FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Czaku w Luty 19, 2005, 21:41:04 pm

Tytuł: Montaż hamulców LUKAS zamiast systemu Bendix na przedniej osi.
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 19, 2005, 21:41:04 pm
Dzisiaj wraz z kolega Cynqiem zamontowalismy na pokladzie diesla Lukasy , zostay one zalozone w   konfiguracji  przod lukas  z zaciskami przed osia plus stare serwo oraz tyl na tarczach , w sumie montaz odbyl sie bez problemowo .
Jesli zamierzacie zalozyc lukasy do starego serwa to nalezy przerobic przewody tak aby z jednej strony byla koncowka lukasa(10x1) a z drugiej stary gwint(10x1,25)
Koszt
-Calosc zwrotnice tarzcze jarzma klocki zaciski  w granicach okolo 150 zl(2 strony)
-Przewody hamulcowe  lewy(dluosc 157) 14 zl prawy (17cm)16 zl
-Przewody  gietkie lukas okolo 17 sztuka
-Dorobienie koncowek w granicach 5 zl /szt
-Plyn hamulcowy w ilosci okolo 0,4 litra
Potrzebne narzedzia
-Klucze plasko oczkowe (22,19,17,15,8 oraz klucz do przewodow 10,11)
-Sredniej wielkosci mlotek
-Brezka badz pret( ja uzywalem trzonka od kilofa :mrgreen: )
-Lewarek
Teraz krotki opis jak zalozyc lukasy
Zaczynamy od podniesienia autka i odkrecenia kola , nastepnie luzujemy nakretke drazka (klucz 22) , odkrecamy drazek reakcyjny od wachacz (klucz19) , kolejnym krokiem jest odkrecenie ale nie calkowicie sworzni gornego i dolnego (klucz22),jesli kreci sie nam nakretka razem ze swrzozniem nalezy podlewarowac wachacz razem z zwrotnica  do gory ,  pozniej uzywamy sredniej wielkosci mlotka aby  zbic sworznie  na zwrotnicy sa odpowiednie punkty aby mozna bylo prac w to  w sumie nie trzeba dlugo pukac tylko porzadnie ,jezeli juz puscily sworznie  to  uzywamy jakiegos preta aby odciagnac wachacz w dol i wyciagamy cala zwrotnice z sworzni . Bo wyjeciu starej mozemy zalozyc nowe zwrotnice z lukasem,Nastepnym krokiem jest zmiana przewodow hamulcowych  najlepiej miec do tego specjalny klucz , odkrecamy na pompie hamulcowej przewody  , odpinamy je z zapinek trzymajacych je i  mozemy wyciagac  przewody , po wyjeciu przewodow trzeba przesunac ucho trzymajace przewody w strone przodu mniej wiecej do 1 otworu w podluznicy.Teraz kolej na montaz przewodow  i tutaj sa fajne akrobacje zeby zalozyc je z powrotem  w zapinki, Jesli sie to udalo przystepujemy do odpowietzania hamuclcow , w zaciskach lukasa  nie ma problemu z odkreceniem  odpowietrznikow (klucz8)jak w starym typie
Jesli wszystko poszlo  zgodnie z planem mozemy sie cieszyc lukasami na pokladzie :D
Zalety
-nie piszcza przy hamowaniu
-mniejsza awaryjnosc
I teraz niech mi ktos powie ze nie bylo w dieslach lukasow :mrgreen:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Mecenas#1876 w Luty 19, 2005, 21:49:16 pm
To widze że się udał montaż (byłem u Czaku sprawdzić ładowanie alternatora i widziałe zmagania z tematem :roll: . Gratulacje. No i szerokiej drogi 8) Pozdrawiam
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 19, 2005, 21:51:12 pm
Wszystko fajnie ale przypadkiem urwal mi sie odpowietrznik i zle odpowietrzylem hamulce ale jakos wrocilem calo
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Abadon w Luty 20, 2005, 00:42:44 am
A podobno nie ma problemu z odpowietrznikami jak w starych hamulcach :roll:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Luty 20, 2005, 01:56:30 am
o ile się nie wali młotkiem na oślep, to nie :roll:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 20, 2005, 09:48:17 am
Czaku a jak wrażenia z hamowania ???? Opłacało sie????
Bo naliczyłem sie tu kosztów rzędu  ~220zł  
Je?li jest znaczna poprawa to pogadamy na zlotcie :)
Aha i powiedz mi ile czasu wam to zajeło :D
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 20, 2005, 10:01:32 am
Cytat: "Gifter#354"
Czaku a jak wrażenia z hamowania ???? Opłacało sie????
Bo naliczyłem sie tu kosztów rzędu  ~220zł  
Je?li jest znaczna poprawa to pogadamy na zlotcie :)
Aha i powiedz mi ile czasu wam to zajeło :D

