FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Czaku w Luty 19, 2005, 21:41:04 pm
-
Dzisiaj wraz z kolega Cynqiem zamontowalismy na pokladzie diesla Lukasy , zostay one zalozone w konfiguracji przod lukas z zaciskami przed osia plus stare serwo oraz tyl na tarczach , w sumie montaz odbyl sie bez problemowo .
Jesli zamierzacie zalozyc lukasy do starego serwa to nalezy przerobic przewody tak aby z jednej strony byla koncowka lukasa(10x1) a z drugiej stary gwint(10x1,25)
Koszt
-Calosc zwrotnice tarzcze jarzma klocki zaciski w granicach okolo 150 zl(2 strony)
-Przewody hamulcowe lewy(dluosc 157) 14 zl prawy (17cm)16 zl
-Przewody gietkie lukas okolo 17 sztuka
-Dorobienie koncowek w granicach 5 zl /szt
-Plyn hamulcowy w ilosci okolo 0,4 litra
Potrzebne narzedzia
-Klucze plasko oczkowe (22,19,17,15,8 oraz klucz do przewodow 10,11)
-Sredniej wielkosci mlotek
-Brezka badz pret( ja uzywalem trzonka od kilofa :mrgreen: )
-Lewarek
Teraz krotki opis jak zalozyc lukasy
Zaczynamy od podniesienia autka i odkrecenia kola , nastepnie luzujemy nakretke drazka (klucz 22) , odkrecamy drazek reakcyjny od wachacz (klucz19) , kolejnym krokiem jest odkrecenie ale nie calkowicie sworzni gornego i dolnego (klucz22),jesli kreci sie nam nakretka razem ze swrzozniem nalezy podlewarowac wachacz razem z zwrotnica do gory , pozniej uzywamy sredniej wielkosci mlotka aby zbic sworznie na zwrotnicy sa odpowiednie punkty aby mozna bylo prac w to w sumie nie trzeba dlugo pukac tylko porzadnie ,jezeli juz puscily sworznie to uzywamy jakiegos preta aby odciagnac wachacz w dol i wyciagamy cala zwrotnice z sworzni . Bo wyjeciu starej mozemy zalozyc nowe zwrotnice z lukasem,Nastepnym krokiem jest zmiana przewodow hamulcowych najlepiej miec do tego specjalny klucz , odkrecamy na pompie hamulcowej przewody , odpinamy je z zapinek trzymajacych je i mozemy wyciagac przewody , po wyjeciu przewodow trzeba przesunac ucho trzymajace przewody w strone przodu mniej wiecej do 1 otworu w podluznicy.Teraz kolej na montaz przewodow i tutaj sa fajne akrobacje zeby zalozyc je z powrotem w zapinki, Jesli sie to udalo przystepujemy do odpowietzania hamuclcow , w zaciskach lukasa nie ma problemu z odkreceniem odpowietrznikow (klucz8)jak w starym typie
Jesli wszystko poszlo zgodnie z planem mozemy sie cieszyc lukasami na pokladzie :D
Zalety
-nie piszcza przy hamowaniu
-mniejsza awaryjnosc
I teraz niech mi ktos powie ze nie bylo w dieslach lukasow :mrgreen:
-
To widze że się udał montaż (byłem u Czaku sprawdzić ładowanie alternatora i widziałe zmagania z tematem :roll: . Gratulacje. No i szerokiej drogi 8) Pozdrawiam
-
Wszystko fajnie ale przypadkiem urwal mi sie odpowietrznik i zle odpowietrzylem hamulce ale jakos wrocilem calo
-
A podobno nie ma problemu z odpowietrznikami jak w starych hamulcach :roll:
-
o ile się nie wali młotkiem na oślep, to nie :roll:
-
Czaku a jak wrażenia z hamowania ???? Opłacało sie????
Bo naliczyłem sie tu kosztów rzędu ~220zł
Je?li jest znaczna poprawa to pogadamy na zlotcie :)
Aha i powiedz mi ile czasu wam to zajeło :D
-
Czaku a jak wrażenia z hamowania ???? Opłacało sie????
Bo naliczyłem sie tu kosztów rzędu ~220zł
Je?li jest znaczna poprawa to pogadamy na zlotcie :)
Aha i powiedz mi ile czasu wam to zajeło :D
Wiec tak ja zaczalem o 14 a cyneq dotarl o 15 a o 18 mielismy juz wszystko zalozone tylko byl problem z odpowietrzeniem , ale pewnie roznica bedzie znaczna a co do kosztow to moga ulec zmianie
-
Musisz mi pokazać jak działa ten lukas bo mnie w trucku on nie przekonuje ,
ani u kumpla w atu plusie.
Narazie wole swoje tarczówki :roll:
-
No Czukaczu dobra robota ale GDZIE SĄ FOTKI Z RĘDZINA?? :mrgreen:
-
fotki to sie pewnie bardzo póŹno pokażą :) Czukaczu jest pewnie zmeczony bo rano jak na gg był troche nie żywy :)
-
dzisiaj byla walka z urwanym odpowietrznikiem ;) oczywi?cie to MY wygrali?my :mrgreen:
-
NO TO JAK TO HAMUJE???? DUZO LEPIEJ OPŁACAŁO SIE TAKIE GENETYCZNE ZMUTOWANIE HAMULCOW CZY NIE?????? :D
-
Wiec tak po wniklywych testach uwazam ze warto sie w to pobawic po 1 nie sciaga przy hamowaniu najwazniejsze ze staje w miejscu a dodatkowym plusem jest ze nie piszczy nic przy hamowaniu
-
hehe tego klekota mozna by patykiem zaterzymać ale jesli musisz miec takie heble to witamy w klubie Lucasowskich:-)) :cool: :cool: :cool:
-
a czemu nie zmieniłes pompy i serwa? ja za serwo do swojego dałem 60zł, pompa pewnie z 50by kosztowała-a na pewno lepiej by to chyba grało. tymbardziej, że kto jak to ale Ty masz lepszy dostęp do tego:)
-
Patryk#153, ale to za duzo roboty było Czaku z tego co wiedze robi wszystko na kilka razy a nie na jeden raz wszystko, moze sie myle, a z tego co slyszalem to nie trzeba tej pompy z serwem i tak ponoc duza roznica jest...
