręcenia rozrusznikiem.
-
Ale oryginalnie przecież jest wtyczka gdzieś na fartuchu więc po co ciąć dodatkowo ten kabel. Dobrym pomysłem jest też założenie przekaźnika żeby odciążyć stacyjke.
-
No niestety,ale w 1.4 nie ma żadnej wtyczki,za wyjątkiem tej przy rozruszniku.Przewód do rozrusznika idzie z pominięciem złącza na błotniku/fartuchu.Wychodzi prosto z kabiny i idzie całym ciągiem do rozruchacza.
-
No to nie wiem, u mnie jest taka jednopinowa hermetyczna, może mam coś nie tak :P Zobacze jeszcze u kolegi.
-
w wiązce 1.4 złącza nie ma, ale to swap z gli, to wtyczka powinna być