Wiec tak ja zaczalem o 14 a cyneq dotarl o 15 a o 18 mielismy juz wszystko zalozone tylko byl problem z odpowietrzeniem , ale pewnie roznica bedzie znaczna a co do kosztow to moga ulec zmianie
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Poldek#1838 w Luty 20, 2005, 12:24:30 pm
Musisz mi pokazać jak działa ten lukas bo mnie w trucku on nie przekonuje ,
ani u kumpla w atu plusie.
Narazie wole swoje tarczówki :roll:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Luty 20, 2005, 12:29:16 pm
No Czukaczu dobra robota ale GDZIE SĄ FOTKI Z RĘDZINA?? :mrgreen:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 20, 2005, 12:53:37 pm
fotki to sie pewnie bardzo póŹno pokażą :) Czukaczu jest pewnie zmeczony bo rano jak na gg był troche nie żywy :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Luty 20, 2005, 17:47:05 pm
dzisiaj byla walka z urwanym odpowietrznikiem ;) oczywi?cie to MY wygrali?my :mrgreen:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 20, 2005, 17:54:22 pm
NO TO JAK TO HAMUJE???? DUZO LEPIEJ OPŁACAŁO SIE TAKIE GENETYCZNE ZMUTOWANIE HAMULCOW CZY NIE?????? :D
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 20, 2005, 18:08:11 pm
Wiec tak po wniklywych testach uwazam ze warto sie w to pobawic po 1 nie sciaga przy hamowaniu  najwazniejsze ze staje w miejscu a dodatkowym plusem jest ze nie piszczy nic przy hamowaniu
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Mario99 w Luty 20, 2005, 21:13:17 pm
hehe tego klekota mozna by patykiem zaterzymać ale jesli musisz miec takie heble to witamy w klubie Lucasowskich:-)) :cool:  :cool:  :cool:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Luty 21, 2005, 07:00:22 am
a czemu nie zmieniłes pompy i serwa? ja za serwo do swojego dałem 60zł, pompa pewnie z 50by kosztowała-a na pewno lepiej by to chyba grało. tymbardziej, że kto jak to ale Ty masz lepszy dostęp do tego:)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 21, 2005, 08:39:09 am
Patryk#153, ale to za duzo roboty było Czaku z tego co wiedze robi wszystko na kilka razy a nie na jeden raz wszystko, moze sie myle, a z tego co slyszalem to nie trzeba tej pompy z serwem i tak ponoc duza roznica jest...
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Luty 21, 2005, 08:45:59 am
ja jeŹdziłem na lucasach bez popmy i było Ok, ale po założeniu popmy jest dużo lepiej - po pierwsze jak jest wszystko dobrze to niewiele siły trzeba używac żeby mocno hamować.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Luty 21, 2005, 08:46:00 am
No chyba ze tak :D
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Mario99 w Luty 21, 2005, 09:54:46 am
serwo sie nie zmiesci do kieszeni wiec czaku go nie wyniesie heheeh :twisted:  :twisted:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Luty 21, 2005, 10:41:59 am
Przekładka pompy z serwem i wspornikami pedałów (bo inaczej się nie da tego zrobić!) to jest dość sporo roboty. Wiąże się to z małą żeŹbą w ścianie czołowej, w tym przełożeniu inaczej linki od prędkościomierza i dopasowaniem innej linki od sprzęgła.
To co w tym wypadku zrobiliśmy zajęło tych kilka godzin, a nie trzy dni ;)
Problemy których tego dnia nie rozwiązaliśmy to odpowietrzenie jednego zacisku (na przewodzie i na pompie to za mało, trzeba nie urywac odpowietrzika ;) ), oraz montarz mocowań połączenia elastyczny-sztywny (nawet nie pytajcie jak to na razie jest zrobione, Czaku obiecał ze to przyspawa zanim zacznie jeŹdzić).
Oczywiście ta ostatnia czynność wiązała się ze zmianą położenia zacisków z za osi na przed osią. Jeśli się ma już przed osią (jak pamietam po czerwcu 1995 wszystkie modele tak mają, zwykłe i lukas), lub przełoży się zaciski na zwrotnicach żaby były za osią, to ta czynnośc odpada.
Tylko że lukas za osią wymaga zmiany jedej ze śrub trzymających jarzmo na sześciokątną i krótszą(normalnie jest imbus), bo dostep do niej zasłania dŹwignia zwrotnicy i ciężko się zmienia tarcze.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 21, 2005, 11:55:43 am
hmmm no dobra a kiedys ktos przy robieniu zbierznosci sie pytal o hamulce, i teraz pytanie czy debil czy po prostu inne drażki itp sie daje przy hamulcach lucasa????
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 21, 2005, 18:45:39 pm
Cytat: "Gifter#354"
hmmm no dobra a kiedys ktos przy robieniu zbierznosci sie pytal o hamulce, i teraz pytanie czy debil czy po prostu inne drażki itp sie daje przy hamulcach lucasa????

Jakie drazki stary nic nie zmieniasz z drazkow
A serwo z pompa bedzie dopiero jak wyjme silnik po przy zalozonym silniku mozna zapomniec zmienic:/
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Luty 21, 2005, 18:50:05 pm
lucas ma takie same drazki jak w mr 93, ale czaku ma drążki pewnie jeszcze z wąskiego, pozatym same drązki nic nie dają potrzebne są jeszcze siakieś tulejki :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 21, 2005, 18:56:52 pm
Alez panowie tu jest mowa o montowaniu hamulcow a nie o zmianie zawieszenia na szerokie
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 21, 2005, 19:00:24 pm
Zmiana samych hampli na lukasa idzie bardzo szybko w przeciwieństwie do przeróbki na szeroki zawias. Bawiłem się w to w Df ie :roll: 2 dni roboty i tydzień ganiania po szrotach w poszukiwaniu mocowania przodu górnego wachacza  :roll:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 21, 2005, 19:02:56 pm
Przeciez mocowanie wachacza sie dospawuje
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 21, 2005, 19:04:45 pm
no tak dospawuje ale wpierw trzeba je wyciąc z jakiegoś rozbitka  :P

[ Dodano: 2005-02-21, 19:06 ]
Ale wymiana zwykłych hampli na lukasa(pomimo zwykłej pompy i serwa) dużo dała Df kowi. Na suchym aż wciskało człowieka w pasy  :roll:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 21, 2005, 21:49:22 pm
Cytat: "Van"
no tak dospawuje ale wpierw trzeba je wyciąc z jakiegoś rozbitka  :P

[ Dodano: 2005-02-21, 19:06 ]
Ale wymiana zwykłych hampli na lukasa(pomimo zwykłej pompy i serwa) dużo dała Df kowi. Na suchym aż wciskało człowieka w pasy  :roll:

Wystarczy dospapwac kawalek rurki
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 21, 2005, 23:21:59 pm
Ja wycinałęm z rozbitka całe to mocowanie. Nie chciałem by mi się zaraz wyrwało. Ale efekt był niezły jak kółka wylazły za błotniki
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: maroox w Wrzesień 01, 2006, 16:23:51 pm
Witam,

mma nadzieję, że to właściwy wątek żeby zadać następujące pytanie: Rozumiem, że serwo od starych hempli nie wystarczy w przypadku montażu Lukasów z przodu(tarcze) i z tyłu(bębny)? Tak więc jeśli chciałbym zostawić na razie stare serwo i pompę to lepiej założyć Lukasy tylko na przód, czy tylko na tył?? Z tego co wiem, to w bębnach przede wszystkim nie będę miał kłopotów z ręcznym, ale z drugiej strony tarcze Lukasa z przodu zapewnią lepsze hamowanie auta "nożnym" hamulcem...

Proszę Kolegów o porady i opinie na ten temat :smile:

Pozdrawiam,maroox
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Wrzesień 01, 2006, 17:09:47 pm
Po pierwsze nie ma żadnego problemu z zostawieniem starej pompy z serwem przy lukasowskich hamulcach. I to niezaleznie czy tylko przód czy tył. Tak przy okazji - hamulce bębnowe s? słabsze z tyłu niż tarczowe, tyle że s? praktycznie bezobsługowe i bazawaryjne.
Po drugie nie ma możliwo?ci, jak sugerujesz, zmienić tylko serwo bez pompy.
Serwo, pompę i wspornik pedałów wymienia się w komplecie, inna możliwo?ć nie istnieje.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: maroox w Wrzesień 01, 2006, 17:46:25 pm
Witam,

Cyneq#1748 dzięki za odpowied? :smile:  Tak jak piszesz wymienić trzeba serwo razem z pomp? i wspornikiem pedałów - okej, ale czy jak zmienię i tył i przód na Lukasy to stare serwo,pompa,itd. będzie wystarczaj?ce, czy koniecznie trzaba montować wtedy te od Lucasa??