-
ja jeŹdziłem na lucasach bez popmy i było Ok, ale po założeniu popmy jest dużo lepiej - po pierwsze jak jest wszystko dobrze to niewiele siły trzeba używac żeby mocno hamować.
-
No chyba ze tak :D
-
serwo sie nie zmiesci do kieszeni wiec czaku go nie wyniesie heheeh :twisted: :twisted:
-
Przekładka pompy z serwem i wspornikami pedałów (bo inaczej się nie da tego zrobić!) to jest dość sporo roboty. Wiąże się to z małą żeŹbą w ścianie czołowej, w tym przełożeniu inaczej linki od prędkościomierza i dopasowaniem innej linki od sprzęgła.
To co w tym wypadku zrobiliśmy zajęło tych kilka godzin, a nie trzy dni ;)
Problemy których tego dnia nie rozwiązaliśmy to odpowietrzenie jednego zacisku (na przewodzie i na pompie to za mało, trzeba nie urywac odpowietrzika ;) ), oraz montarz mocowań połączenia elastyczny-sztywny (nawet nie pytajcie jak to na razie jest zrobione, Czaku obiecał ze to przyspawa zanim zacznie jeŹdzić).
Oczywiście ta ostatnia czynność wiązała się ze zmianą położenia zacisków z za osi na przed osią. Jeśli się ma już przed osią (jak pamietam po czerwcu 1995 wszystkie modele tak mają, zwykłe i lukas), lub przełoży się zaciski na zwrotnicach żaby były za osią, to ta czynnośc odpada.
Tylko że lukas za osią wymaga zmiany jedej ze śrub trzymających jarzmo na sześciokątną i krótszą(normalnie jest imbus), bo dostep do niej zasłania dŹwignia zwrotnicy i ciężko się zmienia tarcze.
-
hmmm no dobra a kiedys ktos przy robieniu zbierznosci sie pytal o hamulce, i teraz pytanie czy debil czy po prostu inne drażki itp sie daje przy hamulcach lucasa????
-
hmmm no dobra a kiedys ktos przy robieniu zbierznosci sie pytal o hamulce, i teraz pytanie czy debil czy po prostu inne drażki itp sie daje przy hamulcach lucasa????
Jakie drazki stary nic nie zmieniasz z drazkow
A serwo z pompa bedzie dopiero jak wyjme silnik po przy zalozonym silniku mozna zapomniec zmienic:/
-
lucas ma takie same drazki jak w mr 93, ale czaku ma drążki pewnie jeszcze z wąskiego, pozatym same drązki nic nie dają potrzebne są jeszcze siakieś tulejki :)
-
Alez panowie tu jest mowa o montowaniu hamulcow a nie o zmianie zawieszenia na szerokie
-
Zmiana samych hampli na lukasa idzie bardzo szybko w przeciwieństwie do przeróbki na szeroki zawias. Bawiłem się w to w Df ie :roll: 2 dni roboty i tydzień ganiania po szrotach w poszukiwaniu mocowania przodu górnego wachacza :roll:
-
Przeciez mocowanie wachacza sie dospawuje
-
no tak dospawuje ale wpierw trzeba je wyciąc z jakiegoś rozbitka :P
[ Dodano: 2005-02-21, 19:06 ]
Ale wymiana zwykłych hampli na lukasa(pomimo zwykłej pompy i serwa) dużo dała Df kowi. Na suchym aż wciskało człowieka w pasy :roll:
-
no tak dospawuje ale wpierw trzeba je wyciąc z jakiegoś rozbitka :P
[ Dodano: 2005-02-21, 19:06 ]
Ale wymiana zwykłych hampli na lukasa(pomimo zwykłej pompy i serwa) dużo dała Df kowi. Na suchym aż wciskało człowieka w pasy :roll:
Wystarczy dospapwac kawalek rurki
-
Ja wycinałęm z rozbitka całe to mocowanie. Nie chciałem by mi się zaraz wyrwało. Ale efekt był niezły jak kółka wylazły za błotniki
-
Witam,
mma nadzieję, że to właściwy wątek żeby zadać następujące pytanie: Rozumiem, że serwo od starych hempli nie wystarczy w przypadku montażu Lukasów z przodu(tarcze) i z tyłu(bębny)? Tak więc jeśli chciałbym zostawić na razie stare serwo i pompę to lepiej założyć Lukasy tylko na przód, czy tylko na tył?? Z tego co wiem, to w bębnach przede wszystkim nie będę miał kłopotów z ręcznym, ale z drugiej strony tarcze Lukasa z przodu zapewnią lepsze hamowanie auta "nożnym" hamulcem...
Proszę Kolegów o porady i opinie na ten temat :smile:
Pozdrawiam,maroox
-
Po pierwsze nie ma żadnego problemu z zostawieniem starej pompy z serwem przy lukasowskich hamulcach. I to niezaleznie czy tylko przód czy tył. Tak przy okazji - hamulce bębnowe s? słabsze z tyłu niż tarczowe, tyle że s? praktycznie bezobsługowe i bazawaryjne.
Po drugie nie ma możliwo?ci, jak sugerujesz, zmienić tylko serwo bez pompy.
Serwo, pompę i wspornik pedałów wymienia się w komplecie, inna możliwo?ć nie istnieje.
-
Witam,
Cyneq#1748 dzięki za odpowied? :smile: Tak jak piszesz wymienić trzeba serwo razem z pomp? i wspornikiem pedałów - okej, ale czy jak zmienię i tył i przód na Lukasy to stare serwo,pompa,itd. będzie wystarczaj?ce, czy koniecznie trzaba montować wtedy te od Lucasa??
