FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Vornar0 w Wrzesień 15, 2015, 19:53:34 pm
-
Siemka!
Mam zamiar zamontować do swojego Poldka turbo, problem w tym, że nie wiem jak to zrobić. Doszły mnie słuchy, że przy MPI komputer sobie nie poradzi... i trzeba go zmienić. Jak to jest w rzeczywistości? Pisałem do uzytkowanika MrVspec bo on chyba ma kompa z GSI, ale brak odzewu. Wiecie jak to jest? Czy wystarczy dołożenie tzw. "piggy back"? Mniej więcej o tym czytałem, ale jestem w temacie zastępczych ECU trochę lewy:P
PS. Komp GSI to ten sam co w Lanosie 1.5 8V?
Pozdro!
-
w lanosie jest podobny,ale podobno piny sie nie zgadzaja, tak jak w 1.6 16v i 2.0 16v,
ale po co Ci ECU z Lanosa ? on tez sobie nie poradzi,
tylko ECU z silnika z doladowaniem sobie poradzi,
trzeba podlozyc swinie do GSI
-
Czemu komp ma sobie nie radzić? Na LPG sobie poradzi
Żeby to jeździło na benzynie to Ty sobie nie poradzisz - z montażem i strojeniem ;)
Lepiej zbieraj kase na swap na rovera, jak masz jeszcze klimę to ooooo...
-
jak jest klima to turbawka nie wejdzie
-
KGB: No właśnie mam klimę. Na pewno nie znajdzie się jakaś mniejsza, którą się wepcha na siłę? Mam na stanie turbo z Passata B2 1.6D.
Tomasz: Swap na Rovera nie wchodzi w grę jak i jakikolwiek inny:) LPG wypada na 90%, zostawię może tylko rury doprowadzające gaz.
PS: A bez turba ile można osiągnąć podczepiając świnkę, bez zmiany całego ECU? Wiem, że jakiś gość z Warszawy, czy Krakowa zwiększał moc w GSI, ale tylko o 15%, z tym, że tylko tyle bo twierdził, że silnik nie zniesie więcej. Turbo to tylko opcja, jeśli da się dojść chociaż do 110 bez T to się obejdzie bez niego:)
Jak patrzę na ten filmik to mam wrażenie, że da się to jakoś upchać, osuszacz w razie czego można jakoś porzełożyć, sprężarka chyba podejdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=9o26IkOhufw
(https://www.youtube.com/watch?v=9o26IkOhufw)
Dzięki!
-
nie ma miejsca a turbo,bo jego miejsce zaslania sprezarka od klimy,
uturbienie to nie tylko sama sprezarka na kolektorze, ale jeszcze sporo rur dookola niej,
110KM na wolnossaku z OHVki moze i by sie dalo,ale wymagaloby to przerzeźbienia calego silnika ,a i tak nie nadawalby sie do normalnej jazdy,
najtaniej to by bylo przerobic 1.6 ohv na 2.0 dohc ,zeby taka moc uzyskac i zachowac klime,
albo NOx i wtedy tez mozna do tylu dobic
-
No tak, ale jednak spróbuję. Może uda mi się jakoś to upchać, jutro przymierzę to turbo z passata.
Inne pytanie: Jak rozwiązać dolot powietrza do kolektora? Trzeba wyrzucić cały orginalny? Nie znam się za bardzo na tym, ale z obserwacji widzę, że wszyscy wstawiają stożki itp., które są połączone z turbem.
-
Te turbo nie nadaje się do benzyniaka, po raz kolejny w przeciągu tygodnia to napiszę.
-
Zaczynanie oszczędności na samym początku, przez branie turbawki jaką się ma pod ręką, już skazuję tą robotę na niepowodzenie.
poszukaj postu w innym temacie kolegi xmaniekx - dobrze wytłumaczył dlaczego to turbo się nie nadaje.
jeśli chcesz mieć szanse na skończenie tego modu i nadzieje na jego bezawaryjną pracę to nie oszczędzaj na takich rzeczach.
klimatyzacja w oryginalnym miejscu i kształcie tam się nie zmieści.
dać sprężarkę klimy tam gdzie wspomaganie, a wspomę elektryczną.
świnka do sterowania nie wystarczy na benzynie-trzeba iśc w inny sterownik benzynowy.
zapomnij, że będzie to kosztowało 1000zł.
-
Jak nie masz co najmniej 5-10 kola na start to daj sobie spokój z turbo. Poważnie.
Za 1 tys to możesz głowice zrobić i wydech jak starczy na graty albo kupić jakiegoś golasa na swap. A swap i tak wyjdzie taniej(lepsza baza na podnoszenie mocy) niż zabawa turbo w 1.6 ohv. O spalaniu i bezawaryjnosci nawet nie wspominam
-
Inny silnik nie wchodzi w grę:) Jakbym chciał swap to od razu jakieś V6 by wchodziło.Może jednak pomyślę o turbo na gazie jak to zrobił MarCaro chyba. Zostawiam sobie to zresztą i tak na przyszły rok bo blacharka i wnętrze mnie i tak rujnują:)
-
https://www.facebook.com/morus.zukov/videos/vb.100001875197740/919690851436746/?type=3&theater gsi, turbina astra F
-
Nie pojmuję, po co się pchać w coś czego nie umie się zrobić, a efekty będą gorsze niż w przypadku opcji prostszej i tańszej?
Prawidłowo eksploatowany OHV na GSI to bardzo dobry, trwały silnik, po co go psuć skoro taniej i prościej założyć 1.8 K16 i prawdopodobnie uzyskać większą trwałość niż przy uturbianiu OHV?
-
Po co jeździć polonezem skoro można mieć golfa?
Chłopak chce zakładać, niech założy. Nauczy się czegoś (prawdopodobnie) i kolejne uturbienie OHV-ki z poloneza przemyśli dokładniej. :P
-
Żuku pokaż jak to jezdzi!