Pzdr,maroox
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 01, 2006, 18:04:53 pm
na starej pompie bedzie chodzic
wieksza skutecznosc Lucasow z przodu wynika z wiekszej srednicy tarczy (nie pamietam czy tloczek jest wiekszy)
z tylu bebny sa slabsze
a co do ich niezawodnosci i bezobslugowosci to bym polemizowal
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Wrzesień 01, 2006, 19:25:04 pm
Ja do moich nie zagl?dam :) patrzę tylko czy tarcze się równo fioletowe robi?  :twisted:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Wrzesień 01, 2006, 22:14:28 pm
tez mam nieciekawe doswiadczenia z bebnami, tyle ze nie w poldku

sam mam lukasy na fiatowskiej pompie i serwie. wystarczy, ze serwo jeszt szczelne i nawet nie trzeba stawac na pedale hamulca, zeby zrobic blok... aha tarcze mam 260mm - od trucka, tyl bez zmian tarcze 225mm :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: maroox w Wrzesień 01, 2006, 22:24:23 pm
Witam,

KGB, Van#1860 i Piotrek#389 dzięki za odpisanie na moje pytania :smile: ! Czyli reasumuj?c przy montażu hempli Lukasa można zostawić stare serwo i pompę?? Z przodu zamontowałbym je żeby Poldek lepiej hamował, a z tyłu wolałbym bębny głównie dlatego,że nie chcę mieć wiecej tych wiecznych kłopotów z hamulcem ręcznym :?  :mad: i zapiekj?cymi się tłoczkami :x .

Pozdro,maroox
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 02, 2006, 00:16:06 am
to moze sie machnium calymi polosiami jezeli masz szeroki rozstaw  :twisted:
bo ja z koleji chce zalozyc z tylu tarcze  :mrgreen:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: maroox w Wrzesień 02, 2006, 14:47:55 pm
Witam,

KGB nie będzie machnium, bo musiałem sprzedać moje szerokie Caro :sad:  :sad:  i teraz rozgl?dam się za czym? starszym (akwarium, przejsciowka), więc na w?skim mo?cie. Zdecydowałem - z przodu na pewno założę Lukasy, co do tyłu to zobaczę, jak nie będzie tragedii to tarcze zostan?.

Pozdrawiam, maroox
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 02, 2006, 14:53:00 pm
Piotrek#389
skoro masz z przodu tarcze 260mm to powinienes wiedziec
czy trzeba zmieniac zwrotnice na te z trucka ,czy wystarczy zmienic jazma zeby przejsc z lucasa 240mm na 260mm ?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Wrzesień 02, 2006, 18:07:36 pm
a ja mam stare serwo, z przodu tarcze brembo a tył bebny lucasa i jest miodzo :) auto hamuje super i nie nurkuje bo tyl lepiej hamuje :) testy na rolkach pokazaly wydajnosc wieksza niz przy starych tarczach z tylu :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Wrzesień 02, 2006, 20:13:04 pm
tarcze z tyłu w poldzie s? fe....Stare serwo+tarcze to makabra,szybciej wyrwiesz kiere nizeli strzelisz pisk opon :D
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Wrzesień 02, 2006, 21:04:09 pm
no stary wyjadacz ma racje :) mnie te bębny z lukasa przypadły do gustu bardzo ponieważ teraz zaci?gniecie recznego uniemożliwia ruszenie z miejsca :D tak wiec na piachu przy 40km/h mozna naprawde pokazac co reczny w poldzie potrafi :D polecam
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Wrzesień 02, 2006, 21:33:48 pm
Jakim piachu :P normalnie na suchum blokuj się co na tarczach skutkowało jedynie kilka dni po naprawie
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 02, 2006, 22:05:58 pm
no cos slaby ten 1.4 skoro nie moze ruszyc na zaciagnietym recznym :P
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Wrzesień 02, 2006, 23:14:05 pm
Van#1860, i mówisz że hamulce to prosta sprawa. Ja mam z tyłu nowe szczęki, stoczone bębny, nowa linka ręcznego i na suchym nie bardzo ma chęć piszczeć. I znowu z każdym dniem mam wrażenie, że jest coraz gorzej. Czy to tak musi? :cry: Na czym to polega?? Wczoraj Skod? Fabi? sedan wchodzili?my u mnie koło bloku w każdy zakręt na ręczny, a ja tak nie mogę :cry: Dlaczego w Poloneziku tak nie ma :( Mam jeszcze bębny wymienić? Przecież to jaka? paranoja.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Wrzesień 02, 2006, 23:22:21 pm
Cytat: "KGB"
Piotrek#389
skoro masz z przodu tarcze 260mm to powinienes wiedziec
czy trzeba zmieniac zwrotnice na te z trucka ,czy wystarczy zmienic jazma zeby przejsc z lucasa 240mm na 260mm ?


tego nie porownywalem - sprawdze przy najblizszej okazji. prawdopodobnie jednak zwrotnice sa takie same bo niespecjalnie sie roznily nawet od tych z hamplami fiata - roznica jest w samej piascie. mi najszybciej bylo przerzucic calosc
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Wrzesień 02, 2006, 23:26:24 pm
Co do starego układu to się nie zgodzę że zblokowanie kół jest problemem ja na swoich przy 80 ostatnio miałem ostre hamowanko i zaraz był wisk z opon no nie powiem klocki mam lukasa a oponki tez nie najgorsze bo w tym roku zakupione Pirelki na fomarach miałem większy problem ale teraz jest gites jeszcze na tył sobie zakupie jak się Fomar skończy tylko nie rozumiem jednego czemu na tył s? droższe jak z przodu jest znacznie więcej klocka ale zobaczę co się da wydusić z tego ręcznego na tarczach :mrgreen:  Nie zapomnę jak kumpel się ze mn? zakładał że w polonezie tarcze na tyle :lol:  a tak się ?miał, niestety do czasu :lol:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: maroox w Wrzesień 02, 2006, 23:36:16 pm
Witam,

mi na tarczach (stare hemple) udawało się zapiszczeć oponkami na zablokowanych kołach i to nie raz  :twisted: , ale wcze?niej regularnie rozbierałem hamulce i czy?ciłem i smarowałem tłoczki. A co do ręcznego to po wymianie tłoczków i wszystkich czę?ci wchodz?cych w skład mechanizmu ręcznego(zestawy naprawcze) to działał jakie? 4 miesi?ce, apotem trzeba było znów to rozbierac i smarować, itd.