Pzdr,maroox
-
na starej pompie bedzie chodzic
wieksza skutecznosc Lucasow z przodu wynika z wiekszej srednicy tarczy (nie pamietam czy tloczek jest wiekszy)
z tylu bebny sa slabsze
a co do ich niezawodnosci i bezobslugowosci to bym polemizowal
-
Ja do moich nie zagl?dam :) patrzę tylko czy tarcze się równo fioletowe robi? :twisted:
-
tez mam nieciekawe doswiadczenia z bebnami, tyle ze nie w poldku
sam mam lukasy na fiatowskiej pompie i serwie. wystarczy, ze serwo jeszt szczelne i nawet nie trzeba stawac na pedale hamulca, zeby zrobic blok... aha tarcze mam 260mm - od trucka, tyl bez zmian tarcze 225mm :)
-
Witam,
KGB, Van#1860 i Piotrek#389 dzięki za odpisanie na moje pytania :smile: ! Czyli reasumuj?c przy montażu hempli Lukasa można zostawić stare serwo i pompę?? Z przodu zamontowałbym je żeby Poldek lepiej hamował, a z tyłu wolałbym bębny głównie dlatego,że nie chcę mieć wiecej tych wiecznych kłopotów z hamulcem ręcznym :? :mad: i zapiekj?cymi się tłoczkami :x .
Pozdro,maroox
-
to moze sie machnium calymi polosiami jezeli masz szeroki rozstaw :twisted:
bo ja z koleji chce zalozyc z tylu tarcze :mrgreen:
-
Witam,
KGB nie będzie machnium, bo musiałem sprzedać moje szerokie Caro :sad: :sad: i teraz rozgl?dam się za czym? starszym (akwarium, przejsciowka), więc na w?skim mo?cie. Zdecydowałem - z przodu na pewno założę Lukasy, co do tyłu to zobaczę, jak nie będzie tragedii to tarcze zostan?.
Pozdrawiam, maroox
-
Piotrek#389
skoro masz z przodu tarcze 260mm to powinienes wiedziec
czy trzeba zmieniac zwrotnice na te z trucka ,czy wystarczy zmienic jazma zeby przejsc z lucasa 240mm na 260mm ?
-
a ja mam stare serwo, z przodu tarcze brembo a tył bebny lucasa i jest miodzo :) auto hamuje super i nie nurkuje bo tyl lepiej hamuje :) testy na rolkach pokazaly wydajnosc wieksza niz przy starych tarczach z tylu :)
-
tarcze z tyłu w poldzie s? fe....Stare serwo+tarcze to makabra,szybciej wyrwiesz kiere nizeli strzelisz pisk opon :D
-
no stary wyjadacz ma racje :) mnie te bębny z lukasa przypadły do gustu bardzo ponieważ teraz zaci?gniecie recznego uniemożliwia ruszenie z miejsca :D tak wiec na piachu przy 40km/h mozna naprawde pokazac co reczny w poldzie potrafi :D polecam
-
Jakim piachu :P normalnie na suchum blokuj się co na tarczach skutkowało jedynie kilka dni po naprawie
-
no cos slaby ten 1.4 skoro nie moze ruszyc na zaciagnietym recznym :P
-
Van#1860, i mówisz że hamulce to prosta sprawa. Ja mam z tyłu nowe szczęki, stoczone bębny, nowa linka ręcznego i na suchym nie bardzo ma chęć piszczeć. I znowu z każdym dniem mam wrażenie, że jest coraz gorzej. Czy to tak musi? :cry: Na czym to polega?? Wczoraj Skod? Fabi? sedan wchodzili?my u mnie koło bloku w każdy zakręt na ręczny, a ja tak nie mogę :cry: Dlaczego w Poloneziku tak nie ma :( Mam jeszcze bębny wymienić? Przecież to jaka? paranoja.
-
Piotrek#389
skoro masz z przodu tarcze 260mm to powinienes wiedziec
czy trzeba zmieniac zwrotnice na te z trucka ,czy wystarczy zmienic jazma zeby przejsc z lucasa 240mm na 260mm ?
tego nie porownywalem - sprawdze przy najblizszej okazji. prawdopodobnie jednak zwrotnice sa takie same bo niespecjalnie sie roznily nawet od tych z hamplami fiata - roznica jest w samej piascie. mi najszybciej bylo przerzucic calosc
-
Co do starego układu to się nie zgodzę że zblokowanie kół jest problemem ja na swoich przy 80 ostatnio miałem ostre hamowanko i zaraz był wisk z opon no nie powiem klocki mam lukasa a oponki tez nie najgorsze bo w tym roku zakupione Pirelki na fomarach miałem większy problem ale teraz jest gites jeszcze na tył sobie zakupie jak się Fomar skończy tylko nie rozumiem jednego czemu na tył s? droższe jak z przodu jest znacznie więcej klocka ale zobaczę co się da wydusić z tego ręcznego na tarczach :mrgreen: Nie zapomnę jak kumpel się ze mn? zakładał że w polonezie tarcze na tyle :lol: a tak się ?miał, niestety do czasu :lol:
-
Witam,
mi na tarczach (stare hemple) udawało się zapiszczeć oponkami na zablokowanych kołach i to nie raz :twisted: , ale wcze?niej regularnie rozbierałem hamulce i czy?ciłem i smarowałem tłoczki. A co do ręcznego to po wymianie tłoczków i wszystkich czę?ci wchodz?cych w skład mechanizmu ręcznego(zestawy naprawcze) to działał jakie? 4 miesi?ce, apotem trzeba było znów to rozbierac i smarować, itd.
Pozdro,maroox
-
u mnie mimo tego ze wszystko na tyle miałem naowe łacznie z linka recznego,mozna było zapomniec o pisku na rekawie,za to w audicy wychodzi to za kazdym razem :D
-
biorac pod uwage ,ze audi wazy tele co Polonez i dodatkowo przod jest w audi ciezszy to...
w Polonezie tyl jest ciezszy ,wiec i reczny ma gorzej :D
[ Dodano: 2006-09-03, 11:18 ]
Piotrek#389
skoro masz z przodu tarcze 260mm to powinienes wiedziec
czy trzeba zmieniac zwrotnice na te z trucka ,czy wystarczy zmienic jazma zeby przejsc z lucasa 240mm na 260mm ?
tego nie porownywalem - sprawdze przy najblizszej okazji. prawdopodobnie jednak zwrotnice sa takie same bo niespecjalnie sie roznily nawet od tych z hamplami fiata - roznica jest w samej piascie. mi najszybciej bylo przerzucic calosc
dziwne ,ze piasty sie roznia
dokladnie chodzi mi o to ,ze na zwrotnicy sa dwa otwory do ktorych mocowane jest jarzmo
i teraz ciekawi mnie czy jezma w caro i trucku sa identyczne ,a roznia sie zwrotnicami
czy zwrotnice sa identyczne ,a roznica jest w jarzmach
watpie ,ze zamiast jedno poszerzac o 1cm to oba elementy poszerzyli o 5mm (choc nigdy nic nie wiadomo :x )
-
do zamiany ze standardowych zacisków na lukasa koniecznie trzeba wmienić takze zwrotnice???
na zaciski i jazmo mam jeszcze kase ale zwrotnic juz niedostane a lepsze hample by sie przydaly.
-
sorka za pytanie ale co to sa te zwrotnice :) bo jako? nie pamietam :D
-
Zwrotnica to jes to co doc zego wszystko przykrecasz ,zwrotnice lukasa sa inne bo jest inny trzpien i lozysko:)
-
z tego co pisze Cyneq#1748 to zwrotnice w Caro+ i Truck+ sa takie same
wiec JA musze tylko jazma dorwac z trucka
zreszta chyba sam bede musial zajzec do jakiegos trucka ,bo wiecej z tym zagadek niz faktow :?
-
Tak Olo ma założone 260 z trucka i faktycznie tylko jarzmo i tarcza jest inna. NO i inna jest też skuteczno?ć hamowania (szczególnie intensywnego) ale to zwi?zek przyczynowo-skutkowy :mrgreen: .
-
Ja wymieniłem stare hamulce na lukasa: zaciski, zwrotnice, piasty, serwo, pompe, przewody, wspornik pedałów, zostały tarcze na tyle i korektor siły hamowania. Hamowanie sie poprawiło, przynajmniej nie ?ci?ga. zastanawiam się nad regulcja korektora lub jego zamianę na model z plusa.
-
Tak Olo ma założone 260 z trucka i faktycznie tylko jarzmo i tarcza jest inna. NO i inna jest też skuteczno?ć hamowania (szczególnie intensywnego) ale to zwi?zek przyczynowo-skutkowy :mrgreen: .
zawsze twierdzilem, ze to najlepsze rozwiazanie do poldka :)
-
Tak Olo ma założone 260 z trucka i faktycznie tylko jarzmo i tarcza jest inna. NO i inna jest też skuteczno?ć hamowania (szczególnie intensywnego) ale to zwi?zek przyczynowo-skutkowy :mrgreen: .
no i bardzo fajnie ,bo akurat cos czuje ze razem z klockami bedzie trzeba wymienic tarcze ,wiec okazja sie nadarza
co do skutecznosci ,to teraz blokuje mi kola ,wiec po wiekszych tarczach spodziewam sie wiekszego przelozenia (lzejsze wciskanie hamulca) i wiekszej wytrzymalosci ciplnej (czytaj ;dluzej sie beda zagrzewac )
-
U Ciebie nie wystarczy, bo masz hample Fiatowskie (stare). Nowsze Trucki miały hamulce Lucasa na 260 mm tarczach, stare miały to samo co u Ciebie.
-
Poradzcie! Czy to znaczy zeby w waskim Caro stjuningowac hample z przodu wystarczy kupic tylko tarcze i jarzmo z trucka?
Przy starych hamplach nie jest tak różowo. Niestety trzeba całe zwrotnice z osprzętem itditp z trucka LUCASa. Nawet nie patrz na inne trucki bo masz te same hample :lol: :lol: :lol: .
ja nie wiem jak kiedy? Trucki mogły bezpiecznie hamować.
Ja narazie nie mam kasy na LUCASA do borkostworka i jedyne co mi zostaje to przełożyć zaciski coby hample były najazdowe. powinno się jeszcze poprawić choć i tak jest zadziwiajaco dobrze
PS. Mam stary zacisk LUCASa i kilka szt. starych zacisków (będzie trochę alu na handel 8) ) I przednie zaciski maj? praktycznie t? sam? ?rednicę tłoczka więc teoretycznie pompa wyrobi. Niemniej jednak LUCAS ma wydajniesze serwo i hample s? bezobsługowe.
-
Ja narazie nie mam kasy na LUCASA do borkostworka i jedyne co mi zostaje to przełożyć zaciski coby hample były najazdowe. powinno się jeszcze poprawić choć i tak jest zadziwiajaco dobrze
łot?
chcesz zalozyc zaciski od przodu samochodu tak jak lucasy ?
i jak to ma poprawic hamowanie ?
zaciski przy lucasie zmienilu miejsce tylko z jednego powodu - mozna bylo zmniejszyc srednice zawracania (choc w Plusach i tak wrocono do 10.2m przez wspomaganie)
-
A ja mam pytanie, jak sie reguluje korektor hamowania tylnych kół w starych hamplach, bo jak na pisku hamuję, to przód stoi, a tył się kręci. w kaszlaku jak hamowałem, to wszystkie 4 stawały.
Słyszałem, że co niektórzywyjmuj? korektor hamowania tylnych kół, żeby tył lepiej hamował., tylko czy wtedy tył nie stanie, a przód będzie kręcił jeszcze??
Poradzcie...
-
jak nie chcesz wywalac korektora (ktory mogl sie zablokowac juz) to regulowac moment wlaczania korektora mozesz opoznic przez nagiecie dwigienki tak jakby samochod byl z tylu obciazony (ugiety na resorach)
-
duzo jest zabawy ze zmiana zwrotnicy ?