Pozdro,maroox
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Wrzesień 03, 2006, 09:56:45 am
u mnie mimo tego ze wszystko na tyle miałem naowe łacznie z linka recznego,mozna było zapomniec o pisku na rekawie,za to w audicy wychodzi to za kazdym razem :D
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 03, 2006, 11:14:50 am
biorac pod uwage ,ze audi wazy tele co Polonez i dodatkowo przod jest w audi ciezszy to...
w Polonezie tyl jest ciezszy ,wiec i reczny ma gorzej  :D

[ Dodano: 2006-09-03, 11:18 ]
Cytat: "Piotrek#389"
Cytat: "KGB"
Piotrek#389
skoro masz z przodu tarcze 260mm to powinienes wiedziec
czy trzeba zmieniac zwrotnice na te z trucka ,czy wystarczy zmienic jazma zeby przejsc z lucasa 240mm na 260mm ?


tego nie porownywalem - sprawdze przy najblizszej okazji. prawdopodobnie jednak zwrotnice sa takie same bo niespecjalnie sie roznily nawet od tych z hamplami fiata - roznica jest w samej piascie. mi najszybciej bylo przerzucic calosc

dziwne ,ze piasty sie roznia
dokladnie chodzi mi o to ,ze na zwrotnicy sa dwa otwory do ktorych mocowane jest jarzmo
i teraz ciekawi mnie czy jezma w caro i trucku sa identyczne ,a roznia sie zwrotnicami
czy zwrotnice sa identyczne ,a roznica jest w jarzmach
watpie ,ze zamiast jedno poszerzac o 1cm to oba elementy poszerzyli o 5mm (choc nigdy nic nie wiadomo  :x )
Tytuł: ze standardu na lukasa
Wiadomość wysłana przez: mieciob w Wrzesień 03, 2006, 20:44:14 pm
do zamiany  ze standardowych zacisków na lukasa koniecznie trzeba wmienić  takze zwrotnice???
na  zaciski i jazmo  mam jeszcze kase ale  zwrotnic juz niedostane  a lepsze  hample by sie przydaly.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Wrzesień 03, 2006, 21:40:49 pm
sorka za pytanie ale co to sa te zwrotnice :) bo jako? nie pamietam :D
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Wrzesień 03, 2006, 22:50:55 pm
Zwrotnica to jes to co doc zego wszystko przykrecasz ,zwrotnice lukasa sa inne bo jest inny trzpien i lozysko:)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 04, 2006, 10:24:00 am
z tego co pisze Cyneq#1748 to zwrotnice w Caro+ i Truck+ sa takie same
wiec JA musze tylko jazma dorwac z trucka
zreszta chyba sam bede musial zajzec do jakiegos trucka ,bo wiecej z tym zagadek niz faktow  :?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 05, 2006, 12:58:35 pm
Tak Olo ma założone 260 z trucka i faktycznie tylko jarzmo i tarcza jest inna. NO i inna jest też skuteczno?ć hamowania (szczególnie intensywnego) ale to zwi?zek przyczynowo-skutkowy  :mrgreen: .
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 05, 2006, 18:02:06 pm
Ja wymieniłem stare hamulce na lukasa: zaciski, zwrotnice, piasty, serwo, pompe, przewody, wspornik pedałów, zostały tarcze na tyle i korektor siły hamowania. Hamowanie sie poprawiło, przynajmniej nie ?ci?ga. zastanawiam się nad regulcja korektora lub jego zamianę na model z plusa.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Wrzesień 05, 2006, 20:29:47 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Tak Olo ma założone 260 z trucka i faktycznie tylko jarzmo i tarcza jest inna. NO i inna jest też skuteczno?ć hamowania (szczególnie intensywnego) ale to zwi?zek przyczynowo-skutkowy  :mrgreen: .


zawsze twierdzilem, ze to najlepsze rozwiazanie do poldka :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 00:57:07 am
Cytat: "Bocian_s#313"
Tak Olo ma założone 260 z trucka i faktycznie tylko jarzmo i tarcza jest inna. NO i inna jest też skuteczno?ć hamowania (szczególnie intensywnego) ale to zwi?zek przyczynowo-skutkowy  :mrgreen: .

no i bardzo fajnie ,bo akurat cos czuje ze razem z klockami bedzie trzeba wymienic tarcze ,wiec okazja sie nadarza

co do skutecznosci ,to teraz blokuje mi kola ,wiec po wiekszych tarczach spodziewam sie wiekszego przelozenia (lzejsze wciskanie hamulca) i wiekszej wytrzymalosci ciplnej (czytaj ;dluzej sie beda zagrzewac )
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Wrzesień 06, 2006, 10:15:01 am
U Ciebie nie wystarczy, bo masz hample Fiatowskie (stare). Nowsze Trucki miały hamulce Lucasa na 260 mm tarczach, stare miały to samo co u Ciebie.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 06, 2006, 10:19:51 am
Cytuj (zaznaczone)
Poradzcie! Czy to znaczy zeby w waskim Caro stjuningowac hample z przodu wystarczy kupic tylko tarcze i jarzmo z trucka?

Przy starych hamplach nie jest tak różowo. Niestety trzeba całe zwrotnice z osprzętem itditp z trucka LUCASa. Nawet nie patrz na inne trucki bo masz te same hample  :lol:  :lol:  :lol: .

ja nie wiem jak kiedy? Trucki mogły bezpiecznie hamować.

Ja narazie nie mam kasy na LUCASA do borkostworka i jedyne co mi zostaje to przełożyć zaciski coby hample były najazdowe. powinno się jeszcze poprawić choć i tak jest zadziwiajaco dobrze

PS. Mam stary zacisk LUCASa i kilka szt. starych zacisków (będzie trochę alu na handel  8) ) I przednie zaciski maj? praktycznie t? sam? ?rednicę tłoczka więc teoretycznie pompa wyrobi. Niemniej jednak LUCAS ma wydajniesze serwo i hample s? bezobsługowe.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 12:50:12 pm
Cytat: "Bocian_s#313"

Ja narazie nie mam kasy na LUCASA do borkostworka i jedyne co mi zostaje to przełożyć zaciski coby hample były najazdowe. powinno się jeszcze poprawić choć i tak jest zadziwiajaco dobrze

łot?
chcesz zalozyc zaciski od przodu samochodu tak jak lucasy ?
i jak to ma poprawic hamowanie ?
zaciski przy lucasie zmienilu miejsce tylko z jednego powodu - mozna bylo zmniejszyc srednice zawracania (choc w Plusach i tak wrocono do 10.2m przez wspomaganie)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Tualatin w Wrzesień 06, 2006, 12:51:22 pm
A ja mam pytanie, jak sie reguluje korektor hamowania tylnych kół w starych hamplach, bo jak na pisku hamuję, to przód stoi, a tył się kręci. w kaszlaku jak hamowałem, to wszystkie 4 stawały.
Słyszałem, że co niektórzywyjmuj? korektor hamowania tylnych kół, żeby tył lepiej hamował., tylko czy wtedy tył nie stanie, a przód będzie kręcił jeszcze??
Poradzcie...
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 12:57:29 pm
jak nie chcesz wywalac korektora (ktory mogl sie zablokowac juz) to regulowac moment wlaczania korektora mozesz opoznic przez nagiecie dwigienki tak jakby samochod byl z tylu obciazony (ugiety na resorach)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: RooS w Wrzesień 06, 2006, 13:14:17 pm
duzo jest zabawy ze zmiana zwrotnicy ?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 06, 2006, 13:34:53 pm
Cytuj (zaznaczone)
chcesz zalozyc zaciski od przodu samochodu tak jak lucasy ?
i jak to ma poprawic hamowanie ?
zaciski przy lucasie zmienilu miejsce tylko z jednego powodu - mozna bylo zmniejszyc srednice zawracania (choc w Plusach i tak wrocono do 10.2m przez wspomaganie)