-
chcesz zalozyc zaciski od przodu samochodu tak jak lucasy ?
i jak to ma poprawic hamowanie ?
zaciski przy lucasie zmienilu miejsce tylko z jednego powodu - mozna bylo zmniejszyc srednice zawracania (choc w Plusach i tak wrocono do 10.2m przez wspomaganie)
Podobno jest różnica. Apozatym i promień skrętu moze się poprawi przy okazji :D.
-
Troszkę. dobry ?ci?gacz potrzebny albo łom. Trzeba mieć wprawę :) To i tak jest IMHO mniej roboty niż przekładanie płytki, tarczy, zacisków, klocków i (podobno??) piasty.
-
Troszkę. dobry ?ci?gacz potrzebny albo łom. Trzeba mieć wprawę :) To i tak jest IMHO mniej roboty niż przekładanie płytki, tarczy, zacisków, klocków i (podobno??) piasty.
kiedy wlasnie zaciski tarcze klocki bede przekladal na lucasy (ze starych hebli)
-
ja przy wuciaganiu zwrotnicy wymieklem
wkocu zrobilem sobie sciagacz do przegubow i odkrcilem dwignie zwrotnicy by zamontowac sciagacz - dluzej to trwa niz lomem ale przynajmniej mniej stresu i walenia mlotem na oslep
-
Piasty tez trzeba wymienić na te z zawiechy z hamulcami lukasa, sprawdzone !!
-
Piasty tez trzeba wymienić na te z zawiechy z hamulcami lukasa, sprawdzone !!
piasta ze zwrotnica to jeden element ;)
-
Zobacz rysunek na str 190 u Morawskiego, wynika z niego że piasta i zwrotnica to nie jeden element. :)
-
Piasty chyba s? takie same wszędzie. Zwrotnice rózni? się własnie przez mocowanie jażma hamulca.
-
piasta ze zwrotnica i lozyskami to jeden komplet ,wiec jak wymieniasz zwrotnice to nawet piasty nie musisz demontowac w sprzyjajacych okolicznosciach
mozliwe ,ze piasty sa inne ,ale kto bedzie wymienial zwrotnice w ktorych jest trzpien piasty i zakladal stare piasy ,ktore moga sie roznic chocby lozyskami (ale nie musza)
Czy s? różnice w zwrotnicach, nie wiem, wymieniałem całe zwrotnice z mocowaniami jarzma, tak było pro?ciej i szybciej
wez mnie nie dobijaj
przeciez wyzej piszesz o zwrotnicach :
Nie sa takie same ! musiałem wymienić, bo te stare nie pasowały. Różni się mocowanie jarzma hamulca, w starych była wytłoczona blacha z otworami na sruby, a w lukasie s? grube ( ok 1cm) blachy z nagwintowanymi otworami pod imbusy.
-
piasta ze zwrotnica i lozyskami to jeden komplet ,wiec jak wymieniasz zwrotnice to nawet piasty nie musisz demontowac w sprzyjajacych okolicznosciach
mozliwe ,ze piasty sa inne ,ale kto bedzie wymienial zwrotnice w ktorych jest trzpien piasty i zakladal stare piasy ,ktore moga sie roznic chocby lozyskami (ale nie musza)
Absolutnie nie. PODOBNO piasty s? inne w luaksach (nie wiem z jakiej paki, ale podobno s?), ale na pewno łożyska sa idento.
I nie mów że to jeden komplet, bo przecież zmienia się same łożyska, a piasta i zwrotnica zostaj?.
Ja się w takie dupeszwance nie bawiłem, tylko przekładałem cało?ć - zdjałem stara zwrotnice i to co na niej - tak jest naprawde najpro?ciej.
-
Dokładnie, piasty sa inne, jakbym wiedział, że s? różnice w piastach to bym zrobił tak jak Cyneq i miałbym o wiele mniej problemów.
-
Cyneq#1748
moze piasty lucasa maja inne odsadzenie lub srednice na mocowanie tarczy
ale to niewazne ,bo zwrotnice z piasta to zestaw ,ktorego nawet na szrocie nikt nie bedzie sprzedawal na czesci
wiec zmiana calej zwrotnicy jest jedynym slusznym rozwiazaniem
choc zdjac piaste mozna by sprawdzic w jakim stanie jest trzpien i lozyska ,wyczyscic,nasmarowac swiezym smarem i ustawic odpowiedni luz
-
A ja kupiłem na dwóch szrotach czę?ci z tego zestawu, rozmontowali bez protestów.
-
twoj pech :zombi:
-
czyli jesli sie ma caly zestaw ( tarcze zaciski jarzma z piastami) to przelozenie ze starych hebli na lucasy to bulka z maslem :P?
-
KGB wyluzuj chłopie ;)
RooS#1885 jeszcze przewody hamulcowe giętkie i sztywne i redukcje gwintu do pompy starego typu. Masz spis w pierwszym po?cie Czaka
-
jakbym mial stare hample to bym nie zmienial na lucasa tylko tworka zmajstrowal
np. dorobic z plaskownika przedluzke do jarzma i zalozyl tarcze
zeby nie szukac za daleko to mozna od trucka fi260 ,a ewentualne rozbieznosci w srednicy mocowania zniwelowac na tokarce (na tarczy badz piascie - zalezy jaka roznica)
koszt i wklad pracy znacznie mniejszy ,a skutecznosc gwarantowana
-
RooS#1885 jeszcze przewody hamulcowe giętkie i sztywne i redukcje gwintu do pompy starego typu. Masz spis w pierwszym po?cie Czaka
tak tak .. wszystkie czesci mam spisane.. chodzi o sama robocizne
np. dorobic z plaskownika przedluzke do jarzma i zalozyl tarcze
zeby nie szukac za daleko to mozna od trucka fi260 ,a ewentualne rozbieznosci w srednicy mocowania zniwelowac na tokarce (na tarczy badz piascie - zalezy jaka roznica)
wlasnei nie chce za bardzo tak dorabia ( po 1 nie mam dojscia po 2 umiejetnosci a po 3 to mi daje mozliwosc rozbudowania na przyszlosc dolorzenia pedalow serwa pompy z lucasa i wtedy juz calkiem bedzie cacy ;]
-
serwo i pompe lucasa z pedalami mozesz zalozyc tez przy starych zacisakach 8)
-
KGB, ciekawa ta opcja większych tarcz. Nie do końca kumam jak to zrobić ale brzmi sensownie. Tobie chodzi o przesunięcie jarzma tylko i włożenie większych tarcz?
-
KGB, ciekawa ta opcja większych tarcz. Nie do końca kumam jak to zrobić ale brzmi sensownie. Tobie chodzi o przesunięcie jarzma tylko i włożenie większych tarcz?
jesli tylko na tym by mialo polegac to na moje rozumowanie musial by zostac ten sam zacisk wiec i klocek wiec sila hamowania sie by nie zmienila.. jedynie odpornosc na przegrzanie.. chyba ze chodzi o inne zmainy tez?
-
tak
do jazma dorabiasz przedluzke ,ale z litego plaskownika z wywierconymi dziorami i ewentualnymi podcieciami
bo przy hamulacach to bym raczej nie ryzykowal spawania
wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora
-
tak
do jazma dorabiasz przedluzke ,ale z litego plaskownika z wywierconymi dziorami i ewentualnymi podcieciami bo przy hamulacach to bym raczej nie ryzykowal spawania
Ja to nawet boje się cos dokładać a co dopiero spawać!
:!:
wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora
Tu sie zgodzę z koleg? w 100%
Ale nasuwa się pytanie: muszę zmienić koła na większe niż 13" :?:
-
z duzymi lucasami musisz miec 14' minimum. fele od traka calkiem fajnie wygladaja na osobowce o ile profil opon jest odpowiedni (60-65) ;)
-
tym bardziej u mnie nie wchodzi w gre.. mma ograniczony budzet.. a wizja kupna najtanszych 14' z oponami wcale nie bedzie tancza od wrzucenia lucasow ;)
-
Dzięki Panowie za rady. Czyli hample zostan? seria bo mam na razie dwa komlety kół 13 z oponami. Z czasm może przejdę na większy rozmiar to pomy?lę nad tarczami od trcuka bo mnie tylko taka przeróbka interesuje
-
wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora
Dokładnie na takiej zasadzie jest to zrobione w trucku :mrgreen:
PS. Jak ty sobie wyobrażasz dokładać cokolwiek do jażma hamulca. Ja bym się bał mimo wszystko.
-
Dokładnie, piasty sa inne, jakbym wiedział, że s? różnice w piastach to bym zrobił tak jak Cyneq i miałbym o wiele mniej problemów.
Czyli nie masz piasty od Lukasa... ale może da się założyć tylko to co masz (płytka jarzmo, zacisk, tarcza). A ponieważ to jest eksperyment, to mogę Ci dać stary komplet na jedn? stronę (znaczy zwrotnicę z piast? tylko) i możesz spróbowac czy to się da poskładać, zanim zaryzykujesz na samochodzie.
-
PS. Jak ty sobie wyobrażasz dokładać cokolwiek do jażma hamulca. Ja bym się bał mimo wszystko.
normalnie
mierzysz ,wycinasz ,wiercisz ,zakladasz
PS. strach to prawidlowy odruch :smile:
-
a można założyć serwo i pompę z lucasa do starych hampli?? dodam, że mam tarcze tuningowane, co niektórzy znaj? mój post...
jaki efekt dałaby podmianka tylko pompy i serwa????
-
mozna.. ale musisz wsadzic jescze poedaly od lucasa.. i przerobic przewody ( koncowki metalowych bo koncowki sa inne) roznica bedzie bo samo serwo jest wieksze a o ile to nie wiem
-
trudno się te przedowy przerabia?? wiem, że chodzi o gwinty na wkrętełkach, dużo roboty?? czy lepiej komu? dać w jakim? zakładzie...?
czy jest tu kto?, kto w starych hamplach zdemontował korektor hamowania, jak to hamuje wtedy??
-
o demontarzu korektora juz byl temat
hamuje bez niego lepiej
-
Czyli nie masz piasty od Lukasa... ale może da się założyć tylko to co masz (płytka jarzmo, zacisk, tarcza). A ponieważ to jest eksperyment, to mogę Ci dać stary komplet na jedn? stronę (znaczy zwrotnicę z piast? tylko) i możesz spróbowac czy to się da poskładać, zanim zaryzykujesz na samochodzie.
Ja juz założyłem lukasa, tylko na pocz?tku kupiłem same zwrotnice z mocowaniem jarzma, potem mechanik pokazał, że nie pasuje piasta, no i musiałem znowu je?dzic za czę?ciami ( a kupowanie na Nyskiej wymaga cierpliwo?ci i dużo wolnego czasu). Więc mogłem zrobić jak Ty i kupić cały komplet i wymienić. Ale warto było, pewniejszy hamulec.
e_gregor#1917, jak masz rozebrany samochód to może zamontuj wspornik pedałów i serwo z pomp? lukasa, potem będzie trudniej.
-
Na dniach żegnam się ze starymi zaciskami w Żabie
Myślałem, że wiem wszystko ale mnogość dostępnej literatury i fachowość sprzedających spowodowała kompletny mętlik.
Konfiguracja będzie następująca -
Pompa starego typu + Lucas z Trucka z Przodu + tył na tarczach.
Będę robił miedziane przewody na zamówienie aby poradzić sobie z gwintami.
1.Chciałbym się dowiedzieć jak długie muszą być przewody miedziane i jaki mają mieć gwint?
Z jednej strony końcówka do starego typu pompy a z drugiej elastyczne przewody do
Lucasa.