Podobno jest różnica. Apozatym i promień skrętu moze się poprawi przy okazji :D.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Wrzesień 06, 2006, 13:34:55 pm
Troszkę. dobry ?ci?gacz potrzebny albo łom. Trzeba mieć wprawę :) To i tak jest IMHO mniej roboty niż przekładanie płytki, tarczy, zacisków, klocków i (podobno??) piasty.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: RooS w Wrzesień 06, 2006, 13:45:17 pm
Cytat: "Cyneq#1748"
Troszkę. dobry ?ci?gacz potrzebny albo łom. Trzeba mieć wprawę :) To i tak jest IMHO mniej roboty niż przekładanie płytki, tarczy, zacisków, klocków i (podobno??) piasty.

kiedy wlasnie zaciski tarcze klocki bede przekladal na lucasy (ze starych hebli)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 14:12:37 pm
ja przy wuciaganiu zwrotnicy wymieklem
wkocu zrobilem sobie sciagacz do przegubow i odkrcilem dwignie zwrotnicy by zamontowac sciagacz - dluzej to trwa niz lomem ale przynajmniej mniej stresu i walenia mlotem na oslep
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 06, 2006, 14:14:56 pm
Piasty tez trzeba wymienić na te z zawiechy z hamulcami lukasa, sprawdzone !!
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 14:24:31 pm
Cytat: "Michal"
Piasty tez trzeba wymienić na te z zawiechy z hamulcami lukasa, sprawdzone !!

piasta ze zwrotnica to jeden element  ;)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 06, 2006, 14:27:49 pm
Zobacz rysunek na str 190 u Morawskiego, wynika z niego że piasta i zwrotnica to nie jeden element. :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 06, 2006, 14:38:43 pm
Piasty chyba s? takie same wszędzie. Zwrotnice rózni? się własnie przez mocowanie jażma hamulca.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 15:50:24 pm
piasta ze zwrotnica i lozyskami to jeden komplet ,wiec jak wymieniasz zwrotnice to nawet piasty nie musisz demontowac w sprzyjajacych okolicznosciach
mozliwe ,ze piasty sa inne ,ale kto bedzie wymienial zwrotnice w ktorych jest trzpien piasty i zakladal stare piasy ,ktore moga sie roznic chocby lozyskami (ale nie musza)



Cytat: "Michal"
Czy s? różnice w zwrotnicach, nie wiem, wymieniałem całe zwrotnice z mocowaniami jarzma, tak było pro?ciej i szybciej

wez mnie nie dobijaj
przeciez wyzej piszesz o zwrotnicach :
Cytat: "Michal"
Nie sa takie same ! musiałem wymienić, bo te stare nie pasowały. Różni się mocowanie jarzma hamulca, w starych była wytłoczona blacha z otworami na sruby, a w lukasie s? grube ( ok 1cm) blachy z nagwintowanymi otworami pod imbusy.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Wrzesień 06, 2006, 16:07:35 pm
Cytat: "KGB"
piasta ze zwrotnica i lozyskami to jeden komplet ,wiec jak wymieniasz zwrotnice to nawet piasty nie musisz demontowac w sprzyjajacych okolicznosciach
mozliwe ,ze piasty sa inne ,ale kto bedzie wymienial zwrotnice w ktorych jest trzpien piasty i zakladal stare piasy ,ktore moga sie roznic chocby lozyskami (ale nie musza)

Absolutnie nie. PODOBNO piasty s? inne w luaksach (nie wiem z jakiej paki, ale podobno s?), ale na pewno łożyska sa idento.
I nie mów że to jeden komplet, bo przecież zmienia się same łożyska, a piasta i zwrotnica zostaj?.
Ja się w takie dupeszwance nie bawiłem, tylko przekładałem cało?ć - zdjałem stara zwrotnice i to co na niej - tak jest naprawde najpro?ciej.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 06, 2006, 16:17:23 pm
Dokładnie,  piasty sa inne, jakbym wiedział, że s? różnice w piastach to bym zrobił tak jak Cyneq i miałbym o wiele mniej problemów.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 17:48:33 pm
Cyneq#1748
moze piasty lucasa maja inne odsadzenie lub srednice na mocowanie tarczy
ale to niewazne ,bo zwrotnice z piasta to zestaw ,ktorego nawet na szrocie nikt nie bedzie sprzedawal na czesci
wiec zmiana calej zwrotnicy jest jedynym slusznym rozwiazaniem
choc zdjac piaste mozna by sprawdzic w jakim stanie jest trzpien i lozyska ,wyczyscic,nasmarowac swiezym smarem i ustawic odpowiedni luz
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 06, 2006, 19:14:50 pm
A ja kupiłem na dwóch szrotach czę?ci z tego zestawu, rozmontowali bez protestów.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 19:30:01 pm
twoj pech  :zombi:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: RooS w Wrzesień 06, 2006, 19:53:16 pm
czyli jesli sie ma caly zestaw ( tarcze zaciski jarzma z piastami) to przelozenie ze starych hebli na lucasy to bulka z maslem :P?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 06, 2006, 20:00:39 pm
KGB wyluzuj chłopie  ;)
RooS#1885 jeszcze przewody hamulcowe giętkie i sztywne i redukcje gwintu do pompy starego typu. Masz spis w pierwszym po?cie Czaka
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 23:05:09 pm
jakbym mial stare hample to bym nie zmienial na lucasa tylko tworka zmajstrowal
np. dorobic z plaskownika przedluzke do jarzma i zalozyl tarcze
zeby nie szukac za daleko to mozna od trucka fi260 ,a ewentualne rozbieznosci w srednicy mocowania zniwelowac na tokarce (na tarczy badz piascie - zalezy jaka roznica)
koszt i wklad pracy znacznie mniejszy ,a skutecznosc gwarantowana
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: RooS w Wrzesień 06, 2006, 23:10:13 pm
Cytat: "michal"
RooS#1885 jeszcze przewody hamulcowe giętkie i sztywne i redukcje gwintu do pompy starego typu. Masz spis w pierwszym po?cie Czaka

tak tak .. wszystkie czesci mam spisane.. chodzi o sama robocizne

Cytat: "KGB"
np. dorobic z plaskownika przedluzke do jarzma i zalozyl tarcze
zeby nie szukac za daleko to mozna od trucka fi260 ,a ewentualne rozbieznosci w srednicy mocowania zniwelowac na tokarce (na tarczy badz piascie - zalezy jaka roznica)

wlasnei nie chce za bardzo tak dorabia ( po 1 nie mam dojscia po 2 umiejetnosci a po 3 to mi daje mozliwosc rozbudowania na przyszlosc dolorzenia pedalow serwa pompy z lucasa i wtedy juz calkiem bedzie cacy ;]
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 23:22:00 pm
serwo i pompe lucasa z pedalami mozesz zalozyc tez przy starych zacisakach  8)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 06, 2006, 23:35:52 pm
KGB, ciekawa ta opcja większych tarcz. Nie do końca kumam jak to zrobić ale brzmi sensownie. Tobie chodzi o przesunięcie jarzma tylko i włożenie większych tarcz?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: RooS w Wrzesień 06, 2006, 23:38:47 pm
Cytat: "e_gregor#1917"
KGB, ciekawa ta opcja większych tarcz. Nie do końca kumam jak to zrobić ale brzmi sensownie. Tobie chodzi o przesunięcie jarzma tylko i włożenie większych tarcz?