2.Jakiej długości powinny być przewody elastyczne ?, wg katalogów którymi dysponuję Truck i Caro mają różną długość
3. Czy pompa hamulcowa z Tarpana czy innych dostawczaków jest mocniejsza od zwykłej?
Auto jest na wąskim zawieszeniu, rocznik 1984
-
lubisz sobie utrudniać życie. zamawia się nowe przewody (obojętnie czy lucas czy stary typ) i w warsztacie zmieniają aby jedną z końcówek. przewód jest już wstępnie wygięty. a zmieniasz tylko przednie. niektóe warsztaty potrafią zmienic końcówke na przewodzie bez koniecznosci wyciągania ich z auta. pompa z tarpana to chyba dokłądnie to samo co stara w polonezie.
-
lubisz sobie utrudniać życie. zamawia się nowe przewody (obojętnie czy lucas czy stary typ) i w warsztacie zmieniają aby jedną z końcówek. przewód jest już wstępnie wygięty. a zmieniasz tylko przednie.
nie cierpię utrudniać sobie życia:)
przekładkę będę robić w warsztacie który nie ma możliwości zakucia nowej końcówki
Koszt robionych na zamówienie i przerabianych fabrycznych będzie taki sam.
-
a najlatwiej to chyba isc do tokarza zeby zrobil redukcje to jest moze z 30 min roboty albo i mniej, ja tez zmienialem na lucasy i znajomy mi dorobil za friko, a za takie redukcje to nie powinni wziac wiecej jak 20zl i nie masz zadnego klopotu poprostu wkrecasz, nakrecasz i gotowe.
-
też o tym myślałem, mam nawet zakład tokarski ale wolę aby całość była w jednym kawałku. To jest jednak 75% hamulca :)
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=15948
lopcio, są beczułki - redukcje gwintu z 1,25 na 1,5. do tego potrzebujesz kawałek (kilka cm) przewodu np. z malucha, zakręcasz na przewód miedziany, potem beczke i dalej przewód elastyczny z lucasa.
Beczułki kosztują ok 8-10zł do dostania w sklepie z czesciami do fso.
-
po co kawałek innego przewodu?
nie wystarczy założyć redukcję na oryginalny przewód miedziany a do tego zakręcić elastyczny lucas?
-
wystarczy. trzeba tylko przelozyc odwrotnie mocowanie laczenia rurki z przewodem elastycznym do nadwozia. bo lucas ma przed osią :) i wszystko gra :)
-
zamawiaj przewody i nie baw sie w redukcje. Kolega robil redukcje swego czasu, to dostal 3, zanim trafila sie nie cieknaca. Ja jak zamawialem przewody do opla rekorda, to wynioslo mnie to 150 zl za dwa przewody dlugosci 150cm i jeden chyba 100cm. Nowki sztuki z odpowiednimi koncowkami (przynioslem ze soba pompe i przewod elastyczny).
-
zamawiaj przewody i nie baw sie w redukcje. Kolega robil redukcje swego czasu, to dostal 3, zanim trafila sie nie cieknaca. Ja jak zamawialem przewody do opla rekorda, to wynioslo mnie to 150 zl za dwa przewody dlugosci 150cm i jeden chyba 100cm. Nowki sztuki z odpowiednimi koncowkami (przynioslem ze soba pompe i przewod elastyczny).
w sumie jestem podobnego zdania, przewód kosztuje 18pln/m i 3 zł za każdą z końcówek :)
tylko kurcze dalej nie wiem jak mają być długie:)
-
masz zalozone na aucie wiec masz co mierzyc :)
-
w dniu w którym to bydle zacznie jeździć normalnie idę do knajpy....
ehh
no a co z przewodami elastycznymi? dać z trucka czy z caro?
-
ja jezdzilem na tych z caro
-
ale zawias masz szeroki?
normalnie chyba kupie dwa komplety i oddam ten niepotrzebny :)
-
ale zawias masz szeroki?
normalnie chyba kupie dwa komplety i oddam ten niepotrzebny :)
Nie rozumiem, przeciez czy do trucka czy do caro bądź atu przewod elastyczny jest ten sam! Ważne by miał gwint lucasowski.
Van i ja też mamy zawiasy szerokie.
-
ok dzięki to mi wsytarczy
-
z tego co wiem jak zostaje stare serwo to pedał jest miekki i nie ma takich sztywnych hamulcy
-
z tego co wiem jak zostaje stare serwo to pedał jest miekki i nie ma takich sztywnych hamulcy
goowno prawda, ja mam u siebie stary układ i z przodu LUKASY.
Pedał twardy, hamulce biorą bardzo dobrze.
-
BARTEK#1925, popieram
-
no tak a załurz tył lukasa i przód lukasa i stare serwo pojezdzij a potem przesiadz sie na zwykły stary układ
-
A Ty najpierw naucz się pisać po POLSKU :x
Mówimy o przodzie :!:
-
no tak a załurz tył lukasa i przód lukasa i stare serwo pojezdzij a potem przesiadz sie na zwykły stary układ
w mojej hybrydzie czyli melinowozie były hamulce lukasa , z przodu lukas i z tylu bębny lukasa na starej pompie i serwie. Pedał hamulca był twardy i hamulce były duzo lepsze niz te stare. Nie miałem problemów z zapiekajacymi sie zaciskami jak to było na starych hamplach. Efekt miękkiego pedału miałem tylko wtedy jak miałem zapowietrzony układ hamulcowy.
-
a teraz pytanie do ludzi z DF , jak kładliście lucasy na wąski zawias do fiata to dawaliście seryjne przewody elastyczne od lucasa czy kombinowaliście z czymś krótszym ??
Zna ktoś długość przewodów stalowych do FSO fiat 91 ??
-
diodalodz ja mam wąski zawias (jak w DFie) i założyłem długie przewody elastyczne LUCASowskie oraz zakułem na nowo przewody stalowe (inny gwint).
-
(inny gwint).
to to wiem :) pytanie tylko o elastyczne , bo niechaciał bym żeby rant felgi zjadl mi przewód .