jesli tylko na tym by mialo polegac to na moje rozumowanie musial by zostac ten sam zacisk wiec i klocek wiec sila hamowania sie by nie zmienila.. jedynie odpornosc na przegrzanie.. chyba ze chodzi o inne zmainy tez?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2006, 23:39:24 pm
tak
do jazma dorabiasz przedluzke ,ale z litego plaskownika z wywierconymi dziorami i ewentualnymi podcieciami
bo przy hamulacach to bym raczej nie ryzykowal spawania

wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 06, 2006, 23:43:47 pm
Cytat: "KGB"
tak
do jazma dorabiasz przedluzke ,ale z litego plaskownika z wywierconymi dziorami i ewentualnymi podcieciami bo przy hamulacach to bym raczej nie ryzykowal spawania


Ja to nawet boje się cos dokładać a co dopiero spawać!
 :!:
Cytat: "KGB"
wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora


Tu sie zgodzę z koleg? w 100%

Ale nasuwa się pytanie: muszę zmienić koła na większe niż 13" :?:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Wrzesień 06, 2006, 23:52:23 pm
z duzymi lucasami musisz miec 14' minimum. fele od traka calkiem fajnie wygladaja na osobowce o ile profil opon jest odpowiedni (60-65) ;)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: RooS w Wrzesień 07, 2006, 00:00:30 am
tym bardziej u mnie nie wchodzi w gre.. mma ograniczony budzet.. a wizja kupna najtanszych 14' z oponami wcale nie bedzie tancza od wrzucenia lucasow ;)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 07, 2006, 00:09:27 am
Dzięki Panowie za rady. Czyli hample zostan? seria bo mam na razie dwa komlety kół 13 z oponami. Z czasm może przejdę na większy rozmiar to pomy?lę nad tarczami od trcuka bo mnie tylko taka przeróbka interesuje
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 07, 2006, 11:19:14 am
Cytuj (zaznaczone)
wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora

Dokładnie na takiej zasadzie jest to zrobione w trucku  :mrgreen:

PS. Jak ty sobie wyobrażasz dokładać cokolwiek do jażma hamulca. Ja bym się bał mimo wszystko.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Wrzesień 07, 2006, 11:22:25 am
Cytat: "Michal"
Dokładnie,  piasty sa inne, jakbym wiedział, że s? różnice w piastach to bym zrobił tak jak Cyneq i miałbym o wiele mniej problemów.

Czyli nie masz piasty od Lukasa... ale może da się założyć tylko to co masz (płytka jarzmo, zacisk, tarcza). A ponieważ to jest eksperyment, to mogę Ci dać stary komplet na jedn? stronę (znaczy zwrotnicę z piast? tylko) i możesz spróbowac czy to się da poskładać, zanim zaryzykujesz na samochodzie.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 07, 2006, 12:18:09 pm
Cytat: "Bocian_s#313"

PS. Jak ty sobie wyobrażasz dokładać cokolwiek do jażma hamulca. Ja bym się bał mimo wszystko.

normalnie
mierzysz ,wycinasz ,wiercisz ,zakladasz

PS. strach to prawidlowy odruch  :smile:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Tualatin w Wrzesień 07, 2006, 12:35:36 pm
a można założyć serwo i pompę z lucasa do starych hampli?? dodam, że mam tarcze tuningowane, co niektórzy znaj? mój post...
jaki efekt dałaby podmianka tylko pompy i serwa????
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: RooS w Wrzesień 07, 2006, 12:51:04 pm
mozna.. ale musisz wsadzic jescze poedaly od lucasa.. i przerobic przewody ( koncowki metalowych bo koncowki sa inne) roznica bedzie bo samo serwo jest wieksze a o ile to nie wiem
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Tualatin w Wrzesień 07, 2006, 12:56:55 pm
trudno się te przedowy przerabia?? wiem, że chodzi o gwinty na wkrętełkach, dużo roboty?? czy lepiej komu? dać w jakim? zakładzie...?
czy jest tu kto?, kto w starych hamplach zdemontował korektor hamowania, jak to hamuje wtedy??
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 07, 2006, 20:02:27 pm
o demontarzu korektora juz byl temat
hamuje bez niego lepiej
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 08, 2006, 19:06:52 pm
Cytat: "Cyneq#1748"

Czyli nie masz piasty od Lukasa... ale może da się założyć tylko to co masz (płytka jarzmo, zacisk, tarcza). A ponieważ to jest eksperyment, to mogę Ci dać stary komplet na jedn? stronę (znaczy zwrotnicę z piast? tylko) i możesz spróbowac czy to się da poskładać, zanim zaryzykujesz na samochodzie.


 Ja juz założyłem lukasa, tylko na pocz?tku kupiłem same zwrotnice z mocowaniem jarzma, potem mechanik pokazał, że nie pasuje piasta, no i musiałem znowu je?dzic za czę?ciami ( a kupowanie na Nyskiej wymaga cierpliwo?ci i dużo wolnego czasu). Więc mogłem zrobić jak Ty  i kupić cały komplet i wymienić. Ale warto było, pewniejszy hamulec.
e_gregor#1917, jak masz rozebrany samochód to może zamontuj wspornik pedałów i serwo z pomp? lukasa, potem będzie trudniej.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 10:38:51 am
Na dniach żegnam się ze starymi zaciskami w Żabie
Myślałem, że wiem wszystko ale mnogość  dostępnej literatury i fachowość sprzedających spowodowała kompletny mętlik.
Konfiguracja będzie następująca -
Pompa starego typu + Lucas z Trucka z Przodu + tył na tarczach.
Będę robił miedziane przewody na zamówienie aby poradzić sobie z gwintami.

1.Chciałbym się dowiedzieć jak długie muszą być przewody miedziane i jaki mają mieć gwint?
  Z jednej strony końcówka do starego typu pompy a z drugiej elastyczne przewody do  
  Lucasa.
2.Jakiej długości powinny być przewody elastyczne ?, wg katalogów którymi dysponuję Truck i Caro mają różną długość

3. Czy pompa hamulcowa z Tarpana czy innych dostawczaków jest mocniejsza od zwykłej?
 
Auto jest na wąskim zawieszeniu, rocznik 1984
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 25, 2008, 11:01:54 am
lubisz sobie utrudniać życie. zamawia się nowe przewody (obojętnie czy lucas czy stary typ) i w warsztacie zmieniają aby jedną z końcówek. przewód jest już wstępnie wygięty. a zmieniasz tylko przednie. niektóe warsztaty potrafią zmienic końcówke na przewodzie bez koniecznosci wyciągania ich z auta.  pompa z tarpana to chyba dokłądnie to samo co stara w polonezie.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 11:06:56 am
Cytat: "Van#1860"
lubisz sobie utrudniać życie. zamawia się nowe przewody (obojętnie czy lucas czy stary typ) i w warsztacie zmieniają aby jedną z końcówek. przewód jest już wstępnie wygięty. a zmieniasz tylko przednie.


nie cierpię utrudniać sobie życia:)
przekładkę będę robić w warsztacie który nie ma możliwości zakucia nowej końcówki
Koszt robionych na zamówienie i przerabianych fabrycznych będzie taki sam.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Kołcz_1906 w Lipiec 25, 2008, 11:15:15 am
a najlatwiej to chyba isc do tokarza zeby zrobil redukcje to jest moze z 30 min roboty albo i mniej, ja tez zmienialem na lucasy i znajomy mi dorobil za friko, a za takie redukcje to nie powinni wziac wiecej jak 20zl i nie masz zadnego klopotu poprostu wkrecasz, nakrecasz i gotowe.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 11:33:03 am
też o tym myślałem, mam nawet zakład tokarski ale wolę aby całość była w jednym kawałku. To jest jednak 75% hamulca :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 25, 2008, 11:36:31 am
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=15948

lopcio, są beczułki - redukcje gwintu z 1,25 na 1,5. do tego potrzebujesz kawałek (kilka cm) przewodu np. z malucha, zakręcasz na przewód miedziany, potem beczke i dalej przewód elastyczny z lucasa.

Beczułki kosztują ok 8-10zł do dostania w sklepie z czesciami do fso.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 11:47:27 am
po co kawałek innego przewodu?
nie wystarczy założyć redukcję na oryginalny przewód  miedziany a do tego zakręcić elastyczny lucas?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 25, 2008, 12:10:48 pm
wystarczy. trzeba tylko przelozyc odwrotnie mocowanie laczenia rurki z przewodem elastycznym do nadwozia. bo lucas ma przed osią :) i wszystko gra :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Lipiec 25, 2008, 12:11:42 pm
zamawiaj przewody i nie baw sie w redukcje. Kolega robil redukcje swego czasu, to dostal 3, zanim trafila sie nie cieknaca. Ja jak zamawialem przewody do opla rekorda, to wynioslo mnie to 150 zl za dwa przewody dlugosci 150cm i jeden chyba 100cm. Nowki sztuki z odpowiednimi koncowkami (przynioslem ze soba pompe i przewod elastyczny).
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 12:36:16 pm
Cytat: "Guciu1801"
zamawiaj przewody i nie baw sie w redukcje. Kolega robil redukcje swego czasu, to dostal 3, zanim trafila sie nie cieknaca. Ja jak zamawialem przewody do opla rekorda, to wynioslo mnie to 150 zl za dwa przewody dlugosci 150cm i jeden chyba 100cm. Nowki sztuki z odpowiednimi koncowkami (przynioslem ze soba pompe i przewod elastyczny).


 w sumie jestem podobnego zdania, przewód kosztuje 18pln/m i 3 zł za każdą z końcówek :)

tylko kurcze dalej nie wiem jak mają być długie:)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 25, 2008, 12:53:09 pm
masz zalozone na aucie wiec masz co mierzyc :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 12:56:35 pm
w dniu w którym to bydle zacznie jeździć normalnie idę do knajpy....
ehh

no a co z przewodami elastycznymi? dać z trucka czy z caro?
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 25, 2008, 13:12:22 pm
ja jezdzilem na tych z caro
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 13:17:44 pm
ale zawias masz szeroki?

normalnie chyba kupie dwa komplety i oddam ten niepotrzebny :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 25, 2008, 14:09:51 pm
Cytat: "lopcio"
ale zawias masz szeroki?

normalnie chyba kupie dwa komplety i oddam ten niepotrzebny :)


Nie rozumiem, przeciez czy do trucka czy do caro bądź atu przewod elastyczny jest ten sam! Ważne by miał gwint lucasowski.


Van i ja też mamy zawiasy szerokie.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Lipiec 25, 2008, 14:22:30 pm
ok dzięki to mi wsytarczy
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: strażak w Sierpień 04, 2008, 19:52:17 pm
z tego co wiem jak zostaje stare serwo to pedał jest miekki i nie ma takich sztywnych hamulcy
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 04, 2008, 20:05:41 pm
Cytat: "strażak"
z tego co wiem jak zostaje stare serwo to pedał jest miekki i nie ma takich sztywnych hamulcy

goowno prawda, ja mam u siebie stary układ i z przodu LUKASY.
Pedał twardy, hamulce biorą bardzo dobrze.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 04, 2008, 20:48:06 pm
BARTEK#1925, popieram
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: strażak w Sierpień 05, 2008, 18:55:40 pm
no tak a załurz tył lukasa i przód lukasa i stare serwo pojezdzij a potem przesiadz sie na zwykły stary układ
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 05, 2008, 20:48:19 pm
A Ty najpierw naucz się pisać po POLSKU  :x

Mówimy o przodzie :!:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Sterciu w Sierpień 05, 2008, 23:18:06 pm
Cytat: "strażak"
no tak a załurz tył lukasa i przód lukasa i stare serwo pojezdzij a potem przesiadz sie na zwykły stary układ


w mojej hybrydzie czyli melinowozie były hamulce lukasa , z przodu lukas i z tylu bębny lukasa na starej pompie i serwie. Pedał hamulca był twardy i hamulce były duzo lepsze niz te  stare. Nie miałem problemów z zapiekajacymi sie zaciskami jak to było na starych hamplach. Efekt miękkiego pedału miałem tylko wtedy jak miałem zapowietrzony układ hamulcowy.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 12, 2008, 21:57:24 pm
a teraz pytanie do ludzi z DF , jak kładliście lucasy na wąski zawias do fiata to dawaliście seryjne przewody elastyczne od lucasa czy kombinowaliście z czymś krótszym ??
Zna ktoś długość przewodów stalowych do FSO fiat 91 ??
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 12, 2008, 22:14:42 pm
diodalodz ja mam wąski zawias (jak w DFie) i założyłem długie przewody elastyczne LUCASowskie oraz zakułem na nowo przewody stalowe (inny gwint).
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 13, 2008, 00:40:32 am
Cytat: "BARTEK#1925"
(inny gwint).