-
Witam. przeczytalem cała wasza dyskusje i potwierdzily sie moje wszystkie obawy zwiazane z przerobienie ukladu hamulcowego;(
Pytanie moje brzmi: Gdzie ja to wszystko dostane:) bo na szrotach w mojej okolicy nie maja takich bajerow:) a jak maja to chore pieniadze chca...
mowie o zaciskach, piastach i jazmach od lucasa z tracka;D
Bo chcialbym miec troche efektywniejsze hamowanie;D
Pompe i serwo zaadoptowalem od e36 cupe i dopelnieniem byly by tarcze i zaciski od tracka "lucas"
Jesli ktos wie gdzie moge dostac wszystko.
z gory dzieki za odp.
-
Witam. przeczytalem cała wasza dyskusje i potwierdzily sie moje wszystkie obawy zwiazane z przerobienie ukladu hamulcowego;(
Pytanie moje brzmi: Gdzie ja to wszystko dostane:) bo na szrotach w mojej okolicy nie maja takich bajerow:) a jak maja to chore pieniadze chca...
mowie o zaciskach, piastach i jazmach od lucasa z tracka;D
Bo chcialbym miec troche efektywniejsze hamowanie;D
Pompe i serwo zaadoptowalem od e36 cupe i dopelnieniem byly by tarcze i zaciski od tracka "lucas"
Jesli ktos wie gdzie moge dostac wszystko.
z gory dzieki za odp.
Znajdziesz to wszystko na szrocie - trzeba polować po allegro jak ludzie sprzedają trucki na części i tyle.. ja szukałem 1,5 czy 2 (już nie pamiętam) miesiące iii znalazłem :D
-
hehehe ja juz tyle rzeczy szukam ze czasami sie gubie na tym szrocie i nie wiem czego szukalem heheh
-
To moze lepiej i szybciej poszukać wentylacji z Fiata. Pasują pod zwykłego lucasa ale za to tarcza średnicą jak w trucku.
No i wentylacja to zawsze wentylacja. Poszukaj stosownego tematu na forum.
PS. Jakiej średnicy były tłoczki w zaciskach w tej e36 cupe
.
Może okazać się że obskoczy z powodzeniem tłoczki 54mm w wentylacji fiata a tego jest od groma na aledrogo. Wszystko kwestia ceny.
-
No to odkopuję, co by nie zaśmiecać forum :)
tak ostatnio sobie rozmyślam (przeglądając ALLEGRO) nad tym, aby posadzić pompę LUKASA z serwem na podstawie od starej pompy i spiąć to razem z dźwignią.
Kwestię zakucia nowych końcówek na przewody pomijam (to nie problem, bo mam do tego sprzęt :wink: ).
Czy ktoś kiedyś mierzył rozstaw śrub mocujących w podstawie serwa LUKASowskiego :?:
-
tak ostatnio sobie rozmyślam (przeglądając ALLEGRO) nad tym, aby posadzić pompę LUKASA z serwem na podstawie od starej pompy i spiąć to razem z dźwignią.
Jedną z zalet lucasa jest to ze serwo opiera się, ze tak powiem, na ścianie grodziowej. Przez to pompka nie pracuje razem z pedałem jak ma to miejsce w starym układzie, jest na sztywno.
-
Utek, ale "stojak" można usztywnić bez wielkiego wysiłku, stąd ten problem nie jest przeze mnie brany pod uwagę :)
-
nie lepiej wsadzić serwo lucasa i zmienić pedały? jak sie nie myle to u nas Joker najpierw jeździł na serwie lucasa i na heblach a potem zmienił wszystko na lucasy bo heble były o dupe rozczaś
-
posadzić pompę LUKASA z serwem na podstawie od starej pompy
Tylko spytam poco?? przeróbka ze zwykłego na Lucasa to kilka godzin roboty, parę dziur i nowych śrubek. Serwo z pompą i tak musisz kupić a pedaliera będzie kosztowała grosze...
-
a moze mix - czyli stara pompa i serwo lucas , pedal bedzie chodzil leciutko jak w plastikowym malenstwie (osobiscie to nie lubie takiego miekkiego dzialania) ,
problem tylko z przymierzeniem serwa ,bo jest sporo wieksze i trzeba sprawdzic ,czy o cos nie zahaczy
-
Bocian_s#313 tak mnie jakoś wzięło, ale byłem ciekaw co i jak. Jako że jest to możliwe (a co nie jest :) ) to chciałem tylko wiedzieć czy ktoś z czystej ciekawości to obmierzał/sprawdzał :)
-
Moje doświadczenie w Lucasem z Trucka w Borewiczu - znowu nurkuje - sprężyny 14,7. Hamulec mniej nerwowy ale wydaje mi się, że potrzebuje nieco więcej siły. Pompa starego typu.
-
Moje doświadczenie w Lucasem z Trucka w Borewiczu - znowu nurkuje - sprężyny 14,7. Hamulec mniej nerwowy ale wydaje mi się, że potrzebuje nieco więcej siły. Pompa starego typu.
nie moze byc - sprawdz prowadnice zacisku ,
stary uklad i lucas ma ta same srednice tloczka z przodu ,wiec ,przy sprawnych zaciskach, nie ma prawa byc ciezej
-
trudno mi porównywać stan przed i po wymianie, wymieniłem także pompę. Na razie przejechałem około 250 km:)
-
Ja mam z przodu LUCASY od CARO - tarcza 240 mm - starego typu pompę i serwo. Jestem zadowolony, niedługo sadzam z przodu wentyle na 260 mm i chcę usztywnić podstawę serwa.
-
(http://images36.fotosik.pl/97/cc503d9c93bfba04m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc503d9c93bfba04.html) (http://images36.fotosik.pl/97/fd2dadae66b1cbf3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd2dadae66b1cbf3.html)
stare vs nowe
-
z żuka sprężyny załóż. Na bank przestanie nurkować to raz, a droga hamowania skróci się o conajmniej 5 metrów.
-
mam z Trucka Diesla- wspomniałem o nurkowaniu ponieważ na heblach zjawisko to przestało występować:) Oczywiście nie można porównywać jednego z drugim