to to wiem :) pytanie tylko o elastyczne , bo niechaciał bym żeby rant felgi zjadl mi przewód .
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: ZIELEK w Styczeń 17, 2009, 22:18:23 pm
Witam. przeczytalem cała wasza dyskusje i potwierdzily sie moje wszystkie obawy zwiazane z przerobienie ukladu hamulcowego;(
Pytanie moje brzmi: Gdzie ja to wszystko dostane:) bo na szrotach w mojej okolicy nie maja takich bajerow:) a jak maja to chore pieniadze chca...
mowie o zaciskach, piastach i jazmach od lucasa z tracka;D
Bo chcialbym miec troche efektywniejsze  hamowanie;D
Pompe i serwo  zaadoptowalem od e36 cupe i dopelnieniem byly by tarcze i zaciski od tracka "lucas"
Jesli ktos wie gdzie moge dostac wszystko.
z gory dzieki za odp.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 17, 2009, 22:50:36 pm
Cytat: "ZIELEK"
Witam. przeczytalem cała wasza dyskusje i potwierdzily sie moje wszystkie obawy zwiazane z przerobienie ukladu hamulcowego;(
Pytanie moje brzmi: Gdzie ja to wszystko dostane:) bo na szrotach w mojej okolicy nie maja takich bajerow:) a jak maja to chore pieniadze chca...
mowie o zaciskach, piastach i jazmach od lucasa z tracka;D
Bo chcialbym miec troche efektywniejsze  hamowanie;D
Pompe i serwo  zaadoptowalem od e36 cupe i dopelnieniem byly by tarcze i zaciski od tracka "lucas"
Jesli ktos wie gdzie moge dostac wszystko.
z gory dzieki za odp.


Znajdziesz to wszystko na szrocie - trzeba polować po allegro jak ludzie sprzedają trucki na części i tyle.. ja szukałem 1,5 czy 2 (już nie pamiętam) miesiące iii znalazłem :D
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: ZIELEK w Styczeń 18, 2009, 12:01:57 pm
hehehe ja juz tyle rzeczy szukam ze czasami sie gubie  na tym szrocie i nie wiem czego szukalem heheh
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 19, 2009, 08:39:00 am
To moze lepiej i szybciej poszukać wentylacji z Fiata. Pasują pod zwykłego lucasa ale za to tarcza średnicą jak w trucku.

No i wentylacja to zawsze wentylacja. Poszukaj stosownego tematu na forum.

PS. Jakiej średnicy były tłoczki w zaciskach w tej
Cytat: "ZIELEK"
e36 cupe
.
Może okazać się że obskoczy z powodzeniem tłoczki 54mm w wentylacji fiata a tego jest od groma na aledrogo. Wszystko kwestia ceny.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 03, 2009, 15:00:44 pm
No to odkopuję, co by nie zaśmiecać forum :)

tak ostatnio sobie rozmyślam (przeglądając ALLEGRO) nad tym, aby posadzić pompę LUKASA z serwem na podstawie od starej pompy i spiąć to razem z dźwignią.
Kwestię zakucia nowych końcówek na przewody pomijam (to nie problem, bo mam do tego sprzęt :wink: ).
Czy ktoś kiedyś mierzył rozstaw śrub mocujących w podstawie serwa LUKASowskiego :?:
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: utek w Kwiecień 03, 2009, 17:16:55 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
tak ostatnio sobie rozmyślam (przeglądając ALLEGRO) nad tym, aby posadzić pompę LUKASA z serwem na podstawie od starej pompy i spiąć to razem z dźwignią.


Jedną z zalet lucasa jest to ze serwo opiera się, ze tak powiem, na ścianie grodziowej. Przez to pompka nie pracuje razem z pedałem jak ma to miejsce w starym układzie, jest na sztywno.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 03, 2009, 17:22:15 pm
Utek, ale "stojak" można usztywnić bez wielkiego wysiłku, stąd ten problem nie jest przeze mnie brany pod uwagę :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 03, 2009, 17:36:18 pm
nie lepiej wsadzić serwo lucasa i zmienić pedały? jak sie nie myle to u nas Joker najpierw jeździł na serwie lucasa i na heblach a potem zmienił wszystko na lucasy bo heble były o dupe rozczaś
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 03, 2009, 18:43:44 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
posadzić pompę LUKASA z serwem na podstawie od starej pompy

Tylko spytam poco?? przeróbka ze zwykłego na Lucasa to kilka godzin roboty, parę dziur i nowych śrubek. Serwo z pompą i tak musisz kupić a pedaliera będzie kosztowała grosze...
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 03, 2009, 19:02:51 pm
a moze mix - czyli stara pompa i serwo lucas , pedal bedzie chodzil leciutko jak w plastikowym malenstwie (osobiscie to nie lubie takiego miekkiego dzialania) ,
problem tylko z przymierzeniem serwa ,bo jest sporo wieksze i trzeba sprawdzic ,czy o cos nie zahaczy
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 03, 2009, 20:02:16 pm
Bocian_s#313 tak mnie jakoś wzięło, ale byłem ciekaw co i jak. Jako że jest to możliwe (a co nie jest :) ) to chciałem tylko wiedzieć czy ktoś z czystej ciekawości to obmierzał/sprawdzał :)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Kwiecień 07, 2009, 10:29:25 am
Moje doświadczenie w Lucasem z Trucka w Borewiczu - znowu nurkuje - sprężyny 14,7. Hamulec mniej nerwowy ale wydaje mi się, że potrzebuje nieco więcej siły. Pompa starego typu.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 07, 2009, 10:48:54 am
Cytat: "lopcio"
Moje doświadczenie w Lucasem z Trucka w Borewiczu - znowu nurkuje - sprężyny 14,7. Hamulec mniej nerwowy ale wydaje mi się, że potrzebuje nieco więcej siły. Pompa starego typu.

nie moze byc - sprawdz prowadnice zacisku ,
stary uklad i lucas ma ta same srednice tloczka z przodu ,wiec ,przy sprawnych zaciskach, nie ma prawa byc ciezej
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Kwiecień 07, 2009, 11:29:20 am
trudno mi porównywać stan przed i po wymianie, wymieniłem także pompę. Na razie przejechałem około 250 km:)
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 07, 2009, 11:44:31 am
Ja mam z przodu LUCASY od CARO - tarcza 240 mm - starego typu pompę i serwo. Jestem zadowolony, niedługo sadzam z przodu wentyle na 260 mm i chcę usztywnić podstawę serwa.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Kwiecień 09, 2009, 21:37:31 pm
(http://images36.fotosik.pl/97/cc503d9c93bfba04m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc503d9c93bfba04.html) (http://images36.fotosik.pl/97/fd2dadae66b1cbf3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd2dadae66b1cbf3.html)

stare vs nowe
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 10, 2009, 00:29:43 am
z żuka sprężyny załóż. Na bank przestanie nurkować to raz, a droga hamowania skróci się o conajmniej 5 metrów.
Tytuł: Zalozylem lukasy
Wiadomość wysłana przez: lopcio w Kwiecień 10, 2009, 08:59:20 am
mam z Trucka Diesla- wspomniałem o nurkowaniu ponieważ na heblach zjawisko to przestało występować:) Oczywiście nie można porównywać jednego z drugim